דיווח: האיחוד האירופי מממן קמפיין שמאל לדוברי רוסית בישראל

התערבות זרה: האיחוד האירופי מממן במליוני שקלים ארגוני שמאל הפונים לקהל דוברי הרוסית בישראל בניסיון להשפיע על דעתם בנוגע לסכסוך הישראלי - פלסטיני. האיחוד האירופי: "בישראל מקבלים מימון ע"פ התוכניות שלנו ולא על בסיס אמונה פוליטית"

האיחוד האירופי מממן בכמעט חצי מיליון יורו את עמותת "מורשתנו", ארגון הפועל בקרב עולי בריה"מ לשעבר, בניסיון להשפיע על דעת הקהל בציבור זה ולקדם בקרבו תמיכה בתהליך השלום עם הפלשתינים במסגרת פתרון שתי המדינות, כך פורסם הבוקר 'בישראל היום'.

המענק של האיחוד האירופי, על סך 498,461 יורו, מיועד לשלוש שנים מאפריל 2018 ועד לאפריל 2021. על פי האמור במסמכי המענק, מטרתו "לקדם את התנאים להסדר מוסכם של הסכסוך הישראלי פלשתיני, ולהביא לשינוי אפשרי בדעת הקהל של הקהילה דוברת הרוסית".

זאת, על ידי "בניית אמון בפתרון שתי המדינות בקרב אוכלוסייה שבאופן מסורתי דחתה זאת". נוסף על כך, מקווה הפרויקט "לפרק את ההשקפה השלילית כלפי הנרטיב הפלשתיני" בקרב יוצאי בריה"מ בישראל.

מדובר בפרויקט ייחודי, אשר כולל פנייה מחושבת ומתוכננת לפלח אוכלוסייה ספציפי בשל האוריינטציה הפוליטית שלו. עמותת "מורשתנו", שאותה מממן האיחוד האירופי בפרויקט זה, הוקמה בשנת 1998. על פי האמור באתר העמותה, אחת הסיבות להקמתה היא קיומו של "מאפיין אחד בולט בקרב ציבור דוברי הרוסית – והוא דפוס חשיבה ימני בכל הנוגע לנושאים מדיניים וכלכליים". על פי האתר, "מאפיין זה בא לידי ביטוי בדפוסי הצבעה במערכות הבחירות האחרונות".

בנוגע לסכסוך הישראלי־פלשתיני, נכתב באתר העמותה כי היא "תומכת בפתרון לטווח ארוך של הסכסוך על בסיס שתי מדינות לשני עמים". לדבריהם, "עד כה, קהילת יוצאי חבר העמים נתפסת כקהילה המסתייגת ומתנגדת בתוקף לתהליך השלום. תדמית זו נכונה באופן חלקי ואנו עושים כל מאמץ על מנת לשנותה על ידי שינוי עמדות של דוברי הרוסית כלפי תהליך השלום".

על פי מסמכי רשם העמותות, כתובת העמותה היא משרדי "יוזמת ז'נבה", ארגון הפועל בדרכים דומות לשנות את דעת הקהל של החברה בישראל בנוגע לסוגיה הפלשתינית. חברי הוועד של העמותה כוללים את מוסי רז, חבר כנסת לשעבר מטעם מרצ, וד"ר אלה שאינסקי, שהתמודדה בעבר ברשימת מרצ, לצד דמויות נוספות של פעילים במגזר הרוסי. יצוין כי מלבד הכספים שהעניק לה האיחוד האירופי, קיבלה העמותה בשנת 2018 תרומה משגרירות ארה"ב בסך 49,483 שקלים.

"כאחד מהשותפים האסטרטגיים של מדינת ישראל, על האיחוד האירופי להכיר ברגישויות סביב קידום ושינוי עמדות פוליטיות בישראל, במיוחד במהלך תקופת בחירות רגישה וטעונה", אומרת אולגה דויטש, סגנית נשיא מכון המחקר NGO Monitor, "הניסיון האירופי לשרטט מחדש את המפה הפוליטית הישראלית על בסיס סטריאוטיפים חברתיים, יש בו כדי לפגוע במרקם החברתי העדין בישראל, וכן בתדמית של האיחוד בקרב הציבור הישראלי".

מהאיחוד האירופי נמסר: "חברה אזרחית פתוחה ומשגשגת תמיד היתה הבסיס לערכים הדמוקרטיים המשותפים שעליהם מתבססים היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי. האיחוד האירופי תומך בתוכניות במסגרת יוזמת בניית השלום שלו, המקדמות את השלום ואת פתרון שתי המדינות. האיחוד האירופי לא מממן במישרין או בעקיפין פעולות בעד או נגד מפלגות פוליטיות. ארגונים לא־ממשלתיים בישראל מקבלים מימון מהאיחוד האירופי על פי התיעדוף של התוכניות שלנו, ולא על בסיס אמונותיהם הפוליטיות".

מעמותת "מורשתנו" נמסר: "קידום של פתרון לסכסוך נמצא בראש סדר עדיפויות של של מדינת ישראל. ‏‎בימים אלה, שבהם נתניהו וגנץ, יוצאים למסע מדיני בארה"ב כדי ללמוד על תוכנית של הסדר מדיני שמציע נשיא ארה"ב, לא ניתן לטעון כי יש התערבות פסולה של ישות מדינית זרה בנעשה בישראל. מיותר לציין, ש'מורשתנו' אינה עוסקת בפעילות מפלגתית".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הטמטום של הימין. הוא צריך להודיע שהוא מממן קמפיין בצרפת וגרמניה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו