הבית הלבן מאשר: מנהיג ארגון אל קאעידה בתימן ובחצי האי ערב חוסל

שבוע אחרי הדיווחים הלא רשמיים, פורסם באופן רשמי שארצות הברית חיסלה את מנהיג זרוע אל-קאעידה בחצי האי ערב, קאסם א-רימי, במבצע בתימן. "מותו מחליש את אל-קאעידה ומביא אותנו צעד נוסף לחיסול האיומים שהארגונים האלה מציבים"

הבית הלבן הודיע הלילה (שישי) כי ארצות הברית חיסלה את מפקד אל-קאעידה בחצי האי ערב, קאסם אל-רימי, בפעולה בתימן. לפי הודעת הבית הלבן, בהנחיית הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, התבצעה פעולת חיסול מוצלחת, שחיסלה את מייסד ארגון הטרור, ומי שהיה סגנו של מנהיג אל-קאעידה איימן זוואהירי. לפני כשבוע דווח ב'ניו יורק טיימס' על התקיפה האמריקנית בתימן בה חוסל הטרוריסט הבכיר.

"תחת הנהגתו, הארגון נהג באלימות חסרת מצפון נגד אזרחי תימן, ותכנן לבצע מספר התקפות נגד ארצות הברית וכוחותיה", כתב טראמפ בהצהרה שפרסם. "מותו מהווה פגיעה נוספת בארגון ומקרב אותנו למחיקת האיום שמציבות קבוצות כאלו על הביטחון הלאומי", הוסיף טראמפ, שלא חשף מתי בדיוק התרחש מבצע החיסול. עוד הוסיפו, "ארה"ב, האינטרסים שלנו ובנות בריתנו בטוחים יותר לאחר מותו".

בהודעת הבית הלבן נכתב כי מותו יהווה מכה לאל-קאעידה בחצי ערב ולארגון הטרור הבינלאומי. כמו כן נטען כי הפעולה פוגעת ברף האיומים של קבוצות אלה לביטחון הלאומי של ארצות הברית. בנוסף נכתב בהודעה: "ארצות הברית, בעלי בריתנו והאינטרסים שלנו בטוחים יותר כתוצאה ממותו. אנחנו נמשיך להגן על העם האמריקני על ידי ניטור והשמדה של טרוריסטים, ששואפים לפגוע בנו.

בהצהרת הבית הלבן נכתב כי "אל-רימי הצטרף לאל קאעידה בשנות ה-90 ועבד באפגניסטן עבור מנהיג אל קאעידה דאז אוסמה בן לאדן. תחת אל-רימי, אל קאעידה בחצי האי ערב הפעיל אלימות בלתי נתפסת נגד אזרחים בתימן וביקש לתכנן ולעודד מספר מתקפות נגד ארצות הברית וכוחותנו". עוד הוסיפו כי "נמשיך להגן על אזרחי ארצות הברית בלהוריד ולחסל טרוריסט שמחשפים לפגוע בנו".

כזכור, לפני כשבוע דווח בניו יורק טיימס כי ארצות הברית חיסלה אל-רימי. לפי הדיווח אז לחיסולו של א־רימי לא היה אז עדיין אישור ודאי במאת האחוזים, ולכן הפנטגון נמנע מלפרסם את פעולת הסיכול, ואת העובדה שא־רימי חוסל במהלכה. "רק לאחר שבידי האמריקאים יהיה מידע ודאי ברמת של מאה אחוזי ודאות, הם יפרסמו את ההודעה", נמסר אז.

על אף שלא ניתן אישור רשמי לחיסול, הנשיא טראמפ שיתף כבר במהלך השבוע בחשבון הטוויטר שלו פוסטים שדיווחו על החיסול של אל-רימי, אם כי הוא עצמו לא התייחס לחיסול של בכיר אל-קאעידה. גורמים רשמיים במשרד ההגנה האמריקני אמרו אז ל-CNN כי הם מודעים לדיווח על החיסול לכאורה, אך כי "למשרד ההגנה אין מה להוסיף בנושא בשלב זה".

על פי הדיווח, מותו יהיה מכה של ממש לארגון, שניסה להוציא מתימן פיגועים באירופה ובארצות הברית. כוח אל-קאעידה שפועל בחצי האי ערב, ובראשו אל-רימי, ניסה לבצע תקיפות נגד ארצות הברית ואירופה. היכולת של אותה קבוצה להוציא לפועל פעולות טרור מוצלחות נגד יעדים במערב נבלמה בשנים האחרונות, כתוצאה מהתקיפות האמריקניות, שכוונו נגד יצרני הפצצות שלה ונגד מובילי התעמולה של הארגון בשפה האנגלית.

כזכור, בתחילת החודש שעבר, ארצות הברית חיסלה את מפקד "כוח קודס", קאסם סולימאני, בנמל התעופה הבין־לאומי בבגדאד, עיראק. מלבדו חוסלו גם סגן מפקד ארגון הגג של המיליציות השיעיות הפרו איראניות, אבו מהדי אל-מוהנדיס, ואחראי על הקשרים והפרוטוקולים במיליציות מוחמד רידא אל-ג'אברי. באוקטובר האחרון חיסלה ארצות הברית את מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי בסוריה, בפעילות של כוחות מיוחדים של הצבא האמריקני.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן יאבדו כל אויביך השם בקרוב ממש

כן יאבדו כל אויביך השם…

תכלס לא שווה בימים כאלה להיות ראש ארגון טרור…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו