אילוסטרציה. צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

דיווח: איראן השתלטה על מכלית נפט נוספת במפרץ הפרסי

איראן השתלטה על מכלית נפט נוספת באזור המפרץ הפרסי - כך דווח לפני זמן קצר ברשת אל-מיאדין, שציטטה את משמרות המהפכה. על פי הדיווח, המכלית הבריחה נפט לאחת ממדינות ערב באזור. לפני כשבועיים השתלטו על מכלית נפט בריטית

משמרות המהפכה של איראן הודיעו כי השתלטו בסוף השובע האחרון על מכלית זרה במי המפרץ הפרסי. לטענתם, המכלית ניסתה להבריח 700 אלף ליטר דלק. כך דווח ברשת "אל-מיאדין". עוד צוין כי המכלית הייתה בדרכה לאחת ממדינות המפרץ הערביות.

כזכור, לפני כשבועיים משמרות המהפכה הודיעו כי השתלטו על מכלית נפט בריטית שהייתה במפרץ הפרסי. לאחר מכן פורסם תיעוד של האירוע, שבו נראים לוחמי הקומנדו האיראנים משתלשלים ממסוק בחבלים לסיפון הספינה הבריטית. לאחר מכן נראית הפעולה האיראנית מזוויות שונות, בהן מתוך המסוק עצמו. בתום התיעוד נראית המכלית מוסטת מנתיב נסיעתה- ככל הנראה לעבר חופי איראן.

על פי הודעת משמרות המהפכה, המכלית "הפרה את כללי השיט והתקנות הבינלאומיות", וכתוצאה 23 אנשי הצוות עוכבו לחקירה. לטענתם, כלי השיט נתפס לבקשת הרשות הימית של מחוז הורמוזגאן, והוא נמסר לידי הרשויות "לצורך החקירה וההליכים המשפטיים הנדרשים".

בתקשורת הבריטית דיווחו כי מדובר במכלית "סטנה אימפרו", אשר נעלמה במים הטריטוריאליים של איראן לאחר ששינתה את מסלולה באזור. לפי אתרים העוקבים אחר התעבורה הימית, היא יצאה מאיחוד האימרויות הערביות בדרכה לנמל אל-ג'ובייל שבערב הסעודית.

בעקבות האירוע שר החוץ הבריטי ג'רמי האנט הודיע על כינוס חירום של הקבינט בלונדון כדי לבחון את התקרית ודרכי תגובה אפשריים. "אנו עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות האחרונות" הזהיר. "אם איראן לא תשחרר את המכלית – יהיו לכך השלכות קשות". עם זאת, האנט הוסיף והבהיר כי "אנחנו לא מעוניינים במלחמה, ונחפש דרכים דיפלומטיות לפיתרון המצב. אך אם חופש התנועה באיזור ייפגע-איראן תהיה המפסידה הגדולה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד לנו הישראלים
אנו הורגים איראנים באומץ וגבורה
ומשפילים את האיראנים והאייתולות

איננו ישראלים! אנחנו יהודים.
נשבענו לקב"ה שלא נמרוד באומות.( כתובות קיא. ) עד ביאת משיח צדקנו במהרה בימינו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו