Orel Cohen/FLASH90

מי אשם? רוב בימין חושב שליברמן אחראי לכך שאין ממשלה

הבחירות עוד לא כאן, אבל הציבור כבר מצא אשמים: בשמאל כמובן מאשימים את נתניהו, אבל בקרב הציבור הימין-דתיים סופג ליברמן את האש, החרדים הכי פחות • ומה חושב הציבור על היוזמות המשפטיות וכמה מסכימים עם טענת נתניהו? • הסקר המלא

בעוד ראש הממשלה קורא שלא להקדים את הבחירות מתפרסם הערב (שני) סקר חדש המעלה כי רוב הציבור בישראל חושב שהאחראי לכך אם הולכים למהלך כזה הוא דווקא ראש הממשלה. מהסקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס ופורסם הערב ב'חדשות 13' עולה כי 41% מהישראלים חושבים שראש הממשלה אחראי לכך.

הנשאלים בסקר התבקשו לענות על השאלה: אם ראש הממשלה לא יצליח להרכיב ממשלה עד יום רביעי, וייתכן שיוכרזו בחירות נוספות בישראל, מי שנושא את רוב האחריות לכך, חוץ מנתניהו ענו 27% כי אביגדור ליברמן הוא האחראי. 16% ענו כי המפלגות החרדיות אשמות, ו-16% ענו שלא יודעים.

מפילוח המגזרים בישראל עולה כי במגזר היהודי, בין מצביעי הימין-דתיים יש רוב של 50% שחושבים כי דווקא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הוא הנושא באחריות לכך שראש הממשלה לא יצליח להרכיב ממשלה. 26% בלבד סבורים שזה אשמת נתניהו. בקרב מצביעי ישראל ביתנו מאשימים כמובן את נתניהו, 53% חושבים שהוא אחרי, לעומת 13% שחושבים כי ליברמן שלו הם הצביעו, נושא באחריות.

עוד עולה מהסקר כי 66% מהציבור מתנגד לכוונת הממשלה החדשה להעביר בכנסת "שורת יוזמות חקיקה שעשויות למנוע את העמדתו לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו". 19% מהנשאלים השיבו כי הם בעד המהלכים הנ"ל, 11% ענו כי הם לא יודעים, 4% טענו כי לא שמעו על היוזמות.

מפילוח המגזרים בישראל עולה כי במגזר היהודי, בין מצביעי הימין-דתיים יש רוב קטן נגד החקיקות העשויות למנוע את העמדתו לדין של נתניהו, 44% נגד לעומת 32% בעד.

כמו כן התבקשו הנשאלים לענות האם יש בטענתו של נתניהו שהציבור היה מודע לפני הבחירות לחשדות ולתיקים השונים נגדו, ולמרות זאת נתן בו אמון ובחר בו לראשות הממשלה. 61% מהנשאלים ענו כי הם מסכימים עם טענה זו, 31% ענו כי הם לא מסכימים ו-8% מסרו שהם לא יודעים.

הסקר כלל 710 נשאלים – 610 מהם מהאוכלוסייה היהודית ומאה מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת "סטט-נט" בהנהלתו של יוסף מקלודה. טעות הדגימה היא 3.8%.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מערכת בחירות עוד הפעם. ושוב יאכילונו את הלוקשים של הסוקרים המשקרים….
ויתייחסו אליהם ברצינות תהומית….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו