צילום מסך אתר החברה

משרד הבריאות: 3 ישראלים נדבקו 'בקורונה' על ספינת התיירים היפנית

בעקבות בדיקות שנערכו על הספינה ביפן עלה חשד ששלושה מהישראלים על הסיפון נדבקו בנגיף. הם יורדו מהספינה בקרוב להמשך טיפול. הלילה דווח כי 70 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף על הספינה, שנתונה בהסגר כבר יותר משבועיים


פרופ׳ איתמר גרוטו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לפני המראתו ליפן. צילום: מירי גרוטו

משרד הבריאות הישראלי הודיע הבוקר (ראשון) כי הרשיות ביפן אישרו הבוקר כי 3 ישראלים שנמצאים בספינת התיירים שעוגנת ביפן, נמצאו נגועים 'בקורונה', ע"פ הדיווח מצבם קל, ומספר נוסעים נוספים נמצאים עדיין בתהליך הבדיקה.

משרד הבריאות הודיע כי הוא נמצא בקשר ישיר עם הרשיות ביפן, ארגון הבריאות העולמי, ושאר הגורמים הרלוונטים. עוד נמסר: כי הישראלים שנמצאו חיוביים – הועברו לבית החולים ביפן, וישראל תשלח רופא מומחה שיעמוד בקשר ישיר עם הצוות, וילווה אותם בהליך הרפואי.

לגבי יתר הישראלים על הספינה, ככל שלא יימצאו חיוביים לנגיף, המשרד בקשר עם חברות הביטוח על מנת לבדוק את האפשרות להחזרתם ארצה בטיסה ייעודית ישירה באמצעות חברות הביטוח בהן הם מבוטחים. עם שובם הם ייכנסו לבידוד ומעקב רפואי.

בתוך כך, סוכנות הידיעות 'אי פי' חושף הבקור כי סין נערכה להתמודדות עם נגיף הקורונה זמן רב לפני שנודע כי התפרץ, על פי הדיווח, בתקשורת הממלכתית בסין פורסם אמש נאום של נשיא סין, שי ג'ינפינג, אותו נשא ב-3 לפברואר, בו אמר כי הורה על לחימה בווירוס עוד ב-7 לינואר. גילוי זה מעיד על כך שבכירים בממשלה הסינית היו מודיעים לפוטנציאל ההרסני של הווירוס, הרבה לפני שסכנות אלה נודעו לציבור. רק בסוף ינואר הודיעו גורמים רשמיים על התפשטות הנגיף בין בני אדם, והמודעות הציבורית כלפיו החלה לעלות.

בנאומו, דיבר שי כי גם על ההחלטה לאכוף עוצר בעיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף. "ב-22 בינואר, לאור ההתפשטות המהירה של המגיפה ואתגרי המניעה והבקרה, הוריתי על מחוז חוביי ליישם שליטה מקיפה ומחמירה על תנועת האנשים". ואכן, ב-23 בינואר הפכה ווהאן לעיר הראשונה שהטילה עוצר חסרת תקדים על כלי תחבורה היוצאים ממנה.

אולם, הדיווח על אודות "הנאום הסודי" של נשיא סין עומד בניגוד לגישת הממשלה הסינית, שהודתה בישיבה שנערכה במועד נאומו של ג'ינפינג, ב-3 בפברואר, ב"ליקויים וקשיים" בתגובתה לווירוס הקורונה, שמספר המתים ממנו עמד אז על 426 בני אדם. לפי סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה, ועדת הקבע של הפוליטביורו קראה לשיפורים ב"מערכת לניהול מקרי חירום לאומיים", והדגישה כי "הכרחי לחזק את הפיקוח על השווקים ולאסור לחלוטין ולפעול בחומרה נגד כל השווקים והמסחר הלא חוקיים בבעלי חיים". בישיבה, שבראשה עמד הנשיא, נאמר כי יש ללמוד מ"המבחן הגדול" שעוברת מערכת השלטון במדינה.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק שלט יביאו אותם לפה. אם עד עכשיו זה לא נכנס מהדלת האחורית (סיני/ת שחמק/ה לארץ), זה ייכנס מהדלת הקדמית??? רק זה חסר פה!

מומי לא להיות אכזר.
אפשר להביא אותם לארץ בלי לסכן אף אחד.
אנחנו נבהלים מהוירוס הזה כאילו מה. סך הכל שפעת פלוס, לא יותר מזה.

עכשיו הבנתי שאין ליהודים גן מיוחד נגד הנגיף וגם אנחנו היהודים עלולים לקבל את הנגיף.
השם מאד כועס על בני האדם בכלל ובפרט על עם ישראל כנראה.
לא באה פורענות לעולם אלא בשביל ישראל.

ארץ אשר עיני ה אלוקיך בה
יבא גם יבא לכל המחבלים שפה לכל אויבינו כאן
וישראל ישכון לבטח

אין עוד מלבדו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו