צילום: פלאש 90

לקראת הבחירות: אלו הרשימות שמתמודדות לכנסת ה-22

אחרי מגעים של הרגע האחרון ולחץ מצד נתניהו, עוצמה יהודית הגישה את רשימתה לוועדת הבחירות, בנפרד מהימין המאוחד. בן גביר האשים תקף: "פרץ וסמוטריץ' כפויי טובה, בנט בברית עם לפיד". גנץ לא שלל ישיבה עם נתניהו - וחזר בו. סיכום

בתום ימים ארוכים של ניסיונות איחוד במפלגות הימין בין הימין המאוחד לעוצמה יהודית, החליטו איתמר בן גביר וברוך מרזל על התמודדות באופן עצמאי. המגעים נמשכו עד הרגע האחרון ואף שליחו של נתניהו, ח"כ דוד ביתן ניסה לתווך בין הצדדים אך בסופו של יום המגעים התפוצצו ועוצמה יהודית מתמודדת באופן עצמאי.

הסיעה הראשונה שהגישה היום את רשימתה הייתה ש"ס. יו"ר הסיעה, יואב בן צור אמר: "הגשנו רשימה מגוונת, שילבנו בעשירייה השנייה נציגי עדות, כולל אתיופים. בנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה, אנחנו איתו צמוד לאורך כל הדרך. לא יהיה גנץ, נקודה". גם יהדות התורה הציגה את רשימתה, הזהה לחלוטין לזו שהוגשה בבחירות הקודמות.

סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן אמר: "יהדות התורה מגיעה להגשת הרשימות באחדות מלאה ובשיתוף פעולה בין כלל הסיעות. מטרתנו לשכפל את ההישג הגדול שהבאנו בבחירות האחרונות ואף להגדיל את כוחנו. האתגרים עצומים והסכנה רבה נוכח האפשרויות להביא לפגיעה בציבור החרדי ובזכויותיו. אנו בטוחים שיהדות התורה חזקה היא ערובה לשמירה על ערכי הדת ומסורת ישראל".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני אמר: "יהדות התורה מגיעה למערכת הבחירות באחדות מלאה כאשר המטרה שלנו היא ברורה – עשרה מנדטים".

נציגי מפלגת ״הימין המאוחד״ הגישו גם הם את רשימת המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית במשכן הכנסת שבירושלים. יו״ר הרשימה, השרה לשעבר איילת שקד: ״עשינו מאמצים כבירים בימים האחרונים להציל כמה שיותר קולות ימין בבחירות הקרובות. הציבור הימני צריך להבין בבירור – הצבעה לימין המאוחד היא הדרך היחידה להבטיח הקמת ממשלה לאומית. אם לא נהיה מספיק גדולים, תוקם ממשלת שמאל. זו או אנחנו ונתניהו, או השמאל ונתניהו״.

גם העבודה-גשר הגישו את הרשימה. היו"ר עמיר פרץ אמר: "אנחנו יודעים שמה שנקבל אחרי הבחירות זה את ביבי המקצץ. זוכרים אותו ב-2003? הוא לא השאיר אף פינה שבה הוא לא פגע. הבנתי שלבני גנץ היה קשה לשמוע את השאלה. אני אומר לכם ברור – אנחנו לא נשב עם נתניהו, לא ננהל איתו מו"מ, אם יוגש נגדו כתב אישום נדרוש את התפטרותו".

ח"כ איימן עודה אמר לאחר הגשת הרשימה המשותפת: "ניצחנו את מדיניות ההפרד ומשול והתאחדנו. אנחנו חוזרים יותר מאוחדים ויותר חזקים. בפעם שעברה עשינו טעות אבל למדנו לקח. האלימות הגואה, הפשיעה, הרס הבתים – הם בנפשם של האזרחים הערבים. האחדות הזו היא גם שדרוג מעמדה של האוכלוסייה הערבית ונתרום את חלקנו להחלפת השלטון".

10 רשימות הוגשו אתמול, בהן ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן וזהות בהנהגת משה פייגלין.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתאים למפלגה של שקד את המילה "הימין המחודש"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו