מחשש ל"זיהוי מוטעה": ארה"ב הזהירה מטיסה מעל המפרץ הפרסי

דיפלומטים אמריקנים הזהירו כי טיסות מסחריות מעל אזור המפרץ הפרסי מסתכנות ב"זיהוי מוטעה". רשות התעופה הפדרלית אף פרסמה אזהרה רשמית על רקע המתיחות עם איראן: "להיות מודעים לפעילות הצבאית הערה"

דיפלומטים בארצות הברית הזהירו חברות תעופה מסחריות מטיסה מעל המפרץ הפרסי לאור חשש מ"זיהוי מוטעה". זאת, לאור המתיחות הביטחונית בין ארצות הברית לבין איראן באזור המפרץ. האזהרה מסתמכת על הודעה של רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית שפורסמה ביום חמישי האחרון, לפיה כל כלי הטיס המסחריים הטסים מעל המפרץ הפרסי ומפרץ עומאן צריכים להיות מודעים ל"פעילויות צבאיות מוגברות ומתחים פוליטיים גוברים".

האזהרה של רשות התעופה הפדרלית מהווה תזכורת לאירוע מלפני 30 שנה, אז הפילה סיירת של הצי האמריקני בשוגג מטוס נוסעים של "איראן אייר" מעל מצר הורמוז, וכל 290 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על סיפון המטוס נהרגו. זאת על רקע מלחמת איראן-עיראק. במהלך המלחמה תקפו האיראנים מכליות נפט של כוויית, מה שגרם להתערבותה של ארה"ב במלחמה.

בתוך כך, סעודיה ומספר מדינות נוספות במפרץ הפרסי הסכימו לבקשה של ארצות הברית לפרוס מחדש את כוחותיה גם במי המפרץ ועל אדמת מספר מדינות באזור – כך דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" מפי מקורות במפרץ. המקורות אמרו לעיתון כי המניע המרכזי לפריסה המחודשת הוא פעילות משותפת בין וושינגטון לבין מדינות המפרץ כדי להרתיע את איראן מכל ניסון להסלים את המצב הצבאי ולתקוף מדינות מפרציות או אינטרסים אמריקניים, ולא על מנת להביא למלחמה עם איראן.

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, דחה היום את האפשרות שתפרוץ מלחמה עם ארה"ב, ואמר כי טהרן לא רוצה בסכסוך. "לא תהיה מלחמה כי אף אחד לא רוצה בה", אמר, והוסיף כי "לאף מדינה אין אשליה שהיא יכולה להתמודד מול איראן". לטענת זריף, יועציו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הם שדוחפים למצב ומסלימים אותו "העובדה היא שטראמפ חוזר ואומר שהוא אינו רוצה במלחמה, אבל האנשים סביבו דוחפים למלחמה כיוון שהם רוצים שאמריקה תהיה חזקה יותר מול איראן", אמר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו