Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו הנחה את בכירי הליכוד: "אש חופשית נגד ליברמן"

מוקדם יותר היה נראה כי ראש הממשלה מנסה להחזיר את יו"ר ישראל ביתנו לשולחן והנחה את שרי וח״כי הליכוד: "לא לתקוף את איווט, מתקיים מאמצים ומקווים שליברמן יחזור בו". אך לאחר כשעה יצא הנחיה מחודשת וחריפה: "אש חופשית"

פיצוץ במגעים? לשכת ראש הממשלה הנחתה הערב את שרי וחברי הכנסת של הליכוד לתקוף בחריפת את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על כך שהוא מוביל את ישראל לבחירות חוזרות ומיותרות. "לאחר הערכת מצב מחודשת – אש חופשית נגד ליברמן", נכתב בהודעה שקיבלו בכירי הליכוד.

מוקדם יותר הערב היה נראה כי נתניהו לא מתייאש ועושה הכל להחזיר את ליברמן לשולחן. בהנחיה שיצאה לשרי וח״כי הליכוד התבקשו, "לא לתקוף את איווט עד להודעה חדשה". עוד צויין כי, "מתקיים מאמצים. עדיין מקווים שליברמן יחזור בו, יקבל את הפתרון שמקיים את גיוס החרדים – וימנע הפלת ממשלת ימין", אך ההנחיה כאמור השתנתה ל"אש חופשית".

נתניהו מסר היום הודעה מיוחדת בנוגע למשבר סביב הרכבת הממשלה והודיע כי עד כה המגעים עם יו"ר ישראל ביתנו ליברמן לא צלחו. "לפני חודש וחצי העם אמר את דברו. הוא רוצה שתקום ממשלחת ימין בראשותי", אמר נתניהו. "בימים האחרונים אני עושה מאמצים אדירים לקיים את רצון העם: להקים ממשלת ימין להקים ממשלת ימין ולמנוע בחירות מיותרות. אין שום סיבה בעולם לשתק את המדינה לעוד שנה וחצי ולבזבז מיליארדים. לצערי, עד לרגע זה לא הצלחתי לשכנע את ליברמן להימנע מבחירות".

"אמשיך לפעול בכל דרך בזמן שנותר כדי להקים את הממשלה בימים הקרובים", אמר והוסיף עקיצה לליברמן: "אני קורא לליברמן לשקול את הדברים שנית. רבותיי וגבירותיי – יש עוד 48 שעות, אפשר לעשות הרבה דברים ב-48 שעות". לטענת ראש הממשלה, "הוויכוח בנושא חוק הגיוס הוא קוסמטי וסמנטי. בגלל קוסמטיקה לא הולכים לבחרות. יש פתרונות מצוינים ואם יש רצון ונכונות אפשר לפתור את הכול תוך שתי דקות".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה להצהרת נתניהו: "‏אדוני ראש הממשלה, לא מדובר בתיקונים קוסמטיים, מדובר בכניעה לחרדים. אני חוזר על ההצעה שלי: בוא נעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית ללא שינויים בלי החרדים", לשון הודעת ליברמן.

גורמים בקואליציה דיווחו על הצעת פשרה חדשה שהוצגה בפגישה שהתקיימה היום בין נתניהו לליברמן – נושא מכסות הגיוס יוצאו מחוק הגיוס אבל לא יועברו להחלטת ממשלה, אלא יהיו חלק מההסכמים הקואליציוניים. הפגישה התקיימה בתיווך יו"ר 'איחוד מפלגות הימין' רפי פרץ שהצליח ליצור ערוץ ישיר עם ליברמן ופועל למונע את קיום הבחירות. על פי הדיווחים, פרץ הצליח לשכנע את ליברמן להיפגש עם נתניהו ולשמוע את הצעתו, אך הפגישה הסתיימה בפיצוץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו