דיווח: ארה"ב חיסלה את מנהיג ארגון אל קאעידה בתימן

הניו יורק טיימס דיווח: קאסם א-רימי, ראש הזרוע המסוכנת והחזקה ביותר של ארגון הטרור, הותקף מהאוויר בידי האמריקנים וציטט בכירים ש"הביעו ביטחון" כי הוא חוסל במתקפה. מותו יהיה מכה של ממש לארגון שניסה להוציא פיגועים באירופה ובארצות הברית

ארצות הברית חיסלה את מנהיג ארגון אל-קאעדה בתימן, קאסם אל-רימי – כך דווח בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, שלושה גורמים אמריקנים בהווה ובעבר אמרו "בביטחון" כי הוא חוסל, אך אין לכך אישור רשמי. צבא ארצות הברית עוקב אחר אל-רימי במשך חודשים, ואף הציע פרס של עשרה מיליון דולר על ראשו. לא ברור אם חיסולו בוצע על ידי הצבא האמריקני או ה-CIA.

לפי הדיווח, לחיסולו של א־רימי עדיין אין אישור ודאי במאת האחוזים, ולכן הפנטגון נמנע מלפרסם את פעולת הסיכול, ואת העובדה שא־רימי חוסל במהלכה. רק לאחר שבידי האמריקאים יהיה מידע ודאי ברמת של מאה אחוזי ודאות, הם יפרסמו את ההודעה, ככל הנראה בהודעה מיוחדת של הנשיא טראמפ.

גורמים רשמיים במשרד ההגנה האמריקני אמרו ל-CNN כי הם מודעים לדיווח על החיסול לכאורה, אך כי "למשרד ההגנה אין מה להוסיף בנושא בשלב זה". על אף שלא ניתן אישור רשמי לחיסול, הנשיא טראמפ שיתף אתמול בחשבון הטוויטר שלו פוסטים העוסקים במותו לכאורה של אל-רימי, אם כי הוא עצמו לא התייחס לבכיר אל-קאעידה.

על פי הדיווח, מותו יהיה מכה של ממש לארגון, שניסה להוציא מתימן פיגועים באירופה ובארצות הברית. בתוך כך, דוח מומחים שהוגש למועצת הביטחון של האו"ם קובע כי המורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן מקבלים אספקה של חלקים לכלי טיס לא מאוישים וכלי נשק, וכי למקצתם מאפיינים הדומים לאמצעי לחימה המיוצרים באיראן.

כוח אל-קאעידה שפועל בחצי האי ערב, ובראשו אל-רימי, ניסה לבצע תקיפות נגד ארצות הברית ואירופה. היכולת של אותה קבוצה להוציא לפועל פעולות טרור מוצלחות נגד יעדים במערב נבלמה בשנים האחרונות, כתוצאה מהתקיפות האמריקניות, שכוונו נגד יצרני הפצצות שלה ונגד מובילי התעמולה של הארגון בשפה האנגלית. עם זאת, אומרים גורמים אמריקנים, הקבוצה עדיין מהווה סכנה למערב.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו