צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם: כל הנעשה והנשמע בעולם התורה וחצרות הקודש • מדור חדש

יעקב מלמד יביא מידי שבוע תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: הפגישה בין שר התורה לראש הישיבה ותיעוד בלעדי מישיבת מועצת גדולי התורה • אל תפספסו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לסכם את השבוע החולף בחצרות הקודש ובמעונם של הרבנים והיכלי הישיבות, היא משימה קשה עד בלתי אפשרית, מה גם שידי רועדות מההתרגשות של משהו חדש, שכן כידוע אני נרתע מדברים חדשים, אבל כל זה לא עצר אותי ויצאתי לחפש אחר התקריות המעניינות ו'מאחורי הקלעים' שהתרחשו במהלך השבוע האחרון בחצרות הקודש, גם את אותם אירועים ותיעודים שנעלמו מתחת לרדאר משום מה. אני פה להוציאם מה'בוידם' לנער את האבק ולהגישם בפניכם קוראי 'חדשות JDN' האתר הפופולארי בקרב הציבור החרדי, המוגן והשמור.

גם בשעה זו, אני עדיין תוהה באוזני ידידי מדוע צריך הקדמה, וללכת סחור סחור אם אפשר לגשת ישר לעיקר. במיוחד שקוראינו הנכבדים בוודאי יושבים כעת על מנת חמין מהבילה כמצוות ליל שישי וממתינים בקוצר רוח לחדשות המסעירות שעשו את השבוע.

כתב מדור 'שיריים' כבר זמן רב ממתין בקוצר רוח למערכת הבחירות הגורלית ליהדות הנאמנה בארץ הקודש, יודעי דבר מספרים כי בשבועות האחרונים כותב המדור ממעט לעלות על יצועו בשעות הלילה זאת נוכח הבחירות הבאות וקרבות בצעדי ענק. "לפעול ולהפעיל" כמו שהורו מצוקי ארץ. אם כן לא פלא שברגע ששמע כי בבית מדרשו של שר התורה ברחוב רשב"ם בבני ברק יערך כינוס למנהלי התתי"ם ומוסדות החינוך בראשות מנהיגי הדור, כותב המדור היה שם מהראשונים. מיד הוא הבין כי הוא הגיע מוקדם מדי ולכן תפס גמרא מסכת ברכות וצלל לעומקה של ה'דף היומי' בפאתי בית המדרש.

אלא שלפתע גונבה לאוזניו השמועה כי מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א יגיע למעמד דרך מעון קודשו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א. כותב המדור שרוחש כבוד עצום לגדולי ישראל הפעיל את קשריו ונכנס לקודש פנימה שם ראה את ראש הישיבה מתקבל בחמימות גדולה, כזו שלא רואים בכל יום, אצל רבן של ישראל הגר"ח קניבסקי שליט"א. כותב המדור שהבין כי זהו רגע היסטורי בבחינת "הנה המלכים נועדו", ביקש מידידו הטוב שיתעד את הרגע הזה למען יקיימו כולם את הפסוק "והיו עיניך רואות את מוריך". התיעוד הבלעדי למדור 'שיריים' כאן בפרסום ראשון.

הנה המלכים נועדו. רה"י הגרי"ג אדלשטיין מתקבל בחמימות במעונו של שר התורה דקות קודם המעמד בלדרמן

כותב המדור שלא יכל שלא להתרגש שעה שישבו על הבמה גדולי הדור מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א יחד עם מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א. מרוב ההתרגשות הגדולה נוכח גודל המעמד התקשה לצלם את זיו פניהם של גדולי הדור במכשירו המוגן שכן ידיו רעדו, על כן מינה כשליח את הצלם האגדי שוקי לרר. התמונה לפניכם.

כותב המדור שלאוזניו הגיעה השמועה בשבוע שעבר כי הרבי מויזניץ קייאמישא לייק מגיע היישר מארה"ב לביקור מיוחד בארה"ק לרגל שמחת הנישואין לנכדו, שלח את שליחו המיוחד לחזות בפני קודשו של הרבי, אלא שעה שרגליו של שליח 'שיריים' הילכו על הפרקט בנתב"ג גילה כי הרבי כבר הגיע למירון, שליח מדור 'שיריים' שלא מפספס היזדמנויות מילא דלק ואץ רץ לעיר וקדיש מן שמיא נחית, אל מול פניו הנדהמות הוא ראה את הרבי עם משקפי שמש, למרות שבחוץ הקור שרר בעוז, כותב המדור הרים מיד מספר טלפונים לאנשיו בחסידות ולתדהמתו גילה את אחד הסיפורים המרתקים בעולם החסידות:

הרבי שכידוע מתנגד לצילומים כפי שיירש מאביו האדמו"ר מויזניץ מאנסי זצוק"ל, לא ידע כיצד לעצור את תופעת הצילומים, לאחר ששלח מכתבים חריפים למערכות העיתונים בארה"ב, עדיין הרגיש הרבי כי אנשים מצלמים אותו. בלית ברירה החליט להתחיל לחבוש 'משקפי שמש' במקומות בהם יש חשש שיצלמוהו, לתמיהת מקורביו הסביר הרבי 'כשיש לי משקפי שמש, לא אכפת לי שיצלמו אותי, שכן אין זה אני'. למרות שהרבי כבר עזב את הארץ חזרה לארה"ב השמועה על דבר משקפיו של הרבי הטרי הפכו לשיחת היום ברחבי השטיבלאך בארה"ק וגרמו לתהודה רבתית.

האדמו"ר מויזני'ץ קייאמישא לייק במירון. צילום: דוד כהן

בשמחת החתונה הגדולה לנכדת האדמו"ר מספינקא השבוע, קיבל כותב המדור תיעוד של רגע היסטורי. הרבי שפרץ של התרגשות יצאה ממנו, נחפז אל הפארנצע'ס שם עמדו מאות החסידים והחל לרקוד ולפזז בעוז כשכל ישותו אומרת 'שלהבת אש קודש'.

האדמו"ר מספינקא בריקוד על הפארנצע'ס בשמחת נישואי נכדתו השבוע. צילום: שוקי לרר

שליח מדור 'שיריים' עדכן כי הוא ראה בשמחה הגדולה אורח מפתיע מארצות הברית הרחוקה הלא הוא בנו בכורו של האדמו"ר מסקווירא, כותב המדור שכידוע מקושר היטב בסקווירא הרים טלפון לגבאי שם שמע כי האדמו"ר שלח את בנו בכורו בשליחות מיוחדת בכדי שישתתף בחתונה. כותב המדור התרגש מאחוות האדמורי"ם זה לזה.

בנו בכורו של האדמו"ר מסקווירא בשמחת בית מחנובקא בעלזא השבוע. צילום: שוקי לרר

כפי שנחשף בשבוע החולף כאן ב'חדשות JDN' על חתונת דושינסקיא שבוטלה ברגע האחרון מחמת אי הבנה בנוגע להצבת הפארנצע'ס באולם בכפר סבא והחתונה הועברה במהירות שיא לאזור התעשיה על יד בית שמש. הגענו לראות מה קורה. שליח 'שיריים' עדכן שהכל התנהל כשורה והפארנצע'ס עמדו בגאון. כותב המדור מעריך את עסקני החסידות שעשו עבודה מדהימה.

החסידים על הפארנצע'ס בשמחת בית דושינסקיא באיזור התעשייה בסמוך לבית שמש

אחד משליחיו הרבים של מדור 'שיריים' שרוכש אהדה רבה להאדמו"ר מטשאקווא במיוחד לאחר שכאב את כאב הרבי עם פטירת רעייתו הרבנית ע"ה הגיע לחתונת בית אלכסנדר שנערכה השבוע שם מיד לאחר החופה התיישב לסעודה, להפתעתו עוד קודם שהספיק ליטול ידיים ראה את הרבי מטשאקווא כבר רוקד מצווה טאנץ זאת בשל חולשתו ואי יכולתו להשאר עד לסוף החתונה. שוקי לרר היה שם בכדי לתעד.

בשל חולשתו. האדמו"ר מטשאקווא ב'מצווה טאנץ' מיד לאחר החופה. צילום: שוקי לרר

במוצאי שבת האחרון הגיע כתב 'שיריים' לביתו של שר התורה בבני ברק שם ראה את שר התורה מכבד את נכדו הגאון ר' גדליה הוניגסברג בזימון של ברכת המזון בסעודת 'מלווה מלכה' כשהגביע ההבדלה עשוי מזהב טהור.

הגר"ג הוניגסברג ב'זימון' במלווה מלכה אצל סביו שר התורה. צילום: שוקי לרר

ואפרופו נכד שר התורה, ראה השבוע כותב השורות רגע נדיר, היה זה כאשר נחנכה תחנת השיטור העירוני החדשה בעיר התורה והחסידות, להפתעתו של כותב המדור מי שכובד בקביעת המזוזות היה נכדו של שר התורה הרב שלמה קנייבסקי שליט"א, השוטרים לא הסתפקו בקביעת המזוזה ודרשו לשמוע מילות ברכה וחיזוק מנכדו של שר התורה, הנכד לא אכזב ונשא נאום קצר, יודעי דבר מציינים באוזנינו כי הרב שלמה קניבסקי מוגדר כ'פה מפיק מרגליות'. כותב המדור כאן בכדי להבטיח שעוד ישמעו ממנו גדולות ונצורות. רק אל תשכחו היכן שמעתם על כך לראשונה.

הרב שלמה קניבסקי, נכדו של שר התורה, בקביעת מזוזה בתחנת המשטרה

ואי אפשר בלי ההתרגשות הגדולה השוררת בארה"ק עם בואו של כ"ק האדמו"ר מבאבוב שליט"א לארץ הקודש, כתב 'שיריים' שמחכה לביקור זמן רב הגיע לשדה התעופה בכדי לקבל את פניו של הרבי, במקום ראה את סגה"ש מאיר פרוש שהגיע במיוחד להגיד 'שלום עליכם' לרבי שהוא מצדו קבלו בחמימות גדולה. כותב המדור מעריך את סגן השר שלמרות הכל ממשיך לשמור על יחסים טובים עם כלל קהילות וחצרות הקודש.

ובזמן שבארץ הקודש הרבי מתולדות אהרון אירס את נכדתו עם נכד הרבי מצאנז, ראה שליח מדור 'שיריים' לקערסטיר את האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שקוע בלימודו בעיר קרעסטיר שם ישבות יחד עם נגידי החסידות בשבוע הקרוב.

כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א בלימוד בקרעסטיר

כותב המדור שהגיע השבוע לישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בירושלים, עמד מחוץ לכניסה ותיעד את כניסתם של מרנן האדמורי"ם שליט"א. הוא אף עדכן את כל הסקרנים שעמדו בחוץ מי ייעדר מישיבת ה'מועצת' ולמה.

לאחר שעה ארוכה בה ניסה לשווא כותב השורות להציץ מהחרכים, גילה כי כלל האדמורי"ם יצאו את חדר הישיבות חוץ מהרבי מויזניץ, כתב 'שיריים' שהרגיש כי יש כאן משהו חריג הצליח לחמוק בדרך לא דרך אל תוך הבניין, שם אל מול עיניו הוא ראה בחדר הישיבות הריק את הרבי מויזניץ בדיון סוער עם שליחו ונציגו ח"כ יעקב טסלר, סגה"ש מאיר פרוש, מזכיר המועצת ר' יעקב וולצר ואת הראיס של בני ברק לשעבר חנוך זייברט, 'שיריים' ניסה להקשיב למתרחש אך ללא הצלחה, הסרטה קצרה דווקא כן הצליח. התיעוד בפרסום ראשון לפניכם.

בשעה מאוחרת של מוצאי שבת האחרון מכשירו המוגן של כותב המדור רטט, הוא מעט כעס 'מי מפריע בשעות כאלו' אך התיעוד ששלחו לו העלה חיוך ועונג עילאי על פניו, הרבי ממבקשי השם שליט"א שכידוע יש לו מניין בבית מדרשו שברחוב 'קהילות יעקב' בבני ברק עזב את הסימטה לביקור מיוחד בארה"ב לטובת מוסדותיו, אלא שהפעם מלבד בגדי הקודש הוא לקח עמו גם את ה'גיטרה' הידועה, זו שמשמשת אותו בעיתות רצון.

בשעות מוצאי שבת של ימי השובבי"ם ישב הרבי הצעיר בארה"ב וגילה כישורים נדירים במהלך שיחת החיזוק בשגב הימים, כותב המדור חייב לציין שהוא התרגש, אולי גם דמעה קטנה ירדה לה במורד לחיו. והנה התיעוד.

ומכאן לשמחה הגדולה שהתקיימה אמש הלא היא שמחת האירוסין לביתו של הח"כ הטרי והנמרץ הרב יעקב טסלר מויזני'ץ, כותב השורות שמעריך את פועלו הרב של טסלר הגיע לשמחת האירוסין שם ראה את כל המי ומי. בקריאת התנאים כובד האדמו"ר משומרי אמונים שליט"א שרוחש כבוד גדול לח"כ, לצידו ראה את בנו הצעיר של הרבי מויזני'ץ שהגיע להשתתף בשמחת ידידו. תיעד עבורנו יוסי לוי.

כותב המדור שאוהב לשמוע סיפורי ישועות ומופתים יסיים את מדור 'שיריים' בסיפור נחמד אותו שמע אמש: האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת הגיע לביקור אצל האדמו"ר המקובל ר' דוד אבוחצירא שליט"א. השניים שוחחו שיחה סגורה לפרק זמן ארוך, כשנפרדו לשלום בירך רבי דוד את האדמו"ר מקרעטשניף – שיהיה בעל מופת גדול. כשיצא האדמו"ר מקרעטשניף סדר ה'קבלת קהל' המשיך כהרגלו, כשלפתע קורא רבי דוד דוד לאדמו"ר מקרעטשניף לחזור, והציג בפניו יהודי, שעתה נכנס למעונו וזקוק לישועה, כשהמקובל מבקש מהאדמו"ר מקרעטשניף לברכו באמרו שהאדמו"ר יהודי קדוש ואם הוא יברכו יזכה מיד לישועה. האדמו"ר מקרעטשניף סירב לדבר ואמר שהרב יברך ואני יענה אמן, רבי דוד לא הסכים והורה ליהודי ללוות את אדמו"ר מקרעטשניף ולהוציא ממנו ברכה ובכך יזכה מיד לישועה. אנו ממתינים לשמוע את הבשורות הטובות.

יש לכם תיעוד או סיפור מעניין למדור 'שיריים'? אתם מוזמנים לשלוח לכותב המדור במייל: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה אמיתי או מדור סאטירה לקראת פורים?

תתחדשו על המדור

תתחדשו על המדור ??

מדור חמוד ומשעשע עם כתיבה זורמת.
מקווה שיהיה כל שבוע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture