Noam Revkin Fenton/Flash90

מינוי המפכ"ל: ארדן ביקש מהוועדה למינויים חוות דעת על מספר מועמדים

השר לבטחון הפנים פנה לשופט גולדברג וביקש ממנו לאשר להביא לבדיקת הוועדה מספר מועמדים לתפקיד מפכ״ל המשטרה ונציב בתי הסוהר. "יש לקיים הליך שיבטיח בוודאות מלאה, שבסופו ימונו ע״י הממשלה מינויי קבע לארגונים חשובים אלה"

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, פנה הערב לשופט גולדברג, העומד בראש הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים וביקש ממנו, כי לאור הנסיבות המיוחדות הקיימות, יאשר להביא לבדיקת הוועדה מספר מועמדים לתפקיד מפכ״ל המשטרה ונציב בתי הסוהר. גם לפני שנה, אז ההליך הסתיים בכישלון לאחר שארדן בחר בצ'יקו אדרי שנפסל, ארדן ביקש מהוועדה חוות דעת על מספר מועמדים, אך זאת אילצה אותו לבחור מועמד ספציפי.

השר ארדן הדגיש במכתבו כי, "בנסיבות מיוחדות אלה, כאשר קיים צורך של ממש בהשלמת הליכי המינוי לתפקידים האמורים, וכאשר אי השלמתם בתקופה הקרובה עלולה לגרום להתמשכות נוספת של המצב לזמן לא ידוע, אני סבור שיש הכרח לעשות את כל שניתן על מנת להבטיח שההליך אכן יסתיים בסופו של דבר במינוי מועמדים שיאושרו בממשלה".

"אציין, כי היועץ המשפטי לממשלה אישר כי אין מניעה משפטית לקדם את מועמדותם של כל המועמדים אותם ראיינתי לשני התפקידים האמורים (5 מועמדים), אולם אף הוא ציין בחוות דעתו ביחס לחלק מהמועמדים ולאירועים בעברם, שיש להביא בפני הוועדה את המידע המלא על אירועים אלה, על מנת שתשקול זאת במסגרת החלטתה. בנוסף, סביר להניח שיהיו פניות נוספות אל הוועדה מטעם הציבור הרחב בקשר למועמדים או חלקם, דבר המגדיל את החשש לגבי השלמת הליך המנוי, ככל שיוגש רק מועמד אחד לכל אחד מהתפקידים".

"יודגש, כי כל המועמדים שבכוונתי להגיש לבדיקת הוועדה הם מועמדים ראויים ומתאימים בעיני לכהן בראשות הארגונים, ואיני מבקש או מצפה מהוועדה "לדרג" אותם או לבחור מתוכם. מובן לי היטב כי ההחלטה על מי להמליץ בסופו של דבר לממשלה, מונחת על כתפי ועל כתפי בלבד. בקשתי מהוועדה, היא לקבל ממנה את חוות דעתה ביחס למועמדים שאותם אעביר, בשאלה האם קיימת לדעת הוועדה מניעה להביא מי מהמועמדים הללו לאישור הממשלה, בהיבטים עליהם אמונה הוועדה בהתאם לשיקול דעתה (טוהר מידות ועוד)".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו