פיצול אישיות? לפיד בעד ונגד "מדינת כל אזרחיה"

יו"ר יש עתיד כתב כי, "ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה", ואז מחק וכתב כי "אני נגד מדינת כל אזרחיה באופן מוחלט וכל חיי. ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית וכזו תישאר". מסתבר ש"מישהו ממש, אבל ממש לא הבין מה הוא כותב"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד משנה שוב את דעתו, אך הפעם עושה זאת תוך דקות ספורות. במהלך מתקפה ברשת הטוויטר על ח"כ בצלאל סמוטריץ, בהקשר לגיוס חרדים, אמר לפיד כי, "ועוד משהו סמוטריץ', ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה". כשהבין שבכך הוא שולל את קיומה של ישראל כמדינת יהודית ודמוקרטית, מיהר למחוק את הציוץ הקודם ולכתוב: "מישהו ממש, אבל ממש לא הבין מה הוא קורא. אני נגד מדינת כל אזרחיה באופן מוחלט וכל חיי. ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית וכזו תישאר".

דבריו הפכו במהרה ללעג ברשתות החברתיות כשהוא בוחר לתקוף את אלו שהפכו את דבריו לכותרת ואומר כי, "מישהו ממש, אבל ממש לא הבין מה הוא קורא", כשמסתבר ש"מישהו ממש, אבל ממש לא הבין מה הוא כותב".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ, שר התחבורה המיועד, שכלפיו הופנתה המתקפה, מיהר לקפוץ על ההזדמנות ותקף את יו"ר יש עתיד: "יאיר לפיד, מועמד כחול לבן לראשות הממשלה: ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה. תודה יאיר שהוצאת את זה בסוף. כל מילה נוספת מיותרת", כך סמוטריץ.

שר החוץ ישראל כ״ץ התייחס גם כן לאמירה של לפיד וכתב כי, "אמירתו של יאיר לפיד מהיום "ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה", היא אמירה אנטי- ציונית חמורה ומקוממת. את המונח "מדינת כל אזרחיה" המציא עזמי בשארה לפני עשרות שנים, כאשר עמד בראש ועד הסטודנטים הערבים באוניברסיטה העברית, בתום מלחמת יוה״כ, ופעל למחיקת ציביונה וזהותה היהודית של מדינת ישראל. האסטרטגיה היתה פשוטה: אם אי אפשר לנצח את מדינת ישראל מבחוץ- בואו נהרוס אותה מבפנים".

"בהמשך הקים את בל״ד, שזה היה העיקרון המנחה של פעילותה, ובסוף נתפס כבוגד במדינה וברח לקאטר. ישראל היא "מדינת הלאום של העם היהודי", ומוגדרת כמדינה יהודית – ודמוקרטית, שמעניקה זכויות אזרחיות שוות לכל אזרחיה. מנהיג ששואף להיות ראש ממשלה, אינו יכול לאמץ את סיסמת האוייב במתכוון, או בהיסח הדעת", כך כץ.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מטורלל רוצה להיות ראש ממשלה

לא יאומן עד איפה הידרדר השמאל…
בטעות הוא אמר שהוא בעד ככל העמים בית ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו