הדס פרוש / Flash90

סקר: אחרי ביטול הרוטציה כחול לבן מתחזקת, גנץ מוביל בהתאמה לרה"מ

מסקר שמתפרסם היום עולה כי בעקבות הודעת לפיד על ויתור הרוטציה כחול לבן מתחזקת, למרות זאת אין הכרעה ומצב הגושים נותר דומה למצב כהיום • לראשונה: גנץ מוביל בהתאמה לראשות הממשלה מול נתניהו

יממה לאחר ההודעה של ח"כ יאיר לפיד על ביטול הרוטציה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, מפלגת כחול לבן מתחזקת ופותחת פער של שני מנדטים על הליכוד. למרות זאת הקיפאון במצב הגושים נמשך ונותרת כפי שנמצאת עכשיו, כך עולה מסקר שפורסם באתר 'וואלה'.

הסקר שנערך על ידי מכון 'מדגם' מעניק לכחול לבן 35 מנדטים, ולליכוד 33. הרשימה המשותפת נשארת עם 13 מנדטים, יהדות התורה וש"ס מקבלות 8 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו יציבה עם 8 מנדטים, והימין החדש מקבלת 6 מנדטים. מפלגת העבודה-גשר יורדת במנדט ומקבלת 5 מנדטים. המחנה הדמוקרטי רושמת גם היא ירידה ועומדת על 4 מנדטים בעוד איחוד מפלגות הימין ועוצמה יהודית אינן עוברות את אחוז החסימה.

המשמעות, גוש השמאל נשאר עומד על 56 מנדטים וגוש הימין חרדים נשאר עם 55 מנדטים, וישראל ביתנו יציבה עם 8 מנדטים.

ככלל, ההתחזקות של כחול לבן והיציבות של הליכוד מאותתות שגם במערכת הבחירות הזו כל המפלגות הקטנות, מימין ומשמאל, יהיו בסכנת הכחדה לטובת המפלגות הגדולות; גם ההתחזקות של כחול לבן באה על חשבון העבודה והמחנה הדמוקרטי, שנמצאות בטווח סכנה.

מהסקר עולה נתון מפתיע: מעמדו של גנץ בציבור ממשיך להתחזק, בהתאם למגמה בחודשים האחרונים, ולראשונה הוא נמצא בשוויון סטטיסטי מול נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. 38% מהמשיבים חשבו שגנץ מתאים יותר מנתניהו לתפקיד ראש הממשלה, לעומת 37% שמעדיפים את נתניהו.

בישורת האחרונה שלקראת פיזור הכנסת כל השחקנים מתעסקים בעיקר בשאלת האשמה והאחריות לבחירות. מהסקר עולה כי נתניהו מסומן כאשם העיקרי בבחירות – עם 41%, ואחריו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עם 33%. רק 6% מהמשיבים סבורים שגנץ האשם העיקרי בבחירות, ו-5% חושבים שלפיד, שהתעקש לא להיכנס לממשלה בראשות נתניהו, הוא האחראי העיקרי למצב. רק 1% מהציבור רואה בסיעות החרדיות אחראיות לפלונטר הפוליטי שמוליך לבחירות.

בקרב מצביעי ימין, ליברמן מתויג כאשם המרכזי עם 51%, ואילו נתניהו עם 26% בלבד, אך גנץ ולפיד נתפסים שניהם האחראים בצורה מינורית גם בקרב מצביעי המחנה הנגדי עם 5-6%. בקרב מצביעי שמאל, רוב גורף 66% רואה בנתניהו האשם העיקרי בבחירות, ואילו ליברמן מנוכה חלקית מהאחריות עם 13% בלבד, גנץ עם 8% ולפיד עם 4% בלבד.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף סקר אמת.

טוב לראות שהעם יתעשת

חשוב לציין שאני וכל מכרי לא השתתפו מעולם במדגמים של הסקר.
אז שלא יקשקשו… הם הולכים למי שהם רוציים. כל עיתון והלקוחות שלו והימין או השמאל שלו…

כמה כסף קיבלתם עבור הסקר
לפי זה לפיד היה כמוה עצם בגרון
של גנץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו