"כשארה"ב מכירה בזכויותינו באר"י, גנץ מקים ממשלה עם תומכי טרור" • צפו

גנץ: "גורלם של היישובים והתושבים ביהודה ושומרון צריך להיקבע בהסדרים העומדים בדרישות הביטחון ושיוכלו לקדם את השלום. הסדרים שישרתו את שני הצדדים". לשכת ראש הממשלה: "אנו קוראים למדינות נוספות לעמוד לצד ישראל ולצד השלום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב להצהרה דרמטית של ארצות הברית כי ההתיישבויות היהודית בהודה ושומרון לא מפרות את החוק הבינלאומי ותקף את 'כחול לבן' ואמר כי, "מקומם שבשעה שהממשל האמריקני מכיר בחוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון, בני גנץ מקים ממשלה עם תומכי טרור שאינם מכירים באף אחת מהזכויות שלנו בארצנו".

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ אמר בעקבות הכרזת מזכיר המדינה האמריקאי פומפאו כי, "אני מברך את הממשל האמריקאי על ההצהרה החשובה, המצביעה שוב על עמידתו האיתנה לצד ישראל ומחויבותו לביטחון ועתיד המזרח התיכון כולו. גורלם של היישובים והתושבים ביהודה ושומרון צריך להיקבע בהסדרים העומדים בדרישות הביטחון ושיוכלו לקדם את השלום. הסדרים שישרתו את שני הצדדים, וישקפו גם את המציאות בשטח".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, "הממשל האמריקני דחה היום באופן ברור את הטענה השקרית – שההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון מנוגדת ביסודה למשפט הבינלאומי. ארצות הברית אימצה מדיניות חשובה שמתקנת עוול היסטורי". עוד הוסיפו, "אנו מודים לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו, ולממשל האמריקני על עמידתם האיתנה לצד יסודות האמת והצדק. אנו קוראים למדינות נוספות לעמוד לצד ישראל ולצד השלום ולאמץ את עמדתה החשובה של ארה"ב".

עוד נמסר מטעם ישראל כי, "המדיניות הזו מכירה בכך שהעם היהודי אינו זר ביהודה ושומרון. זכותנו על יהודה ושומרון נובעת בראש ובראשונה מהקשר ההיסטורי רב השנים של עמנו לארץ ישראל. מדיניות הנשיא טראמפ צודקת גם בטענה שאלו שמערערים על חוקיות ההתיישבות הישראלית ביו"ש – לא רק שלא מכירים באמת ההיסטורית ובמציאות בשטח, אלא גם מעכבים כל אפשרות למשא ומתן ישיר לשלום".

"קביעת חוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון היא עניין לבתי המשפט בישראל ולא לבתי דין בינלאומיים מוטים. מערכת המשפט הישראלית הוכיחה את עצמה בנושא, ותמשיך להיות המקום הראוי ביותר לפסוק בעניינים אלה. את המחלוקת בין מדינת ישראל לשכניה הפלסטינים ניתן לפתור בתהליך של משא ומתן, ולא באמצעות פסיקות בינ"ל פסולות. מדינת ישראל מוכנה לקיים משא ומתן לשלום עם הפלסטינים, וזאת לצד שמירה על ההתיישבות ביהודה ושומרון", לשון ההודעה הישראלית.

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר, "אני מקבל בברכה את הודעת מזכיר המדינה האמריקאי בדבר חוקיות התישבות היהודית ביהודה ושומרון . אין עוררין על זכותו של עם ישראל בארץ ישראל. אני רוצה להודות על תמיכתו העקבית והאיתנה של ממשל טראמפ בישראל ואת מחויבותו להמשך קידום היחסים בין העמים וליצירת מזרח תיכון של שגשוג ויציבות.הודעה חשובה זו היא מענה הולם להחלטת בית הדין האירופאי נגד ההתיישבות היהודית וניסיונות החרם נגד מדינת ישראל".

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד, אמר בתגובה להכרזת כי, "הכרזה חשובה מאד של ממשל טראמפ. ההתישבות ביו״ש חוקית וטוב שסוף סוף אומרים את זה. יהודה ושומרון אינה שטח כבוש, אלא שטח שנתון במחלוקת לפי החוק הבינלאומי. אני מברכת את הממשל על ההחלטה האמיצה וההיסטורית הזאת שמחקה חרפה של עשרות שנים".

שר התחבורה וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ': "תודה ענקית לידידתנו הגדולה ארה"ב על העמידה לצד ישראל. ארה"ב עושה היום צדק היסטורי. בשבוע שעבר נפגשתי בלשכתי עם אנשיו של השגריר מר דייויד פרידמן והעליתי בקשה שארה"ב תתייצב לצד ישראל אל מול פסק הדין הצבוע של בית המשפט האירופאי ובתגובה הולמת תבטל את מסמך הנסל ותקבע כי ההתיישבות ביהודה ושומרון אינה בלתי חוקית. אני מודה לאנשי השגרירות, למזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ולנשיא טראמפ על נשיאת לפיד של צדק בעולם".

שר החינוך רפי פרץ בירך את הודעת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "התקדמנו היום צעד נוסף בדרך להחלת הריבונות ביהודה ושומרון. הלגיטימציה של הממשל האמריקאי להתיישבות בכל חבלי ארץ ישראל היא עובדה מוגמרת. לכשתוקם ממשלה עלינו להעביר את ההחלטה ולהחיל את הריבונות בהקדם. 'וראו כל עמי הארץ כי שם ה׳ נקרא עליך'".

השר גלעד ארדן: "אני מברך על ההחלטה האמיצה של הממשל האמריקני. ההכרזה הצפויה של ממשל טראמפ היא בעלת חשיבות היסטורית והיא תסייע לנו לבלום ולסכל מתקפות חרם כנגד ישראל הממוקדות ביהודה ושומרון. לאחר שינוי עמדת ארצות הברית מתבקש שהממשלה תאשר סוף סוף את דו״ח אדמונד לוי ז״ל ,שהכיר גם הוא בחוקיות ההתיישבות היהודית ותחיל את החוק הישראלי על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון".

השר יריב לוין בתגובה להכרזתה של ארה"ב בנושא ההתיישבויות ביו"ש: "עוד צעד היסטורי של הממשל הידידותי ביותר שהיה לישראל אי פעם. ההכרה בחוקיותן של ההתיישבויות ביהודה ושומרון, היא עוד אבן דרך משמעותית בדרך לריבונות ישראלית בכל חבלי ארץ ישראל. זוהי הוכחה נוספת כי יחסי ארה"ב וממשלת ישראל חזקים וטובים מאי פעם. הגיע הזמן שגם בקרב חוגים בשמאל הישראלי יכירו בעובדה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל".

ראש דסק החוץ של מועצת יש"ע עודד רביבי קרא בעקבות כך לספק את יהודה ושומרון: "אני מברך את הנשיא טראמפ וממשלו על ההכרה האמיצה באמת, ההתיישבות אינה פשע והיא אינה המכשול לשלום. פעולות השגריר דיויד פרידמן הבהירו היטב ובאור נכון את המציאות בשטח ואת המעמד החוקי. כעת לצד הברכות תורה של ישראל לעשות מעשה ולנצל את הפלטפורמה המדינית והמשפטית להחלת החוק הישראלי ביוש לאלתר"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודק בכל מילה אבל רק תזהר שלא יתפרש הסרטונים שלך כאובססיה שתתפרש כחולשה…
אתה עושה את הדברים בצורה הכי טובה שכל הגנרלים ביחד לא היו עושים 20 אחוז מההצלחה שלך…
האדמור מחבד בירך וזה התוצאה ישתבח שמו ואני לא חסיד חבד

עוד הסתה ועוד הסתה ועוד הסתה …..
די!!!!!
נמאס מהטרימנולגיה הזאת , תחליף דיסק!

ילאאאההה שיגמר כבר הסאגה הזאת !!!!!!!!
ביבי לחץ יד עם גנץ ורוצו כל הדרך עד לאחדות או לכו הביתה שניכם לדיראון עולם!!!!!!
אין להעם כוח לשמוע עוד פוליטיקה מלוכלכת!!!!!!

למשה למדתה מלה סאגה.
לא יודע מה זה .
אבל אני כן יודע שטוב עכשיו ליהודיים וסוף סוף יש מעצמה שנימצאים בא יהודים(נכון גם יהודיים שונאיי ישראל) שמסייעים לנו שיכירו בעולם את היהודיים כיהודיים ושחיים בארצם.
הגולן ירושלים יהודה ושומרון .
ועל כל זה במקום להגיד תודה.
משה אתה אומר נמאסתם.
אתה יכול לפתוח חומש וללמוד אתה לא חייב להוכיר טובה ולהגיד תודה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו