הח"כ הטרי מש"ס: "צריכים לחתור לצמצום פערים בחברה" • צפו

ח״כ משה ארבל מש״ס נשא היום את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת: "ללא קשר לקואליציה ואופוזיציה ששירותי בריאות, שירותי חינוך, שירותי רווחה, חייבים להיות שווים לכל נפש. שלחלוקה ההיסטורית של הכנסות בין רשויות מקומיות אין מקום ב 2019"

הח״כ הטרי משה ארבל מש״ס נשא היום את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת ופירט על הדברים שהוא מתכוון להתמקד בהם בקדנציה הקרובה: "במחקר שבוצע באוניברסיטת וושינגטון על ידי מומחי ביו-סטטיסטיקה נקבע כי: המיקוד בדואר שלך הוא המנבא בצורה הטובה ביותר את מצב הבריאות שלך בעתיד יותר מאשר הקוד הגנטי שלך. משמעות הדברים היא, שישנה השלכה ישירה בין מקום המגורים של האזרח לבין מצבו הרפואי והשירות הרפואי אותו עתיד הוא לקבל".

"במדינת ישראל ששטחה כשטח שכונה בקליפורניה לא הגיוני ולא נכון שתישאר פריפריה. אחרי 71 שנים אנחנו צריכים לעשות הכל להמשיך לחתור לצמצום פערים בחברה, להאמין ולהפנים ללא קשר לקואליציה ואופוזיציה ששירותי בריאות, שירותי חינוך, שירותי רווחה, חייבים להיות שווים לכל נפש. שלחלוקה ההיסטורית של הכנסות בין רשויות מקומיות אין מקום ב 2019. אין שום היגיון בכך שילד בבאר שבע או בבית שאן או בפזורה הבדואית יקבל שירותי חינוך בריאות ורווחה באופן שונה מילד בתל אביב גבעתיים או בכפר שמריהו. עלינו לעשות הכל כדי שמחקר ה"זיפ קוד" לא יחול על ישראל לא בבריאות לא בחינוך ולא ברווחה".

"יש לי חלום. בחלומי האופק של כל ילדי ישראל יהיה אינסופי. בו תהיה הזדמנות שווה לכל ילד לממש את עצמו ואת הפוטנציאל שלו, גם אם הוא נולד בחורה, בביתר עילית או בקרית שמונה. תושבי עיירות הפיתוח ותושבי הרשויות החלשות זכאים וראויים, דווקא בשם השוויון, לכל כלי שיוציא אותם ממעגל העוני, הן לכפל תמיכות, והן לתקצוב דיפרנציאלי בחינוך בריאות ורווחה, ההשקעה הממשלתית בפריפריה החברתית והגיאוגרפית חייבת להיות כזו שתביא לאורך זמן שינוי אמיתי. השקעה שתטפח מנהיגות ותעצים את התושבים".

על זכותו לשרת את הציבור אמר כי, "עומד אני כאן היום מעל במה חשובה זו, ומבקש בעצמי להישיר מבט אליכם אזרחי מדינת ישראל, ולהודות לכם על האמון שנתתם בי ועל הפיקדון שהפקדתם בידי, את הזכות והחובה לעמוד ולהיות משרת ציבור. מבחינתי זו הזדמנות לעשות כל יום את הדבר הכי גדול בעולם. כדברי רבי קלונימוס קלמן מפיאסצנה, ה'אש קודש' כפי שהיטיב לתאר תלמידו, מנקה הרחובות הידוע, הגיבן הקדוש מרחוב הירקון בתל אביב, את שאמר לתלמידיו מתוך האש במחנה אושוויץ: הדבר הכי גדול בעולם הוא לעשות טובה למישהו אחר".

"בעמדי כאן ביום זה כשלוחם של מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן חכם שלום הכהן, וכשליחם של רבבות עמך בית ישראל, אשא תפילה כי יתקיים בי מאמרו של רבן גמליאל בפרקי אבות "כל העמלים עם הציבור יהיו עמלים עמהם לשם שמים, שזכות אבותם מסייעתם" וכפי שפירש במדרש שמואל "שזכות האבות של כל הציבור היא המסייעת לעוסקים בצרכי הציבור". ויהי רצון שזכות מרן רבינו עובדיה יוסף תגן בעדנו שחפץ השם בידינו יצלח לקדש שם שמים", סיים הח"כ הטרי מש"ס.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הח"כ החברתי
הדגל החברתי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו