ראשי בלוק הימין-חרדים במכתב התחייבות משותף: "נתמוך רק בנתניהו"

ראשי שס, ימינה ויהדות התורה חתמו על מכתב לראש הממשלה בו שבו והתחייבו כי הם תומכים בו, ורק בו: "לא נתמוך ולא נצטרף לשום ממשלה מלבד לממשלה שירכיב הליכוד ואשר בראשה יעמוד נתניהו. לא ננהל כל מו"מ נפרד להקמת ממשלה אחרת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביוזמה משותפת של מפלגות שס, ימינה ויהדות התורה, נשלח היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו שבו והתחייבו כי הם תומכים בו, ורק בו. "ראשי מפלגות גוש הימין משוכנעים כי גוש הימין יצליח להגיע בבחירות ל-61 מנדטים ולהרכיב ממשלה לאומית וחזקה לעם ישראל", נמסר. על המכתב חתומים השר נפתלי בנט, השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני.

"בימים האחרונים אנו עדים לשורה של פרסומים בתקשורת, לפיהם לאחר הבחירות לכנסת ה-23, תוקם ממשלה בהובלת כחול לבן ובהשתתפות או בתמיכה של מפלגות מ"גוש הימין", ידיעות שאינן נכונות כלל. לאור זאת, אנו מבקשים להבהיר, כי לא נתמוך ולא נצטרף לשום ממשלה מלבד לממשלה שירכיב הליכוד ואשר בראשה יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו. נדגיש כי לא ננהל כל מו"מ נפרד להקמת ממשלה אחרת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב למכתב ואמר כי, "התחייבות גוש הימין היום היא המסמר האחרון בבלוף של גנץ. ברור יותר מתמיד שלגנץ אין שום אפשרות להקים ממשלה בלי התמיכה או ההימנעות בכנסת של אחמד טיבי והרשימה המשותפת. ממשלה שתלויה ברשימה המשותפת תהיה סכנה לביטחון ישראל. רק ליכוד גדול יקים ממשלת ימין חזקה, ישמור על ישראל ויבטיח שלא תקום ממשלת שמאל בתמיכת אחמד טיבי".

בכחול לבן הגיבו למסמך התמיכה של מפלגות "הבלוק" בנתניהו: "‏הבלוק מוביל לבחירות נוספות. רק כחול לבן בקלפיות מונעת בחירות רביעיות. אין לנתניהו ממשלה, כמו שלא הייתה לו בשתי מערכות הבחירות האחרונות אליהם דירדר את ישראל בעלות של 8 מילארד ש"ח רק בשביל בריחה מהדין".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר ביום שישי כי, "בממשלה שלי יהיו חברות הרבה מפלגות. האמינו לי-אנחנו לא מחכים לתוצאות הבחירות וכבר מנהלים מגעים עם שחקנים ושחקניות לאורך כל המגרש הפוליטי. אני רוצה להמליץ לכם משהו: קחו את נושא "בלוק החסינות" בערבון מוגבל. ראשי הבלוק יצאו בהצהרות, יחתמו על מסמכים וינאמו בכיכרות – אבל עמוק בפנים ובחדרי חדרים, הם מבינים שחייבים להתקדם".

מוקדם יותר אמרו ראשי יהדות התורה, שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן, ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני כי, "בליץ הראיונות של בני גנץ אמש מוכיח כי בראשות כחול לבן עומד אדם ללא ניסיון פוליטי, חסר עמוד שדרה שנגרר לתעמולה אנטי חרדית המבוססת על סטריאוטיפים והסתה כנגד מסורת ישראל שאין לה כל בסיס וצדק. כל זאת למרות שגנץ הודיע באחרונה שמצטער על הקמפיין האנטי חרדי בו נקט בבחירות הקודמות. עובדה זו מוכיחה כי על יהדות התורה להמשיך לדבוק בהמשך החיבור לבלוק הימין בראשות נתניהו, ולא עם השמאל בראשות גנץ-לפיד, מרץ וליברמן".


נתניהו: "ש"ס ויהדות התורה נשבעים בנקיטת חפץ שהם עם הליכוד" • צפו

בכנס בחירות בשבוע שעבר הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטחון כי המפלגות החרדיות יישארו נאמנים לו ואמר כי, "אין לגנץ ממשלה בלי אחמד טיבי, אז הם אומרים, החלק הימיני, הנדל, ש'אנחנו נמצא מתוך הקואליציה', באים מש"ס ונשבעים בנקיטת חפץ שאנחנו עם נתניהו והליכוד, באים מיהדות התורה ונשבעים בנקיטת חפץ שאנחנו עם נתניהו והליכוד".

מנגד, רמז כי הימין החדש עשוי לחבור לגנץ: "ההאזורים וההנדלים (החלק הימני בכחול לבן, יועז הנדל וצבי האזור) אומרים שיש להם מישהו, מי נשאר?", שואל נתניהו הקלה ונענה בקריאות "בנט", הוא מגיב: "אתם אמרתם. אבל גם אם היו רוצים לקחת, אני לא מאמין שהרב רפי פרץ ושרה בק ילכו, אבל נניח חצי ילכו, זה לא מספיק, אין לגנץ ממשלה בלי אחמד טיבי".

בנוסף הודה לראשונה נתניהו בקולו כי מינה את בנט לשר הביטחון בכדי למנוע ממנו לחבור לממשלה בראשות כחול לבן. "הן חושבים שיעברו, הם התכוננו, הם כמעט עשו את זה, אמר גנץ 'כמעט היה לי את זה, כמעט העברנו', טוב, אני חשבתי שכדאי לעשות איזה מהלך מהיר – מיניתי שר ביטחון. אני מספר לכם את האמת כהווייתה", אמר נתניהו.

בכנס של מפלגת ימינה אמר שר הביטחון נפתלי בנט כי, "כל הזמן מפריחים שקרים ושמועות. שנלך עם גנץ ועם זה ועם זה. ברור שנלך לממשלת ימין בראשות נתניהו. בשום מצב לא אכנס לממשלת שמאל אנטי-דתית של גנץ ולפיד שרוצים לפגוע בכל מה שאנחנו מאמינים. אנחנו בלי ריבונות לא נכנסים לממשלה".

בעוצמה יהודית הגיבו לחתימה של נפתלי בנט על המסמך ואמרו כי, "ההבטחה של בנט כי לא יערוק לגנץ וימליץ עליו לראשות הממשלה שווה כקליפת השום. בנט הבטיח בעבר כי לא ינטוש את הציונות הדתית ונטש. בנט הבטיח כי אם יהיה שר בטחון טילים על הדרום יספגו תשובה הולמת ותושבי הדרום ממשיכים להיות מטווחים. בנט יודע היטב להבטיח, אך בכל הנוגע לקיום ההבטחות, בדיוק ההפך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דרעי גאון פוליטי

עצוב בלב!
טיפשים גדולים אלו החתומים על המכתב!
ו- ב'ה הפעם אני לא מצביע.

אתה יכול לא להצביע אבל הפעם לא להצביע זה מפורש להצביע לשונאי דת ולגויים. וראה בחירות קודמות.

חכם גדול מי שאל אותך אם אתה רוצה להצביע או לא אתה פשוט משום שאתה חייב
לשמוע בדעת גדולים אני מקווה שתתפקח

עצוב בלב!
טיפש גדול אלו שלא מצביעים!
וב"ה הפעם כמו תמיד שומע לקול גדולי הדור ומצביע.

לא להגרר לשאננות,חיבים להצביע!

על מי אתה מאיים? אתה הראשון שתידפק מזה

ל יע
כנראה אתה ממצביעי ליכוד וכד' ולכן המדד שלך האם להצביע או לא תלוי באם נראה לי טוב מה שעושים החכים בענינים האלו או לא, לי כחרדי אמיתי יש "ועשית" וכו' וברור לכולם שבעניני דת אם הם לא היו אוי איך הייתה נראית ארצינו. לכן נלך כולם לש"ש ונצביע לאחת ממפלגות החרדיות "גם אם לא נראה לנו"

מצביע בגאווה איזה כיף לנו שאנחנו חרדים זכינו בשנה אחת לקיים 3 פעמים את רצון גדולי הדור והנה הרביעית בדרך ואולי גם החמישית וכו'

גאה בעם ישראל היראים שהולכים בדרך רבותיהם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture