Hadas Parush/Flash90

עימות ב'כחול לבן': הצד הימני התנגד להזמנת עודה והחרים את ההפגנה

מספר שלוש בכחול לבן משה בוגי יעלון הביע התנגדות בדיונים שהתקיימו בצמרת המפלגה להשתתפות יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בהפגנת האופוזיציה. בתגובה להזמנתו, חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר החרימו את ההפגנה

מספר שלוש בכחול לבן, יו"ר 'תל"ם', משה בוגי יעלון הביע התנגדות בדיונים שהתקיימו בצמרת המפלגה להשתתפות יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בהפגנת האופוזיציה אמש, כך דווח הבוקר ב'כאן חדשות'.

גורמים בכחול לבן ניסו למנוע גם מנציגי מרץ להשתתף בהפגנה, כדי שלא תיראה שמאלנית מידי. בסופו של דבר יו"ר כחול לבן בני גנץ הכריע בעד השתתפות איימן עודה ואף התקשר אליו באופן אישי, בתגובה לכך חברי הכנסת מטעם 'תל"ם' יועז הנדל וצבי האוזר החרימו את ההפגנה, לעומתם, יעלון השתתף ואף נאם.

יעלון אמר הבוקר בראיון ב'כאן חדשות' כי, "רשימת כחול לבן דוגלת בהיותה של מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית. יש לנו מחלוקת חריפה עם איימן עודה על ה״יהודית״, ויש לנו היום מחלוקת חריפה עם נתניהו, על ה״דמוקרטית״. נתניהו נוהג את ה-D-9 שעולה על הדמוקרטיה, כדי להמלט מאימת הדין".

"ההפגנה אמש היתה על הדמוקרטיה, ובנושא זה אין לנו וויכוח עם איימן עודה. ההתייחסות של נתניהו לערבים כמקשה אחת, כטרוריסטים, היא חלק מהבעיה. את בל״ד של עזמי בשארה, באסל ג׳אטס וחנין זועבי הייתי מוציא מחוץ לחוק, בשל תמיכתם בטרור, אך גם פיקדתי על חיילים ערבים בצה״ל, וביקרתי משפחות שכולות ערביות. נתניהו מוכן לשרוף הכל, כדי להמלט מאימת הדין, ואנחנו לא ניתן לו", כך יעלון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו