צילום: פלאש 90

תחקיר JDN: חילולי שבת באל על – התיעוד, העדויות וההכחשות • חלק ב'

על פי עדויות שנחשפות לראשונה מתוך חברת אל על, מוכח מעל לכל ספק כי חברת אל על מפעילה טיסות כמידי שבת הכולל צוותים של אל על וכך גם מטוסי החברה עם דגל ישראל והכיתוב "אל על". התיעוד, העדויות וההכחשות המתמשכות • התחקיר המלא

במשך שנים טוענת חברת אל על כי היא אינה מחללת שבת וזאת לאור הסכם שנחתם עם וועדת הרבנים למען השבת. לפיו, משעת כניסת השבת ועד לצאת השבת, חברת אל על לא תטיס מטוסים ברחבי העולם. אלא שמעדויות שהגיעו בעת האחרונה, עולה תמונה עגומה למדי.

לפני כשבועיים פרסמנו בחלקו הראשון של התחקיר עדויות של תושבים המתגוררים בעיר מודיעין עילית ובסביבותיה, כי בשבועות האחרונים החלו לראות את מטוסי אל על טסים בעיצומה של שבת קודש. העדויות שהובאו בהרחבה ב'חדשות JDN' זכו להכחשות חד משמעיות מטעם חברת אל על שטענו בתוקף כי אינם טסים בשבת קודש.

מנכ"ל אל על אף שלח מכתב מיוחד למזכיר וועדת הרבנים למען השבת הרב יצחק גולדקנופף בו הוא קובל על הפרסום של 'חדשות JDN' וכאמור הכחיש את העובדות והעדויות שהתקבלו לידי המערכת.

אוסישקין כתב במכתבו "הריני מבקש להבהיר כי, אל על דבקה במחויבותה לוועדת הרבנים בעניין השבת ואינה מפעילה טיסות קו סדירות בשבתות ובמועדי ישראל. כל טיסות הקו של אל על נוחתות לפני כניסת השבת ושום טיסה אינה ממריאה לפני צאת השבת. עם כל הקשיים המבצעיים המתעוררים מעת לעת והמשמעויות הנוספות הכרוכות בכך, החברה מקפידה הקפדה יתירה על קיום מחויבותה בנושא השבת".

המנכ"ל הוסיף וכתב כי "כותב הידיעה השקרית ציין בין השאר, כי על פי הרשום אל על מפעילה בשבת טיסה לאדיס אבבה". מר אוסישקין ציין כי "מאז מבצע שלמה" להעלאת יוצאי אתיופיה לפני 28 שנה – אל על כלל אינה טסה לאדיס אבבה".

עדויות דיילות אל על

אלא שעל פי העדויות שמיד נחשוף בפעם הראשונה שנאספו על ידי 'חדשות JDN' ובשיתוף העיתונאי קובי דהן, מוכח מעל לכל ספק כי חברת אל על מפעילה טיסות כמידי שבת הכולל צוותים של אל על וכך גם מטוסי החברה עם דגל ישראל והכיתוב "אל על". בפועל, החברה מפעילה את הטיסות תחת המותג סאן דור, אבל הטייסים והדיילים, הינם עובדי אל על – על כל המשתמע מכך.

בשיחה שהתקיימה בימים האחרונים עם דיילות אל על בעבר ובהווה. הן מודות בפה מלא: "חברת סאן דור זה רק המותג. המטוסים והצוותים הם אכן חברת אל עצמה".

-זה מטוס של אל על אבל בתפעול שלו זה כתוב כסאן דור. זה חברת בת של אל על שהיא כן טסה בשבת. זה חברה אחרת של אל על… יש להם מנכ"ל וסמנכ"ל. אבל על עצמם לא טסים בשבת.

והם משתמשים במטוסים של אל על?
– כן. זה חרטא. אותם מטוסים אותו צוות. הצוות טס בשבת והמטוס גם טס בשבת.

אנשים שטסים שם הם קונים בסאן דור, בוודאות?
– כן. יש סמנכ"ל ומנכ"ל שונים לחלוטין. נגיד לי יש טיסה שנקראת טיסת סאן דור לא אל על.

למרות שאת דיילת באל על?
-נכון. כי זו חברה של אל על. אין דיילים של סאן דור. אם אתה דייל דתי, אתה לא טס בשבת. מראש לא ייתנו לך טיסות בשבת. יש דיילים דתיים. אז הם לא טסים בשישי ולא בשבת. הם גם לא עושים סופי שבוע בחו"ל. הם תמיד בארץ, שזה חגים ושבת.

עדויות אלו של דיילות העובדות בחברת אל על, לא מותירות מקום לספק כלל ועיקר. חברת אל על מפעילה מטוסים בשבת כאשר הטייסים וצוות הדיילים הינם יהודים שאינם שומרים תורה ומצוות. וזאת בניגוד להתחייבות החד משמעית שלהם לוועדת הרבנים למען השבת כי לא יטיסו מטוסים בשבתות וחגי ישראל עם הלוגו של אל על.

בשיחה שקיימנו עם מזכיר וועדת הרבנים למען השבת לאחר פרסום חלקו הראשון של התחקיר, הבהיר הרב גולדקנופף כי "ברגע שהם (אל על) טסים, הם מפירים את ההסכם. זה לא יעזור להם כל התירוצים האלו (שזה דרך) סאן דור".

מדבריו של הרב גולדקנופף עולה כי חברת אל על מפרה את ההסכם בכך שמפעילה בשבתות את מטוסי החברה הנושאים את דגל החברה וזאת בניגוד להתחייבותה לוועדת הרבנים.

התיעוד המפליל

בנוסף, בתיעוד שהגיע לידי 'חדשות JDN' וצולם על ידי נכרית (שמועסקת באחד מהיישובים החרדיים באזור מודיעין עילית) במהלך השבת האחרונה, נראים מטוסי אל על טסים מעל העיר מודיעין עילית בעיצומה של שבת קודש רח"ל.

נדגיש כי הצילום הגיע לידי 'חדשות JDN' לאחר שבשבועות האחרונים מאז פרסום התחקיר הנושא הפך לשיחת היום באותם יישובים המתגוררים בסמיכות למודיעין עילית וחווים את רעש נחיתת המטוסים כמידי שבת. כמובן שהנכרית לא התבקשה לצלם זאת על ידי יהודי אלא עשתה זאת מיוזמתה.

בחברת אל על בחרו שלא להתמודד גם הפעם עם העבודות ומסרו בתגובה לתחקיר: "הבהרנו בעבר, כי אל על אינה מקיימת טיסות קו בשבתות ובמועדי ישראל. אין כל שינוי במדיניות החברה ובמחויבותה".

סייע בהכנת התחקיר – העיתונאי קובי דהן

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
21 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כבר נתקלתי לא פעם, בשקרים מצד החברה הזו ולאו דווקא בנוגע לשבת.
לכן ביקשתי מסוכן הנסיעות שלי, שמבחינתי החברה הזו מחוץ לתחום.
אשר על כן, אני לא מופתע מהשקרים שלהם בנוגע לחילולי השבת, למרות "ההבטחות" הנבובות שלהם. (שיטת עולם גולם?!)
וד"ל…

בס"ד
אז מה תכלס לבטל כרטיסי טיסה עתידיים באל על?

כעת יש שיפוצים במסלול נחיתה בנתבג ולכן המטוסים שינוי את המסלול נחיתה והם חגים כעת מעל מודיעין עילית
במו עיני ראיתי בשבת האחרונה בערך בשעה 17:00 מטוס של אלעל עם הזנב שנושא את דגל המדינה מגן דוד,
מבצע נחיתה בעיצמו של יום שבת קודש,
כל הכבוד לכם על העלת הנושא!

הגיע העת לפעול. חרם צרכנים חרדי על החברה על כל המשתמע. לתת את האינפורמציה לרבנים והם יקבעו להחרים.

אולי זה המשך מטיסת השבת והעלילות של אל על (עם הרב סורוצקין
והעיתונאי יהודה שלזינגר מישראל היום )

יהיה לי מאוד קשה לבטל את הפליי קארד אבל אם לא תהיה ברירה, נעשה זאת – השבת חשובה יותר מההטבות..

למרות שראינו הרבה טיסות של אל על בשבת שעבר, למה לא מופיע אף אחד מהם (חוץ מהCARGO) באתר flightradar24.com ובאתרים דומים? יש להם אפשרות לא לדווח? או שהמטסים מופיעים כחברות אחרות (כמו ישראייר)?

אני משתתף בחרם נגד חברת אל על. יש סוף לשקרים שלהם.
הם חיים בשקר, טבועים בתוך עולם הכסף והכיסופים. טומאה ותועבה. געוואאאאלד.

כפי שנאמר, חברת אל על עצמה לא טסה בשבת, אלא חברת סאן דור שמשתמשת במטוסי אל על( וזה כבר עניין אחר- לזה צריך הסכם חדש). כסוכנת נסיעות, אוכל לומר זאת בוודאות. בלוז של אל על אין טיסות בשבת. את ההסכם הזה היא מכבדת.

כמו שכתטב בכתבה אכן אל על מפעילה את המטוסים שלה בשביל חברות אחרות.
אבל המטוס טהצוות הטא של אלעל

ומה עם זה שהם בכוונה נוסעים.דוקא בשבת מעל מודיעין עילית החרדית, כדי להפריע למנוחה ולפגוע ברגשות התושבים? כל השבוע לא טסים מעל העיר ורק בשבת פתאום צריכים לטוס מעל מ"ע?!?!

אין בושה לעלות סרטון שצולם ע"י יהודי ודאי לא ע"י "נכרית"!!!
שימו לב לצילום השעה של הפלאפון רואים שם שהפלאפון בעברית וכן תמונה של גבר צעיר שנראה יהודי ודאי לא "נכרית".
מה נגיד שצולם ע"י פלאפון לא שלה!!! חלש….
(ויד שמכבה את הפלאפון נראה כמו יד גבר)

אלו שעונים שמפעילים את הטיסות בשביל חברות אחרות, שאלתי למה לא רואים את הטיסות האלו בלו"ז בכלל? אין מטוסי בואינג ברשימת הנחיתות בשעות שעברו המטוסים של אל על. וכידוע, יש לאל על רק מטוסים של בואינג. אני גם סוכן ויודע שאין להם טיסות בלו"ז. השאלה אם הם מפעילים בשביל חברות זרים ולא מעדכנים את דגם המטוס הנכון, כדי שלא ייבחנו שזה שלהם

אם זה נכון והם מחללים את השבת, הם לא ירוויחו מזה, ורק יגרם להם הפסד…
השבת היא מקור הברכה!!!!
ומי שמחלל אותה – יאכל אותה….

צר לי על העוורון שהציבור הדתי והחרדי לוקה בו. גם בתקופה שאלעל היתה חברה ממשלתית. ביום שבת שנתה את שמה וכל צוות עובדי אלעל היו ממשיכים לעבוד בשבת. כלומר כשהשמיעו החרדים כל ערב שבת את צפירת שבת אלעל שינתה את השלט.
דעתי היא שהעסקנים הדתיים והחרדים ידעו מזה אך שתקו.

האם י ש ספק בדבר? הרי המשרדים של אל על פועלים כרגיל בשבת לדאבונינו הרב
ואפשר לרכוש כרטיסי טיסה דרך הטלפון בעיצומו של שבת קדשינו
וכן יש טיסות שיוצאות מיד אחרי יציאת השבת וזה דורש הכנה של עשרות פועלים להכין את המטוס וכן הפקידים שעומדים בעמדת הכירטוס והקופות ואנשי הבחון שהם כולם עובדי אל על מתייצבים לעבודה כמה שעות לפני יציאת השבת
אז מה המקום לצל של ספק בענין

אני רואה אותם נוחתים קרוב לכניסת השבת
ותשאל כל דייל שיציאתו ממתחם הטרקרלין הוא אז כשאנחנו כבר בעיצומו של שירת "כל מקדש"
כי עדיין נדרשים מהם תפקידים אחרי הנחיתה

רק דרך אגב גם האוכל שלהם . למטה מכל ביקורת תנסו עם לטוס עם חברה אחרת אז תגלו שהאוכל ברמה גבוהה יותר והכסאות
(=כלומר המושבים) יותר נוחם והמחירים בהרבה יותר זולים והדיילים יותר אדיבים ופחות שביתות ואיחורים

סתם צחקתי בוז אל על

הרעיון פשוט מאוד , כעת מגיע בין הזמנים וצריך פשוט להעיל את כל הבחורים שילכו מדלת לדלת להחתים מליון חרדים חרם נגד אל על

כתבה נאלחת ,את מי זה מעניין מה עושה אל על בשבת . העיקר כשצריך אותם הם שם עבור הציבור עם אוכל כשר וצוותים יהודים ,קובי דהן תבדוק טוב ותבין שלא השתנה כלום עשרות בשנים .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו