. צילום: יונתן סינדל / Flash90

ג'ונסון בנאום הניצחון: "נבצע את הברקזיט – בלי 'אם', 'אבל' ו'אולי'"

הבחירות ההיסטוריות בבריטניה: ראש ממשלה אמר בנאום הניצחון ג'ונסון שעסקת הברקזיט תצא לפועל ב-31 בינואר "בלי 'אם', בלי 'אבל' ובלי 'אולי'". מנהיגים אירופה הבהירו כי הם מעוניינים בהיפרדות מהירה מהממלכה והתקדמות בשיחות הסחר

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בנאום הניצחון שלו כי אחרי שמפלגתו השיגה שיא מושבים של שלושה עשורים, כי ה'ברקזיט' ייצא לפועל במועד שנקבע. "בריטניה תעזוב את האיחוד האירופי אחרי ה-31 בינואר – בלי 'אם', בלי 'אבל' ובלי 'אולי'", אמר. עוד הוסיף כי, "אני קורא לכולם לסגור מעגל ולאפשר לריפוי להתחיל".

"אנחנו הולכים להתאחד, לקבץ את כל הממלכה המאוחדת הזאת – אנגליה, סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד. לקחת אותנו קדימה, לממש את הפוטנציאל של המדינה כולה, לספק הזדמנות לאומה כולה", אמר. עוד הוסיף כי, "אני רוצה לפנות גם לאלה שלא הצביעו לנו, או לי, ולאלה שעדיין רוצים להישאר באיחוד האירופי. אני רוצה שתדעו שאנחנו, במפלגה השמרנית, לעולם לא נתעלם מהתחושות שלכם".

לפי אתר "באזפיד", בשיחה סגורה עם יועציו ביטא ג'ונסון את גודל הניצחון: "עלינו להבין עכשיו איזו רעידת אדמה חוללנו. האופן שבו שינינו את המפה הפוליטית במדינה הזו. עלינו להתמודד עם ההשלכות של זה. עלינו לשנות את המפלגה שלנו. עלינו להתעלות לרמת האירוע. עלינו לעמוד באתגר שהעם הבריטי הציב לנו".

מנהיגי האיחוד האירופי בירכו היום (שישי) על ניצחונו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בבחירות, בתקווה שיוביל לסיומו של משבר הברקזיט. ראשי מדינות החברות באיחוד אמרו כי הם מעוניינים בהיפרדות מהירה מהממלכה והתקדמות בשיחות על הסכמי הסחר המשותפים. בעקבות תוצאות הבחירות בבריטניה, מנהיגי האיחוד יקיימו הערב פסגה בבריסל.

בתוך כך, בבריטניה התפרסמו התוצאות הסופיות בבחירות. מפלגת השמרנים, בראשות ג'ונסון, זכתה ב-365 מושבים. הלייבור, בראשות קורבין, קיבלו 203 מושבים. מפלגת ה-SNP, המפלגה הלאומית הסקוטית, עם 48 מושבים והליברל-דמוקרטית עם 11 מושבים. בעקבות ההפסד המוחץ של הלייבור, יו"ר המפלגה, האנטישמי ג'רמי קורבין יפרוש בקרוב מתפקידו.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ואתה על במותימו תדרוך.
רשע ארור זה סופו.

ב"ה

אנחנו צריכים להודות לה' על נצחונו. תודה תודה תודה!!!

עכשיו רק צריך שגם ביבי ינצח גם טראמפ וגם גונסון יוכלו לעזור לישראל המון……

אם נסתכל על ההיסטוריה
עליית הימין הלאומני בארופה
מביאה למלחמה גדולה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו