צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הליכוד למ"מ פרקליט המדינה: "לחקור את המימד החמישי עוד לפני הבחירות"

הליכוד העביר דרישה למ"מ פרקליט המדינה דן אלדד לפתוח לאלתר בחקירה פלילית של תיק המימד החמישי אותו ניהל יו"R כחול לבן עוד לפני הבחירות לכנסת: "הכללים חייבים להיות אחידים לגבי כולם, יש לתת מידע שלם ומלא לבוחר עוד לפני הכרעתו"

הליכוד פנה היום (חמישי) במכתב רשמי למ"מ פרקליט המדינה דן אלדד בדרישה לפתוח לאלתר בחקירה פלילית של תיק המימד החמישי שבו מעורב יו"ר כחול לבן בני גנץ, עוד לפני הבחירות לכנסת ה-23. זאת בהמשך למכתב ששיגר היום היועץ המשפטי של הליכוד עו"ד אבי הלוי למ"מ פרקליט המדינה, בדרישה להסיר את צו איסור הפרסום מעל קלטות אשכנזי ומנדלבליט.

עו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, מציין במכתבו כי, "היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, כבר קבעו בעבר את העיקרון לפיו יש לנקוט באופן מידי, עוד לפני הבחירות, בהליכים הנוגעים למועמדים לראשות הממשלה ולאישי ציבור, בין היתר, משום שלגישתם יש לתת מידע שלם ומלא לבוחר עוד לפני הכרעתו".

"לאורה של מדיניות זאת, שבאה לידי ביטוי במלוא עוצמתה בשורה של החלטות ופעולות שנעשו ערב בחירות בעניינו של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, לא ייתכן כי בנוגע לבני גנץ ולמימד החמישי תינקט מדיניות אחרת", טוען הלוי. לדבריו, "הכללים חייבים להיות אחידים לגבי כולם ולא בררניים כך שכשדובר ביו״ר הליכוד וראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, זכות הציבור לדעת היא לפני הבחירות וכשמדובר בבני גנץ זכות הציבור לדעת היא רק אחרי הבחירות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בכנס הליכוד בדימונה כי, "לא רק שגנץ פשט את הרגל בפרשת חברת המימד החמישי הוא קיבל חוזה של 50 מיליון שקל ללא מכרז שמתוכם 4 מיליון שקל הוכנסו לקופת החברה שלו ולא חזרו לקופת המדינה. את זה יבדקו רק אחרי הבחירות. כי זה 4 שבועות ומה שקשור בעבדכם- 5 שבועות לפני הבחירות. זה ממש בדיחה".

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט לפתוח בבדיקה משטרתית בעקבות חשד ל"מצד שווא" במהלך המגעים לעסקה בין חברת ה'מימד החמישי' בראשה עמד יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ לפני שהצטרף לפוליטיקה למשטרה בראשה עמד אז המפכ"ל רוני אלשיך – כך דווח אמש ב'חדשות 12' וב'חדשות 13'. לפני 11 חודשים פרסם מבקר המדינה דוח חריף על התנהלות החברה שפשטה רגל.

על פי הדיווח של עמית סגל, ההחלטה לפתוח בבדיקה כבר התקבלה אצל היועמ"ש לפני שבועות, אבל פרסומה מתעכב "בשל הקירבה לבחירות". מדובר במידע שממתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה במשך תשעה חודשים. בשבועות האחרונים נפלה החלטה לפתוח בבדיקה של הנושא – שלב אחד לפני חקירה‎. גם גנץ וגם אלשיך לא חשודים, כרגע.

בליכוד התייחסו אתמול להחלטה לפתוח בבדיקה רק אחרי הבחירות ותקפו בחריפות את מנדלבליט: "למה מחכים לאחר הבחירות עם הבדיקה של המימד החמישי בעוד שבכל מה שקשור לראש הממשלה הם רצו עם כתב החשדות לפני הבחירות?". ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בתגובה לדיווחים: "זהו ערב עצוב למדינת ישראל", כפי שגנץ נהג להגיב במהלך התפתחויות בתיקיו של נתניהו. בכחול לבן הגיבו לנתניהו: "ב-2.3 יהיה ערב שמח. חייבים להתקדם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המפכל והרמטכל חברים עוד מהצבא הם היחד בחשו בכול הקדירה נגד ביבי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו