צילום: פלאש 90

תכנן לבקשת חסינות והתחרט? נתניהו הודיע על הצהרה – וביטל

שלושה ימים לפני המועד האחרון להגשת בקשת חסינות, ראש הממשלה דחה הצהרה שהיה אמור למסור הערב בנושא. ב'כחול לבן' גיחכו: "הוא לא יכול לנהל הצהרה, איך הוא ינהל מדינה?". השרה רגב: "הייתי מייעצת לנתניהו לבקש חסינות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הליכוד הודיע היום (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי למסור הערב הצהרה לתקשורת בשעה 20:00 בירושלים, אך מאוחר יותר פורסם עדכון לפיו ההצהרה נדחתה ולא תתקיים היום. בלשכתו של נתניהו סירבו להתייחס לשאלה האם ההצהרה הייתה אמורה לעסוק בשאלת החסינות או לא, אך עוד קודם ביטול הפגישה דווח ב'חדשות 12' כי זה נושא ההצהרה.

ההערכה היא שדחיית ההצהרה קשורה לדיון המקדמי שעתיד להתקיים מחר בבג"ץ בשאלה אם ניתן להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה למרות כתבי האישום נגדו, וייתכן כי בסביבתו העריכו שקיום ההצהרה הערב עלול להשפיע לרעה על מצבו בדיון. בכחול לבן הגיבו לדחייה וכתבו בחשבון הטוויטר: "הוא לא יכול לנהל הצהרה, איך הוא ינהל מדינה?".

אמש, בהדלקת הנרות של הליכוד, ראש הממשלה התייחס לסוגיה והצהיר כי "חסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה – אודיע תוך יומיים על החלטתי". בהמשך, נתניהו התייחס לדיון בג"ץ בעניינו, שמבקש להכריע על כשירותו להרכיב ממשלה תחת שלושה כתבי אישום. לדבריו, "הבוחרים ורק הבוחרים קובעים מי ינהיג. כך היה בפריימריז וכך יהיה גם בבחירות לכנסת. בדמוקרטיה רק העם מחליט מי ינהיג אותו – ולא אף אחד אחר".

במהלך הערב הציג על המסך סרטון של ראובן (רובי) ריבלין, היום נשיא המדינה, בזמן הראיון המדובר יו"ר הכנסת, מסביר את המטרה של חוק החסינות שעבר באותם ימים שינוי חקיקה: "צריך לזכור מה הוא ההיגיון שעומד מאחורי החסינות. מהי המהות שהביאה את המייסדים של כנסת ישראל, את אותו דור, לבוא ולתת חסינות גורפת. הרצון להגן על שליח הציבור מפני היכולת של השלטון להתעמר בו, ודברים היו מעולם כאן במדינת ישראל".

ב'כאן חדשות' דווח אמש כי בליכוד בונים את התשתית והנימוקים כדי להסביר את הבקשה ונחשפו הסעיפים שיעמדו במוקד ההסבר. הטענה הראשונה היא שלא מדובר בהימלטות מדין, אלא בדחיית המשפט. בנוסף ייטען שניהול משפט לצד תפקיד ראש ממשלה יזיק לתפקודו. הסעיפים הנוספים הם: מניעת טענות לניגוד עניינים בצעדים של ראש הממשלה, ומניעת מתקפות חריפות על שופטים בתיקי ראש הממשלה.

בתוך כך, בסקר שנערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע ופורסם הערב ב'חדשות 12', 51% אומרים שהם מתנגדים שהכנסת תעניק לראש הממשלה בנימין נתניהו חסינות מפני העמדה לדין כל עוד הוא מכהן כחבר כנסת, לעומת זאת 33% מהנשאלים השיבו כי הם תוכמים בהענקת החסינות לראש הממשלה, עוד 16% מהנשאלים השיב כי הוא לא יודע מה דעתו בעניין. השרה מירי רגב אצרה הערב בראיון בגלי צה"ל כי "אם נתניהו היה שואל אותי, הייתי מייעצת לו לבקש חסינות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך לשאול את הרבנים אם לתת לו יד לחסינות

לא הבנתי מה הכוונה: איך הוא ינהל מדינה? בדיוק באופן שהוא ניהל אותה יותר שנים מכל קודמיו. זה איך!!

ה' יעזור לו ולנו פלונטר לא פשוט נראה שהחכים החרדים מהמרים על סוס שלא בטוח הולך לנצח כי אין אופציה יותר מעניינת… ביבי עושה רושם מפוחד ממשטרת הפרקליטות והתחיל לזגזג זה לא ביבי החד כתער שהכרנו

לכחול לבן, מה אתם מתרברבים שהוא לא יודע לנהל הצהרה ולכן לא יודע לנהל מדינה, קודם כל הוא הוכיח שהוא יודע לנהל מדינה כבר 13 וחצי שנים, מה שאתם עוד תלמידי ביה"ס בעניין, ויותר מכל ראש ממשלה אחר בהיסטוריה, וסתם שתדעו אמר פרשן בכיר בעיתונות, שאם בן גוריון היה חי בעידן התקשורת של זמנינו ,הוא היה מופל אחר קדנציה וחצי, אז שפו לנתניהו,,,
ועוד משהו,בעניין הצהרות ונאומים אין שני להופעתו המרשימה,לא רק בארץ אלא גם ברמה הבינלאומית, ובטוח לא גנץ שנכשל בלשונו בכל הצהרה שניה,"שלכת" תוכיח ועוד ועוד ועוד, אז תשבו בפינה כי הוא עושה ממכם צחוק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture