Tomer Neuberg/Flash90

בארגון האופוזיציה: אלפים הפגינו בתל אביב נגד חוק החסינות

ראשי האופוזיציה איחוד כוחות נגד חוק החסינות ופסקת התגברות. גנץ: "שכרון כוח פוליטי הוא כרסום יסוד הדמוקרטיה". לפיד ליועמ"ש: "על מה נתת לביבי פרס? על זה שהוא עשה ממך צחוק?". גבאי: "פולטיקאים משרתים ר"מ מושחת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפי בני אדם מפגינים הערב (מוצאי שבת) בתל אביב במחאה נגד כוונת ראש הממשלה נתניהו לחוקק חוק חסינות, שצפוי למנוע הגשת כתב אישום נגדו. ההפגנה מתקיימת תחת הכותרת "חומת מגן לדמוקרטיה – עוצרים את חוק החסינות". במהלך הערב נאמו בכירים באופוזיציה, ביניהם יו"ר כחול-לבן גנץ, ח"כ לפיד, יו"ר העבודה גבאי, יו"ר מרצ זנדברג וגם – לאחר לחץ ציבורי – יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה.

יו"ר כחול לבן בני גנץ פנה ישירות לבנימין נתניהו ואמר: "הבטחת שלא תעסוק בחסינות. שנים התגאת שאתה מונע חוקים שיפגעו בבתי המשפט. לא קיבלת מנדט מהנשיא כדי להשתמש בו לבנות חסינות לעצמך. לא ניכנע להסתה לא ניתן להרוס את ישראל הדמוקרטית". במקביל קרא גנץ להקים "ברית ממלכתית", כיוון ש"הדמוקרטיה היא לא של הימין ולא של השמאל. יחד נגן עליה".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר בהפגנה כי, "תקשיב לכיכר ביבי, לא ניתן לך. לא ניתן לך להיות ארדואן. לא יהיה פה רודן טורקי. לא ניתן. הם כל הזמן אומרים, "העם אמר את דברו". גם אנחנו העם. גם אנחנו אומרים את דברנו. לא ניתן לך להרוס את המדינה. זו גם המדינה שלנו. אנחנו לא נתינים שלך. לא ניתן לך להרוס את בית המשפט העליון. אתה לא מעל החוק. לא ניתן לך להיות רודן".

לפיד פנה לחברי קואליציה ואמר: "אנחנו מחפשים חמישה אנשים הגונים. זה כל מה שצריך בשביל להציל את המדינה הזאת. חמישה אנשים הגונים. אנחנו מחפשים חמישה אנשים הגונים שיצילו את המדינה. שיקומו ויגידו לא בשביל זה הלכנו לפוליטיקה. אנחנו לא המשרתים של ביבי, לא ניתן לו להפוך אותנו לסמרטוטים". לבסוף פנה לפיד ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ושאל אותו: "מדוע דחית את השימוע? כמה זמן עוד תיתן לו?".

גבאי בהפגנה. צילום: אלעד גוטמן

יו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי אמר כי, "הדמוקרטיה הישראלית בסכנה. תרבות של חסינות היא תרבות של שחיתות. חסינות לפוליטיקאים היא מדרון חלקלק. אחרי חסינות לנתניהו תגיע חסינות גם לטייקונים שתומכים ונתמכים על ידו" .על שותפיו של נתניהו אמר גבאי: "לצד ראש הממשלה יש חברי קואליציה מהליכוד וממפלגות אחרות שוויתרו. שלא מוכנים להילחם, שמגמגמים, שמאשימים את אלה שלא בחרו בהם. אלה אנשים שלא רואים מטר קדימה. אתם לא מבינים שאתם הבאים בתור".

יו" חד"ש, ח"כ איימן עודה, נאם ואמר, "מבחינתי זו אמורה להיות שותפות בין אמיצים, בין מנהיגים אמיצים. אני מוכן לשותפות הזו בשביל לעשות את השינוי. אני נמצא כאן היום כי אני מבין היטב את המשוואה שאנחנו האזרחים הערבים לבד לא יכולים, אבל בלעדינו זה בלתי אפשרי. זוהי המשוואה".

יו"ר מרצ תמר זנדברג אמרה בנאומה: "ראש הממשלה חשוד בשוחד. סביבו סמרטוטים משת"פים. אם הם חושבים שזה יעבור בשקט – הם לא מכירים אותנו. הם לא מבינים שעוד לא התחלנו. הערב אנחנו יוצאים למאבק. זה הזמן להתנגדות. זה הזמן לאופוזיציה. אופוזיציה פרלמנטרית ואופוזיציה אזרחית".

"בכל מקום שאפשר ובכל דרך שיש. בכנסת, ברחובות ובכיכרות, בבתי המשפט, בכל מקום. זה לא זמן להתקרנפות או לחשבונות. במצב כזה ממלכתיות היא מאבק. זה לא זמן לשתוק או להיות נחמדים. זה לא זמן לבדוק עמדות בסקרים או במבחני פופולריות. תסתכלו סביבכם – אנחנו החברה הישראלית ואנחנו נציל אותה. אין אדם שהוא מעל לחוק. אין לנו מלך ולא קיסר", אמרה זנדברג.

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי לפיד: "לפיד מדבר על סכנה לדמוקרטיה וארדואן? בפעם הבאה שיהיו פריימריז ב״יש עתיד״ זה יהיה ב 2045. חברת הכנסת עדי קול שהתנגדה ליו״ר לפיד גורשה מהמפלגה לאלתר. לפיד = בדיחה". עוד הוסיפו בליכוד, "הערב בהפגנת השמאל בתל אביב: תומך הטרור איימן עודה נואם בברכת לפיד וגנץ, והאסיר המשוחרר אהוד אולמרט מפגין “נגד השחיתות”. איזו בדיחה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture