יונתן סינדל / Flash90

גורם בכיר בוושינגטון: "טראמפ יגיד – יש לכם שישה שבועות להתניע את התוכנית"

לקראת הפגישה של נשיא ארה"ב טראמפ עם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. גורם בבית הלבן: "טראמפ רוצה לוודא שנתניהו וגנץ תומכים בתוכנית, כך שלא משנה מה יהיה תוצאות הבחירות שני מנהיגי המפלגות הגדולות יתמכו"


נתניהו מגיע לארה"ב. צילום: עומר מירון / לע"מ

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי להיפגש היום (שני) בנפרד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר כחול לבן בני גנץ ולהציג בפניהם את מתווה "עסקת המאה" להסדר מדיני עם הפלסטינים. מחר ימסור טראמפ פרטים על התוכנית במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה נתניהו.

לפי גורם בכיר בוושינגטון שצוטט 'בווינט' טראמפ יעביר לנתניהו ולגנץ את המסר הבא: "יש לכם שישה שבועות להתניע את התוכנית, אם תרצו". בבית הלבן מקווים שאם נתניהו וגנץ יתמכו בתוכניתו, היא תוכל לצבור מומנטום. גורם רשמי ציין כי טראמפ רוצה לוודא שנתניהו וגנץ תומכים בתוכנית לפני שיציג אותה לקהל הרחב: "הרעיון הוא לנטרל את הפוליטיקה, כך שלא משנה מה יקרה ב-2 במרץ (בבחירות בישראל), שני מנהיגי המפלגות הגדולות יתמכו".

בכחול לבן פרסמו אמש את הלו"ז של ביקור יו"ר המפלגה בוושינגטון לפיו הפגישה בבית הלבן עם הנשיא טראמפ תתקיים בשעה 12:00 שעון ארה"ב (19:00 שעון ישראל). הפגישה תהיה סגורה לתקשורת, ובמפלגה מקווים שתיעוד יופץ בסיום הפגישה, תמונה שתעזור לקמפיין הבחירות של כחול לבן. במפלגה אומרים כי בתום הפגישה גנץ ימסור תדרוך עיתונאים במלון ג'פרסון בו ישהה. בתוך כך, יו"ר כחול לבן גנץ אומר ל'כאן חדשות' כי תוכנית השלום של הנשיא טראמפ לא תעלה לדיון בכנסת לפני הבחירות.

ב'חדשות 12' פורסמו אמש חלקים מתוכנית השלום של טראמפ ודווח כי היא יוצע בה ככל הנראה הקמת מנהרה בין עזה לגדה המערבית. כחלק מהתכנית תידרש הרשות הפלסטינית לפרז אות רצועת עזה ולפרק את החמאס והג'יהאד האסלאמי מנשקם – ובכך לקחת על הרצועה שליטה מחדש. מערכת הביטחון עדיין לא בחנה את הסוגיה הרגישה מבחינה ביטחונית ובכירים בישראל אומרים כי הסעיף הזה מראה כי האמריקנים לא מבינים את המצב.

על פי הדיווח של דנה וייס, גורמים ישראלים דיווחו כי לפני שישראל תחיל ריבונות על מחצית משטחי C, האמריקנים מבקשים להמתין כמה שבועות עד שיידעו אם הפלסטינים דוחים או מקבלים את התוכנית. המשמעות היא שלפני הבחירות נתניהו לא יוכל להביא לאישור הכנסת את נושא החלת הריבונות. בנוסף, בצד האמריקני לא יאפשרו לישראל לקבל רק חלקים מהתכנית, אלא את כולה. לפי דיווחים נתניהו צפוי לקבל את התוכנית, אך בו בזמן לבקש לדון בהסתייגויות שיש לו מסעיפים מסוימים.

על פי התוכנית, כל ירושלים תישאר בריבונות ישראלית, כולל הר הבית והמקומות הקדושים שינוהלו במשותף על ידי ישראל והפלסטינים. מה שנמצא מעבר לגדר ההפרדה בירושלים יועבר לפלסטינים והם יוכלו לקבוע את בירתם בכל מקום שירצו מעבר לגדר ההפרדה בעיר. המשמעות העולה מכך היא שהם יוכלו להמשיך לקבוע את הבירה שלהם בשועפט.

בתוך כך, בכירים ברמאללה קראו אתמול ל"יום זעם" בשטחים בעת חשיפת היוזמה המדינית במלואה. בכירים ברשות הפלסטינית אף הזהירו כי "כל יוזמה שלא כוללת מדינה פלסטינית לצד ישראל על גבולות 67' היא תוכנית ללא שלום, ותוביל לחיסול כל ההסכמים החתומים עם ישראל כולל הסכם אוסלו". במקביל, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הורה לדובריו וליועציו להכריז בכלי התקשורת כי הם מתנגדים לתוכנית,

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש לעיתונאים לפני המראתו לוושינגטון לקראת פגישותיו השבוע עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "לפני 5 שנים יצאתי לוושינגטון, לקונגרס, כי נאלצתי להתייצב מול תוכנית שהביא נשיא אמריקני, כי האמנתי שהתוכנית הזאת תסכן את האינטרסים החיוניים ביותר של מדינת ישראל ואת עצם הקיום שלה", אמר נתניהו לעיתונאים טרם ההמראה.

עוד הוסיף כי, "אני יוצא לוושינגטון כדי להתייצב לצד נשיא אמריקני שמביא תוכנית שאני מאמין שמקדם את האינטרסים החיוניים ביותר שלנו. במשך השלוש השנים האחרונות שוחחתי אין ספור פעמים עם הנשיא טראמפ, ידיד ענק של ישראל, ועם צוותו על האינטרסים החיוניים הללו, על הביטחון שלנו, על הצדק שלנו. אני הולך להיפגש עם הנשיא מחר וביום שלישי יחד איתו נעשה היסטוריה".

אל הנסיעה של נתניהו מצטרף גם השר יריב לוין שאמר כי "ראש הממשלה וכל המשלחת הישראלית, ימריאו לוושינגטון למפגש ההיסטורי עם הנשיא טראמפ. דווקא בשעות האלה אנחנו שומעים ש'כחול-לבן' עדיין עוסקת ברדיפה האישית האובססיבית אחרי המנהיג שלנו, אחרי ראש הממשלה נתניהו, האיש שמצעיד את ישראל להישגים ענקיים".

למשלחת גנץ מצטרף האלוף במיל' אמיר אשל, לשעבר מפקד חיל האוויר וראש אגף התכנון במטה הכללי, אשר משמש בחודשים האחרונים כיועץ של גנץ בנושא "תוכנית המאה" וכשליח מטעמו מול גורמים אמריקאים. לנסיעתו של גנץ יתלווה גם ד"ר יורם טורבוביץ חבר בצוות האסטרטגי של כחול לבן, ומעיין כהן ישראלי, ראש המטה שלו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לעולם אל תאמינו
" לגורם בכיר" שלא מוכן לעמוד מאחורי מילותיו שלו עצמו ,
זה נטו עניין של פייק ניוז….

הדבר היחיד שיפעל שם, זה שהתשקורת הערבית לא תנקוט עמדה, ותעבור התוכנית למשעל עם… כיון שלא רוצים עניות בעם,
יש סיכוי שיסכימו לוותר…
כל הסכסוך הזה נולד
בגלל הציונות החילונית
שהערבים פחדו ממנה מאוד !
אז הם עשו העתק הדבק
בלאומיות, והנה לאן הגענו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו