Noam Revkin Fenton/Flash90

'עוצמה יהודית' רצה לבד: חילופי האשמות בימין – "יביאו לאובדן קולות"

בתום ימים של משא ומתן שנמשכו עד דקות לפני סגירת הרשימות, 'עוצמה יהודית' החליטה לרוץ עצמאית בבחירות. שקד: "עשינו מאמצים כבירים בימים האחרונים להציל כמה שיותר קולות". הליכוד: "הפיצולים בימין יביאו אותנו לאובדן קולות רבים"


צפו: איתמר בן גביר זמן קצר לפני הגשת הרשימות. צילום: 'חדשות JDN'

בתום ימים של משא ומתן שנמשכו עד דקות לפני סגירת הרשימות, 'עוצמה יהודית' החליטה לרוץ עצמאית בבחירות. בראש הרשימה עו"ד איתמר בן גביר. זמן קצר לאחר מכן הוגשה בנפרד רשימת 'הימין המאוחד' בראשות איילת שקד וירצו תחת האותיות של הבית היהודי "טב".

יו"ר 'הימין המאוחד' התייחסה למגעים שנמשכו עד הרגע האחרון, "עשינו מאמצים כבירים בימים האחרונים להציל כמה שיותר קולות ימין בבחירות הקרובות. הציבור הימני צריך להבין בבירור – הצבעה לימין המאוחד היא הדרך היחידה להבטיח הקמת ממשלה לאומית. אם לא נהיה מספיק גדולים, תוקם ממשלת שמאל. זו או אנחנו ונתניהו, או השמאל ונתניהו".

הפיצול בימין צפוי משמעותי מאחר וגם זהות של משה פייגלין הגישה את רשימתה אתמול, ומוקדם יותר הגישה הרשימה החרד"לית 'נעם' רשימה עצמאית לוועדת הבחירות. בראש הרשימה עומד הרב דרור אריה, מגורש מגוש קטיף ותושב חבל לכיש, במקום השני ברשימה מוצב עו"ד אלדד רבינוביץ' ובמקום השלישי מוצב יגאל כנען.

ב'ליכוד' הגיבו לפיצול בימין ומסרו כי, "הפיצולים בימין יביאו אותנו לאובדן קולות רבים ובכך לממשלת שמאל של לפיד וגנץ. חייבים להצביע רק לליכוד, כי רק הצבעה לליכוד תבטיח ממשלת ימין בראשות נתניהו ותמנע ממשלת שמאל שבה יאיר לפיד ראש הממשלה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו