אילוסטרציה: צילום: גילי יערי / FLASH90

אחרי המעבר: נעמה יששכר הוחזרה לבית הכלא איקשה במוסקבה

אחרי שהועברה לכלא מרוחק ללא ידיעת משפחתה ועורכי דינה, לפני זמן קצר הוחזרה נעמה יששכר לכלא איקשה שבמוסקבה. משרד החוץ: "הרשויות במוסקבה אישרו להעביר לנעמה פריטים חיוניים כבר מחר. האישור ניתן על אף החופשה ברוסיה"

יממה לאחר שנחשף כי נעמה יששכר הועברה לכלא מרוחק ללא ידיעת בני משפחתה או עורכי דינה, הצעירה הישראלית הועברה היום (רביעי) חזרה לכלא איקשה במוסקבה. מדובר באותו הכלא שבו שהתה עד מועד הדיון בערעור שהתקיים לפני כשבועיים, ובו הוחלט להשאיר את עונשה של 7.5 שנות מאסר.

ממשרד החוץ נמסר כי, "כי לאחר מאמצים רבים של הקונסולית הישראלית במוסקבה, נעמה יששכר הוחזרה היום לבית הכלא Iksaha 1 בו הייתה מוחזקת עד לפני מספר ימים. הרשויות במוסקבה אישרו להעביר לנעמה פריטים חיוניים כבר מחר. ראוי לציין כי האישור ניתן על אף חופשת החג ברוסיה".

כזכור, אמש דווח נעמה יששכר, הועברה בסוף השבוע האחרון ל"כלא 11" המרוחק מהבירה מוסקבה. בני משפחתה ועורכי דינה של הצעירה לא עודכנו בדבר המעבר, ועורכת הדין גילתה זאת רק כאשר הגיעה לבקרה בכלא והבינה שהיא איננה. לאחר מכן ביקרה עורכת הדין במתקן הכליאה שבו היא מוחזקת מיום שישי, וסיפרה כי תנאי המתקן גרועים יותר וכי מצב רוחה ירוד.

אמה לא מורשית לבקר את ביתה במתקן, וגם לא להעביר לה מכתבים. היא סיפרה כי אין את כל הציוד שלה וכי חסר לה ביגוד חם וספרים שקיבלה ממשפחתה. אמה מנסה לגרום לכך שהיא תוחזר למתקן הכליאה בו הוחזקה בעבר, אך לעורכת הדין נאמר כי בכוונת הרשויות ברוסיה להעביר את נעמה בשנית בשבוע הבא, אך לא נאמר לה להיכן, במשפחה חוששים שנעמה תועבר לכלא באזור סיביר.

זכור, נעמה יששכר נידונה לשבע שנות מאסר וחצי, לאחר שנעצרה בחודש אפריל בשדה התעופה במוסקבה, כשהייתה בטיסת קונקשן בדרכה מהודו לישראל, בעקבות תשעה וחצי גרם חשיש שנמצאו בתיקה – אך הואשמה בסחר בסם האסור. עורכי דינה הגישו ערעור בבקשה להביא לשחרורה בהקדם, אך בית המשפט הרוסי דחה את הבקשה והשאיר את העונש על כנו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני כשבוע עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "ביקשתי מהנשיא פעם נוספת להביא לשחרורה של נעמה יששכר", הודיע בחשבון הטוויטר שלו. בקרמלין הוציאו הודעה לקונית על השיחה ומסרו כי השניים "שוחחו על יחסי שתי המדינות" לקראת ביקורו של פוטין. לפי הודעתם, השיחה נעשתה ביוזמת נתניהו. נושא מאסר נעמה יששכר לא אוזכר בהודעה הרוסית.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו