Hadas Parush/Flash90

דיווח: בנט העביר מסר לנתניהו שהוא מעוניין להפסיק את "הירי בנגמ"ש"

גורם בסביבת ראש הממשלה: יו"ר ימינה העביר בימים האחרונים מסרים לראש הממשלה לפיהם הוא מעוניין בהפסקת העימותים בין מפלגתו לליכוד. בכיר בקמפיין הליכוד: "נפסיק את המתקפות בגוש, ונמקד אותן ביו"ר כחול לבן בני גנץ"

יו"ר ימינה שר הביטחון נפתלי בנט העביר בימים האחרונים מסרים לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם הוא מעוניין בהפסקת העימותים בין מפלגתו לליכוד ולראש הממשלה בנימין נתניהו – כך דווח ב'כאן חדשות מפי גורם בסביבת ראש הממשלה. בכיר בקמפיין הליכוד צוטט בדיווח אומר כי, "נפסיק את המתקפות בגוש, ונמקד אותן ביו"ר כחול לבן בני גנץ".

בתוך כך, מיכאל שמש דיווח עוד כי ראש הממשלה עודכן מראש על מכתב התמיכה שפורסם היום, עליו היו חתומים השרים אריה דרעי, נפתלי בנט ויעקב ליצמן, וח"כ משה גפני, ששלחו היום מכתב לנתניהו והביעו בו את תמיכתם. במכתב, שבנט היה מיוזמיו הביעו ראשי המפלגות את אמונתם כי גוש הימין יצליח להגיע בבחירות ל-61 מנדטים ולהרכיב ממשלה. "לא הייתה לנתניהו בעיה שבנט חתום עליו, על אף העימותים בין הצדדים בתקופה האחרונה", נאמר בדיווח.

בכנס בחירות בשבוע שעבר רמז ראש הממשלה כי הימין החדש עשוי לחבור לגנץ: "ההאזורים וההנדלים (החלק הימני בכחול לבן, יועז הנדל וצבי האזור) אומרים שיש להם מישהו, מי נשאר?", שואל נתניהו הקלה ונענה בקריאות "בנט", הוא מגיב: "אתם אמרתם. אבל גם אם היו רוצים לקחת, אני לא מאמין שהרב רפי פרץ ושרה בק ילכו, אבל נניח חצי ילכו, זה לא מספיק, אין לגנץ ממשלה בלי אחמד טיבי".

בנוסף הודה לראשונה נתניהו בקולו כי מינה את בנט לשר הביטחון בכדי למנוע ממנו לחבור לממשלה בראשות כחול לבן. "הן חושבים שיעברו, הם התכוננו, הם כמעט עשו את זה, אמר גנץ 'כמעט היה לי את זה, כמעט העברנו', טוב, אני חשבתי שכדאי לעשות איזה מהלך מהיר – מיניתי שר ביטחון. אני מספר לכם את האמת כהווייתה", אמר נתניהו.

ב'כאן חדשות' דווח לאחרונה כי נתניהו מפנה את האחריות בנוגע למצב הביטחוני בדרום לבנט, שמכהן בתפקיד שר הביטחון כשלושה חודשים בלבד. במענה לשאלת חברי כנסת בשיחה סגורה כיצד להגיב לביקורת על המצב בדרום, השיב נתניהו: "נתתי לבנט את כל הכלים כדי להגיב לטרור מעזה, גם הקבינט עומד לרשותו". מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הידיעה אינה נכונה". מדוברות הליכוד נמסר כי, "לא היה ולא נברא".

בנט הגיב אתמול בראיון ל'חדשות 12' להתקפות שהוא מקבל מכיוון מפלגת הליכוד, במסגרת הקמפיין של ראש הממשלה, שהתייחס למינויו כ"בדיחה שיש לצחוק ממנה": "האחריות עליי", אמר בנט. "קיבלתי את משרד הביטחון, אני לא מתבכיין ומקטר. רה"מ התערב פעם אחת בפעולה מבצעית. אני מאשר כל פעולה, רה"מ לא מקשה עליי, אני פועל, אני מביא את התוצאות. אני לא מתכוון לתקוף את רה"מ, כי מי שישמח מזה זו היבא יזבק. אני לא אירה בתוך נגמ"ש המחנה הלאומי".

בכנס של מפלגת ימינה אמר שר הביטחון נפתלי בנט כי, "כל הזמן מפריחים שקרים ושמועות. שנלך עם גנץ ועם זה ועם זה. ברור שנלך לממשלת ימין בראשות נתניהו. בשום מצב לא אכנס לממשלת שמאל אנטי-דתית של גנץ ולפיד שרוצים לפגוע בכל מה שאנחנו מאמינים. אנחנו בלי ריבונות לא נכנסים לממשלה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו