צילום: דוברות מד"א

מגפת ה'קורונה': ישראלי נוסף נדבק בנגיף על ספינת התיירות היפנית

אופטימיות: לפי הנתונים שפרסמה הלילה ממשלת סין, מספר מקרי ההידבקות החדשים שדווחו ביממה האחרונה במחוז חוביי, שם התגלה לראשונה הנגיף, הוא הנמוך ביותר שנרשם מזה כחודש ועומד על 439 בני אדם בלבד. זאת לעומת 1,693 ביממה שלפני כן

נוסע ישראלי רביעי נדבק בנגיף הקורונה על ספינת ה'קורונה' ביפן – כך הודיע הבוקר (חמישי) משרד החוץ. הנוסע צפוי לרדת מהסיפון לקבלת המשך טיפול. שלושה נוסעים ישראלים כבר אובחנו בווירוס הסיני והם אושפזו בבית חולים ביפן.

במקביל, בתום שבועיים של בידוד, פינוי הספינה והורדת הנוסעים צפויה להסתיים היום. זוג ישראלי כבר הועבר אתמול לבית מלון בטוקיו, בעוד יתר הנוסעים הישראלים יורדו במהלך היום ומשם ייסעו הישר אל שדה התעופה בבירת יפן, שם ממתין להם מטוס ייעודי שצפוי לנחות מחר בבוקר בארץ.

נציבות הבריאות של מחוז חוביי מסרה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי ביממה האחרונה אותרו 349 מקרים חדשים בלבד של הידבקות בנגיף הקורונה – ירידה משמעותית לעומת 1,693 מקרים שאותרו ביממה שלפני כן. למעשה, זהו מספר המקרים הנמוך ביותר מאז 25 בינואר, אז הייתה התפשטות הנגיף בשלב מוקדם. בתוך כך, הלילה מתו שני נוסעים יפנים שנדבקו בנגיף הקורונה על ספינת התיירות העוגנת ביפן

עד כה נדבקו בנגיף הקורונה 62,031 בני אדם במחוז חוביי. ביממה האחרונה נרשמו 108 מקרי מוות כתוצאה מהנגיף, ומספר המתים הכולל במחוז עלה ל-2,029. 88 ממקרי המוות החדשים אירעו בעיר ווהאן, בירת מחוז חוביי.

יש לציין, כי מספר הנדבקים החדש אינו כולל 279 מקרים שלא אושרו באופן סופי במחוז. יחד עם המקרים הלא בטוחים, מדובר בסך הכל 628 מקרי הידבקות חדשים – עדיין ירידה משמעותית. בחוביי ציינו גם כי ביממה האחרונה החלימו 1,209 בני אדם, ובסך הכל החלימו עד כה 10,337 חולים במחוז.

בסין כולה מתו ביממה האחרונה 114 בני אדם כתוצאה מהידבקות בנגיף. עד כה נדבקו ברחבי סין 74,576 בני אדם, ומניין המתים במדינה עומד על 2,118. ביממה האחרונה אותרו בסין כולה 394 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, לעומת 1,749 ביממה הקודמת. זהו מספר המקרים החדשים הנמוך ביותר מאז 23 בינואר.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש דיון נוסף רב-משתתפים להיערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה. ראש הממשלה ושר הבריאות יעקב ליצמן סיירו במתחם הבידוד הייחודי שהוקם ביחידה המיוחדת לרפואה במצבי חירום, במרכז הרפואי ״שיבא״ תל השומר.

בפתח הדיון אמר נתניהו כי "אני סיירתי עכשיו במתקן הבידוד הזה, הוא מרשים מאוד. הוא משתמש בטכנולוגיות ושיטות חדשניות כדי להגיע לבידוד מקסימלי, כמובן שאנחנו מקווים שאף אחד מהישראלים שחולצו מהספינה הנגועה – לא נגוע. הם מחולצים לאחר מאמצים גדולים של משרד הבריאות, משרד החוץ וממשלת ישראל".

"המדיניות שלנו היא למנוע ככל האפשר או לדחות ככל האפשר את כניסת הנגיף לישראל. עד עכשיו ככל הנראה הצלחנו. יש טענות לגבי היערכות יתר, אני מעדיף ומורה על היערכות יתר מאשר היערכות חסר. זה הדבר המרכזי שאנחנו עושים כאן. זה המפגש הגדול השני, אבל אנחנו נפגשים כל הזמן ומתעדכנים. אני מדגיש שוב – היערכות יתר עדיפה על היערכות חסר".

ראש הממשלה שיבח את ההיערכות הלאומית ואת משרד הבריאות, וכן הנחה להמשיך ולהיערך להגעת הנגיף לישראל מתוך גישה מחמירה. ראש הממשלה הטיל על ראש המל״ל להמשיך ולקיים הערכות מצב יומיות בהשתתפות כלל הגורמים, שיבחן גם את מדיניות התנועה לישראל וממנה. כמו כן, הנחה רה"מ על הקמת צוות שיבחן את המשמעויות הכלכליות, לרבות אפשרות פיצוי לחברות ועסקים שנפגעים בעקבות המגפה העולמית.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו