שבת, גיוס, דיור וההסתה של לפיד: ח"כ אייכלר בראיון סוער לJDN • צפו

ח"כ ישראל אייכלר בראיון ל'חדשות JDN' • על השבת: "מכינים מסמך עם הבנות שהממשלה הבינה הפשע שעשתה" • על הגיוס: "אנחנו לא חיים מפי ליברמן" • מערכת המשפט: "אני רק לא מאמין שהפחדנים בצד ימין יעשו משהו" • צפו בראיון המלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יהדות התורה צפויה לשוב מחר לשולחן המשא ומתן אך חבר הכנסת ישראל אייכלר נראה בראיון ל'חדשות JDN' כלא מרוצה מההחלטה הזאת, הוא "שמע" שהליכוד יגיש מסמך עם התחייבות לעתיד. לדבריו טרם ראה את רשימות הדרישות הקואליצוניות, למרות שחלקים קטנים ממנו כבר פורסמו ב'חדשות JDN', אבל יש לו עמדה ברורה בכל הנושאים, החל מגיוס ועד דיור ותחבורה ציבורית. גם כלפי מערכת המשפט הוא לא חוסך במילים.

אייכלר מסביר בראיון למה החליטו הבוקר ביהדות התורה לשוב לשולחן משא ומתן אחרי המשבר בעקבות היתרי עבודה בשבת: "אמרו לי שכנראה מכינים איזה מסמך או משהו לגבי השבת, עוד לא ראיתי את זה ולא שמעתי מה זה, כנראה שיהיו איזה שהם הבנות שהממשלה הבינה את העוול והפשע שהיא עשתה".

בראיון שב ותוקף אייכלר את האישורים שניתנו: "כשאתה נמצא המשא ומתן עם נציגי ציבור, שליחם של רבנים וגדול תורה שאומרת שמחלליה מות יומת, שבמשך שנים נלחמים נגד כל הרכבות וכל העבודות ברכב וכל החילולי שבת שהם מוסיפים לסטטוס קוו, באמצע משא ומתן אתה הולך ומתיר בלי גבול עבודות בשבת. לתאגיד יש היתר לעבוד בשבת כבר 70 שנה, אבל להוסיף עוד חטא על פשע, זה חסר טקט, הגינות ואנושיות".

אייכלר תקף בחריפות את מי שעומד מאחורי ההיתרים האלה, השר חיים כץ, "יש לנו עבר מאוד לא טוב עם חיים כץ, הרי הקמנו בשעתו וועדת שבת של כמה חברים מיהדות התורה שהיה הסכם עם ראש הממשלה שלפני כל דבר שנטען שהוא פיקוח נפש, שיבואו וישאלו, למעשה הם לא עמדו בזה אף פעם. הם לא שאלו ועושים מה שהן רוצים, הייתי אפילו אומר בצורה בריונית, הם לא אנשים שעשו הסכם כמו בעבר שהסכם היה הסכם, הם פשוט עושים מה שהם רוצים, גם הפעם הם עשו מה שהם רוצים". אם זאת טוען אייכלר כי אין ליהדות התורה כל דרך למנוע את מינוי כץ שוב לתפקיד.

על חוק הגיוס: "אנחנו לא חיים מפי ליברמן, הצרכים הפוליטיים שלו כל אחד יודע, הוא הרי מייצג ציבור מאוד מוגדר, אנחנו אומרים למדינה ולמשטר החילוני, אף בן ישיבה לא יתגייס לצבא! מי שרוצה ללמוד תורה ימשיך ללמוד תורה ואין כוח בעולם שיוכל לקרוע אותו מהגמרא, והם מבינים את זה כבר היום, הם יודעים ואפילו מוכנים ללכת לקראת זה".

"יש בעיה שנקרא בג"ץ, זה שלטון זר שכבש את המדינה לבלתי דמוקרטית, לדיקטטורה, הוא רוצה ליצור מלחמה בין חילונים לחרדים באמצעות הגיוס הכפוי, לא יהיה. אנחנו עושים השתלדות במסגרת הפוליטית, שהיא שארית הדמוקרטיה שנשארה במדינה הזאת, אנחנו נדאג שאף יהודי שרוצה ללמוד תורה לא יצטרך להתגייס. אגב, אני חושב שגם מי שלא לומד תורה לא יכול ללכת לצבא חילוני".

על היוזמות נגד מערכת המשפט: "אנחנו נתמוך בכל חוק שיחזק את הדת היהודית בארץ ישראל וימוטט את משטר הדיקטטורה האנטי דתית בארץ ישראל. אני רק לא מאמין שהפחדנים בצד ימין שעד היום היה להם עשרים הזדמנויות לצאת נגד הדיקטטורה המשפטית השמאלנית, אני חושב שגם היום היא לא תעשה את זה".

על מצוקת הדיור החרדית: "אם אנחנו לא מסדרים את נושא הדיור, אנחנו פשוט עושים עוול לכל היהודים שהלכו לקלפי, הם הלכו לקלפי בגלל שגדולי התורה אמרו להם וכמובן שהנושא הראשון שצריך להסדיר זה את לימוד התורה. אבל אנחנו לא פטורים לרגע אחד מלמצוא ולאלץ את המשטר החילוני שבונה עשרות אלפי דירות רק לא לחרדים, אם זה בניינים גבוהים, אם זה ראשי ערים אנטי דתיים שמודיעים בגלוי ובסתר שהם לא רוצים חרדים. אנחנו צריכים לדרוש שיהיה בכל מקום שכונה חרדית, להחזיר את מענקי המקום".

"אם עושים מחיר למשתכן אז צריך להיות שכונות חרדיות בכל עיר ועיר, לא לוותר ולהגיד שישלחו אותנו למדבר כסיף. יש מקומות כמו בקריית גת, כמו ביבנה, כמו בהר יונה, גם בצפת, יש מקומות שאפשר לבנות עשרות אלפי דירות. אסור לנו לעבור את הקדנציה הבאה בלי לעשות את זה, זה פשוט עוול גדול מאוד".

על הפרסום ב'חדשות JDN' לגבי התחבורה הציבורית: "נפגשתי מקודם אם מי שאמור להיות שר התחבורה, אמרתי לו שאם תהיה שר התחבורה אז שתדע לך שנושא התחבורה הציבורית הוא הדבר האיום ביותר, אני מברך אותך כי אני רוצה שאתה תהיה, אבל תדע לך שאנחנו נטרטר אותך יומם ולילה, לא ניתן שיהיה עוול כזה לציבור שתלוי בתחבורה ציבורית, יש התעללות של המדינה בנשים וילדים".

על האפשרות לאפשרות להסתה בגין השוואת בני הישיבות לסטונדטים השיב אייכלר בחריפות, "שילכו לעזעזל כל מי שחושב של בחור ישיבה לא מגיע הנחה באוטובוס, אני צריך אותו בכלל? מי שלא רוצה שבן ישיבה יקבל את אותה הנחה כמו סטודנט הוא איוב, אנחנו צריכים להסביר לאנשים שאינם אויבים, כל ההסברה שלנו והניסיון להציג את הציבור החרדי כיפה, זה לאנשים מסורתיים שאוהבים יהודיים או לא שונאים".

על השקר של יאיר לפיד כי בן ישיבה מקבל 7,800 שקל בחודש אמר כי, "השורש והייסוד לשואה זה בדבר אחד, שהצליחו להחדיר במוח של אנשים שיהודים הם עכברים, תחושת תיעוב וגועל, שם זה מתחיל ושם זה מסתיים, כי בן אדם לא יכול להרוג אנשים, הוא יכול להרוג חולדות, זה התעמולה שהייתה בגרמניה".

אתה רומז להשוואה בין לפיד הנאצים?

"חס וחלילה, איך אפשר להשוואת בין יהודים לגויים, אני לא משווה אף אחד לשום דבר. אני מתכוון רק למי שחושב שאני מתכוון אליו. אני לא מתכוון לאף אחד, אבל אם מישהו חושב שאני מתכוון אליו, או שהוא רואה קווי דמיון בין מה שהוא עושה ואומר, אליו אני מתכוון. אבל לא ליאיר לפיד".

על הפרסום ב'חדשות JDN' כי בכוונת יהדות התורה לדרוש התערבות ממשלתית במוצרים ללא גלוטן: "גם כשהייתי יו"ר הוועדה לפניות הציבור עשינו הרבה בנושאים האלה, אני יודע שסגן שר הבריאות רוצה לעשות. אם אתה שואל אם יהיה כתוב סעיף בהסכם הקואליציוני בנושא הצליאק, אז אני אספר לך שהיה לנו דיון עכשיו ואני רציתי להוסיף עוד משהו על נת"צים. שיהיה כתוב בהסכם הקואליציוני שנתיב תחבורה ציבורית יכול להיות רק בצד ימין של הכביש. שאלו אותי, מה זה שייך להסכם קואליציוני, במדינה נורמלית זה לא מגיע להסכם קואליציוני, אבל כאן אין לך עם מי לדבר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרב אייכלר פינק אותך

ראיון פצצה

חזק! תביאו עוד ראיונות

טוב וחזק, אבל למה להתלהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture