צילום מתוך האינסטגרם של דונלד טראמפ

טראמפ: "מאמין שאיראן מעוניינת במו"מ – לא מחפש מלחמה"

נשיא ארצות הברית אמר כי הוא לא אזהיר את איראן מהמתקפה האמריקנית שתוכננה: "לא מאמין שאיראן ניסתה להתגרות ע"י הפלת המל"ט, חושב שהם רוצים לשאת ולתת ולחתום על עסקה. הם לא אוהבים את המצב שאליו נקלעו"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכחיש את הדיווח על האולטימטום שנתן לאיראן לפיו עליה לשבת לשולחן המושא ומתן או שיתקוף אותה. בראיון לרשת NBC אמר היום (ראשון) טראמפ כי "לא העברתי מסר לטהרן, אני לא מחפש מלחמה". עוד אמר הנשיא, שהוא לא מאמין שאיראן מנסה להתגרות בו על ידי הפלת המל"ט. "אני חושב שהרפובליקה האסלאמית רוצה לשאת ולתת", אמר.

טראמפ הסביר בריאיון מדוע החליט לבסוף שלא להגיב צבאית להפלת המטוס. "הגנרלים אמרו לי שהם מוכנים לפעולה, אבל אני ביקשתי שיגידו לי קודם כמה אזרחים איראנים יהרגו בפעולה. הם חזרו אלי ואמרו שהם מעריכים ש-150 איראנים ימותו", אמר. "חשבתי על זה רגע ואמרתי 'יודעים מה? המטוס שהפילו היה לא מאויש'. זאת לא נראתה לי תגובה פרופורציונלית".

 

ארה"ב הרשמית מכחישה, גורם מאשר: איראן טוענת כי יירטה מל"ט אמריקני

 

מוקדם יותר אמר נשיא ארצות הברית כי פעולה צבאית נגד איראן עדיין נשקלת, ואחר כך אף הבהיר כי מעולם לא חזר בו מההחלטה לתקוף, כפי שדווח, אלא רק עצר אותה בשלב זה. אתמול צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "נטיל סנקציות משמעותיות נוספות על איראן ביום שני".

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום כי כניסת המל"ט האמריקני לשטח האווירי של משמרות המהפכה: "יוצר ופותח מתיחות חדשה באזור". רוחאני גם קרא לקהילה הבינלאומית לפעול בעניין הפרת הריבונות האיראנית. על פי דיווח בניו יורק טיימס, צמרת משמרות המהפכה התכנסה חמישי האחרון לארוחה בה חגגו את הפלת המל"ט במצרי הורמוז.

אמש דווח על ידי ה'וושינגטון פוסט' כי אף שטראמפ ביטל ברגע האחרון את התקיפה הצבאית באיראן – פיקוד הסייבר של ארה"ב ביצע בהוראתו מתקפת סייבר ששיתקה מערכות מחשב איראניות המשמשות לשליטה בשיגורים של רקטות וטילים. לפי הדיווח, מתקפת הסייבר הוכנה במשך שבועות או חודשים, ומשרד ההגנה האמריקני הציע לבצע אותה אחרי ההתקפה לפני כשבוע על שתי מכליות הנפט במפרץ עומאן.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התגובה הזאת של טראמפ מלמדת שטראמפ הולך לפרק את אירן צבאית, לא רק כלכלית גם צבאית, תראו כותרות בחדשות לפני שטראמפ תקף בסוריה איך הוא דיבר ופתאום שמענו שהוא תקף בסוריה.

לא לשכוח שכשאירן היתה במצב טוב מצידם הם שרפו דגלים של אמריקה וישראל ואיימו שמה שהם רוצים זה להעלים את ישראל מהמפה.
תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו