צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90

ברשות מזהירים: חמאס מנסה להחדיר מהנדסים ליו"ש

מקורות פלסטינים: חמאס במאמץ מוגבר בשטחי יו"ש. על פי המקורות, תומכי חמאס שיוצאים לחו"ל כסטודנטים רוכשים הכשרה וחוזרים לגדה. ארגון הטרור העזתי מנסה תקופה ארוכה להחדיר מהנדסי מטענים לשטחים, בניסיון לחזור לימי הפיגועים הגדולים

מקורות פלסטיניים מתריעים: חמאס במאמץ מוגבר להחדיר מהנדסים לשטחי יהודה ושומרון. כך פורסם לראשונה בכאן 11.

גורמי ביטחון ברשות התריעו כי ארגון הטרור העזתי מנסה כבר תקופה ארוכה להחדיר מהנדסי מטענים לשטחי יהודה ושומרון, בניסיון לחזור לימים של הפיגועים הגדולים. על פי התוכנית, תומכי חמאס שיוצאים לחו"ל כסטודנטים רוכשים הכשרה וידע וחוזרים לגדה. מקורות פלסטינים הזהירו היום כי צעירי הגדה רואים בעזה מודל מצליח לאחר שכופפה את ידי ישראל.

האזהרות באות ברקע חקירת הפיגוע ביום שישי במעיין דולב בו נהרגה רינה שנרב הי"ד ושניים נוספים נפצעו. לפי הממצאים שאותרו בשטח והערכות גורמי הביטחון במרחב, תשתית הטרור שעומדת מאחורי הפיגוע הכירה היטב את הפעילות סביב המעיין. ככל הנראה החוליה כיוונה את הפעלת מטען החבלה לרגע בו יגיע סיור צבאי, אולם ייתכן מאוד שעם הגעת המשפחה למקום ללא ליווי צבאי העריכו שאולי פספסו את הסיור ולכן הפעילו את חומר הנפץ. מטען החבלה הופעל מטווח של מאות מטרים.

במערכת הביטחון מעריכים כי התשתית שביצעה את הפיגוע פעלה במשך זמן ממושך ובחשאיות גבוהה כדי להגיע לאזור באופן שלא יעורר חשד ולהטמין את המטען כך שלא ייחשף. עם זאת, בשלב זה לא ברור כמה מחבלים כללה החוליה, אך במערכת הביטחון לא פוסלים את האפשרות כי היו חברים בה כמה תצפיתנים שסייעו למפעיל לתזמן את הפיצוץ.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו