צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

ח"כ זוהר לטיבי: "הגזע היהודי הוא מיוחד, אל תטיף מוסר"

הוועדה המסדרת דנה היום בשינוי חוק הבחירות והחלת חוק המצלמות בקלפיות. ח"כ סעדי מהרשימה המשותפת הורחק. טיבי: "לא נקבל פיקוח של פלנגות של נתניהו"; ח"כ זוהר: "הגזע היהודי מיוחד, גאה להיות חלק ממנו"

הוועדה המסדרת דנה היום (ראשון) בשינוי חוק הבחירות והצבת מצלמות בקלפיות. הדיון, בראשות ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הפך מהר מאוד לסוער. ח"כ זוהר פנה לח"כ טיבי: "הגזע היהודי הוא גזע מיוחד ואני גאה להיות חלק ממנו – אל תטיפו לנו מוסר אתם אנטי ציונים "; ח"כ טיבי: "חקיקה אנטישמית".

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר: "התבשרנו לפני מס' דקות, שליברמן מתכוון להתנגד לחוק הזה. אז מי שחשב שזה ימנע מאתנו לקדם את החוק טועה, החוק יקודם ואנחנו נראה במו עינינו מי פועל להגדלת כוחה של הרשימה המשותפת, אילו היו לנו מצלמות שיתעדו 140 קלפיות בבחירות הראשונות, הימין החדש היה עובר את אחוז החסימה, ובל"ד לא היו עוברים. ברגע שזיהינו שתוצאות הבחירות יכלו להיות שונות לחלוטין, הבנו שאם יהיה לנו את הכלי הזה נוכל להבטיח את תוצאות הבחירות, שיהיו תוצאות אמת".

"לשמאל יש תוכנית להסתמך על הקולות הערבים להקים ממשלה, אבל ליברמן מתנגד החוק הזה. הוא כפה את פיזור הכנסת והביא לאיחוד של הרשימה המשותפת, ועכשיו יצביע נגד החוק ויחזק את הרשימה המשותפת, אין גבול? ליברמן הטביע היום את החותם, שהוא חלק בלתי נפרד מהשמאל הישראלי, אלא אם כן יצביע בעד החוק".

ח"כ אוסמה סעדי הוצא מהישיבה לאחר שהתפרץ לדבריו של ח"כ זוהר: "תגיד איזה זיופים, תפסיקו להסיט. איפה העובדות? תביא קלפי אחד שנפסל".

ח"כ עודד פורר אמר במהלך הדיון: "החוק שהנחתם מנסה ליצור מצב, שראש הממשלה יהיה גם השוער וגם מי שבועט את הפנדל. מי שצריך לעשות זאת זו ועדת הבחירות המרכזית. אנחנו מבינים מה המטרה שלכם בתהליך, אם אתם באמת רוצים בחירות שקופות, אז כל הקלפיות צריכות להיות מתועדות, בכל המגזרים. מי שיצלם זו ועדת הבחירות המרכזית, גם בשם השוויון, אתם סיעה עם תקציב מאוד גדול, אתם יכולים לפרוס ולקנות מצלמות, בסוף מצלמות הגוף צריכות להיות בידי אדם אחד".

"אפשר להצביע בעד החוק ובעד פטור מחובת הנחה, אך שיצהיר יו"ר הליכוד, שיתמוך ויתחייב לתמוך בהסתייגות שלנו, שמי שיוכל להציג את המצלמות זו רק ועדת הבחירות, אז בשמחה נוכל להמשיך לתמוך בחוק הזה. ככל שלא תאפשר את זה, ברור שמה שאתם רוצים לעשות זה לפוצץ את מערכת הבחירות הזו ולגנוב אותה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין דבר כזה גזע יהודי אף פעם לא היה זאת כפירה היהדות זאת אמונה

היהדות היא לא רק אמונה.
לא כל מאמין הוא יהודי.
צריך גם להיוולד יהודי או להשתייך באמצעות גיור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו