Wisam Hashlamoun/Flash90

צה"ל הודיע: בתיהם של רוצחי דביר שורק ורינה שנרב הי"ד ייהרס

צה"ל הודיע הלילה למשפחות המחבלים מחמוד עטאונה, וליד חנאתשה ויזן מגאמס על כוונתה להרוס את הבתים, התגוררו, בעקבות חלקם בפיגועים במעיין דני ובישוב מגדל עוז. ביתו של המחבל שרצח את הרב רזיאל שבח נבנה מחדש וייהרס שוב

צה"ל הודיע הלילה למשפחות המחבלים מחמוד עטאונה, וליד חנאתשה ויזן מגאמס על כוונתה להרוס את הבתים בהם התגוררו, בעקבות חלקם בפיגועים בו נרצחו דביר יהודה שורק הי"ד ורינה שנרב הי"ד. מצה"ל לנמסר כי למשפחות המחבלים ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה.

המחבל מחמוד עטאונה, שהיה חלק מהחוליה שביצעה את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז שביום 8 באוגוסט 2019, בו נרצח דביר יהודה שורק הי"ד. המחבלים וליד חנאתשה ויזן מגאמס, שביצעו יחד את הפיגוע ביום 23 באוגוסט 2019 במעיין דני, סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה הנערה רנה שנרב הי"ד ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב. הריסת בתיהם של חברי החוליה האחרים מהפיגוע במעיין דני נמצאת בהליכי בחינה.

בנוסף, נמסרה הודעה למשפחת המחבל אחמד קונבע, מהחוליה שביצעה את פיגוע הירי בו נרצח הרב רזיאל שבח ז״ל בחודש ינואר 2018 במרחב החטיבה המרחבית "שומרון", על כוונה להרוס מבנה שנבנה מחדש במקום בו נהרס בית המשפחה. בחודש אפריל 2018 הרסו לוחמי צה"ל בשיתוף כוחות מג"ב את ביתו של המחבל. ממידע שהתקבל בידי כוחות הביטחון עלה כי הבית מצוי בהליכי בנייה מחדש באותו מקום. צה״ל מבצע פיקוח ומעקב על בתי מחבלים שנהרסו על מנת לוודא שאינם נבנים מחדש.

בנובמבר שנה שעברה, הרס צה"ל בשיתוף כוחות משמר הגבול והמנהל האזרחי את בתיהם של המחבלים קאסם עארף חליל עסאפרה, נסיר סלח ג'אבר עספרה, אחמד עארף חליל עסאפרה ויוסף סעיד עטיה זהור, שהיו מעורבים גם הם ברצח דביר שורק. הבתים, הממוקמים בבית כחיל סמוך לחברון, נהרסו לאחר שנדחו העתירות שהגישו משפחות המחבלים לבג"ץ נגד צו ההריסה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו