Avshalom Sassoni/Flash90

אוחנה לנציב שירות המדינה: אין חובת היוועצות ביועמ"ש למינוי מ"מ לניצן

נציב שירות המדינה כתב לשר המשפטים וליועמ"ש כי לא התייעצו איתו כחוק לגבי זהות מחליפו של פרקליט המדינה ועם השגת הסכמה ביניהם, הוא ידון במינויו. בתגובה מסר אוחנה: "המועמדים ידועים גם לך, לא קיימת חובת היוועצות עם היועמ"ש"

היום (שני) הוא יום כהונתו האחרון של פרקליט המדינה שי ניצן, אולם טרם מונה לו מחליף ממלא מקום עקב אי-הסכמה בשלב זה בין שר המשפטים אמיר אוחנה, הגורם המוסמך למנות את ממלא מקום פרקליט המדינה, לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט – שהוא הממונה על פרקליט המדינה.

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, פנה הבוקר לשר המשפטים אמיר אוחנה וליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וטען כי לא התייעצו עמו בנושא ממלא מקום לפרקליט המדינה שי ניצן – ובניגוד לחוק. בתגובה, השר אוחנה שלח מכתב לנציב בו טען כי דן עמו כמה פעמים בנושא, וכן עם היועמ"ש, והעלה את שמות המועמדים. על פי חוק, חובה להיוועץ בנציב לפני מינוי ממלא מקום, ולדברי הרשקוביץ חובה זו לא מולאה.

הרשקוביץ כתב כי עם השגת הסכמה על מועמד בין היועמ"ש לאוחנה, הוא ידון באפשרות מינויו. בתגובה, ענה לו שר המשפטים: "לא ברור לי איפוא מה פשר המכתב שהעברת היום ליועץ המשפטי לממשלה ואלי ולפיו 'טרם קוימה חובת ההיוועצות עם נציב שירות המדינה… עם השגת הסכמה ביניכם על מועמד/ת, אדון במועמדות".

"לא קיימת בחוק חובת היוועצות ביועץ המשפטי לממשלה, לא כל שכן נדרשת הסכמתו", הוסיף אוחנה במכתבו. "למעלה מן הצריך, וכפי שהודעתי, נועצתי גם ביועץ המשפטי לממשלה. קוימה גם קוימה חובת ההיוועצות, וכשאחליט על מי מבין המועמדים, הרי ששמו של אף לא אחד מהם יהיה זר לך. בכוונתי למנות את אחד המועמדים האלה".

כזכור, בחודש שעבר הודיע השר אוחנה כי בכוונתו למנות ממלא מקום לתפקיד פרקליט המדינה לתקופה של שלושה חודשים במקומו של שי ניצן. ניצן פורש היום לאחר שש שנות כהונה בתפקיד וכשלושים שנים בפרקליטות המדינה.

המועמדים של אוחנה היו: שלמה (מומי) למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שזוכה לתמיכתו של מנדלביט; אורלי בן ארי-גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז; דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה; אושרה גז-איזנשטיין, פרקליטת מחוז תל אביב; ורז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה – שכבר הודיע כי הוא מסיר את שמו מרשימת המועמדים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תענוג!! זה שר !! רק שלא יפלו עליו עכשיו עם תיק…

ברוך שפטרנו מ ניצן. יהי רצון שיהיה פה פרקליט יהודי כשר. השיבה שופטינו כבראשונה ו"יועצינו" כבתחילה.

אוחנה כבר יכול להתחיל
לארוז את חפציו
ולהכין את עצמו לאופוזיציה אמן!!!!!!!!!!!

אני ממש נרגש על עבודת הקודש שנעשית כאן ע"י אוחנה.
ממש צדיק בין כל הזאבים שיושבים בכנסת ובבתי המשפט במיוחד בג"ץ.
אני מברך על עבודתו הנאמנה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו