Avshalom Sassoni/Flash90

בהלת הקורונה בישראל: 9 תיירים שחזרו לדרום קוריאה התגלו כחולים בנגיף

הקורונה בישראל: התיירים היו חלק מקבוצה של 77 בני אדם נוספים שביקרו בישראל בין ה-8 ל-15 בפברואר. 30 תלמידי כיתה ח' בבאר שבע ו-20 עובדים ברשות הטבע והגנים הורו להישאר בבידוד. בפנים: המסלול המלא של התיירים בישראל

תשעה חולי קורונה בקוריאה הדרומית שבו לאחרונה מטיול בן שמונה ימים בישראל, כך דיווחה היום כתבת של ה-BBC בסיאול. על פי הדיווח, הם השתתפו בטיול שאורגן על ידי הכנסייה הקתולית שלהם והם שהו יחד עם 77 בני אדם נוספים. משרד הבריאות אישר את הדיווחים ומסר כי הם שהו בישראל בין ה-8 ל-15 בפברואר. "בעקבות כך מבוצעת חקירה אפידמיולוגית של מ.הבריאות לאיתור המגעים של קבוצה זו בישראל", נמסר ממשרד הבריאות.

משרד הבריאות מבקש להנחות את הציבור בישראל, להלן : "כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן מתבקש להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד כל הבריאות 5400*".

"כמו כן", מוסיפים במשרד הבריאות בהנחיות מיוחדות, "במידה ומתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות". עוד הוסיפו כי,"כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה. במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד".

להלן המקומות וזמני החשיפה:

1. 8.2 – לאחר השעה 20:00 מלון מגדל דוד בנתניה ומלון גלרי
2. 9.2 – קיסריה, מלון גבריאל בנצרת, כניסת הבשורה, כניסת המשפחה הקדושה, מלון עין גב.
3. 10.2 – מלון עין גב, מסעדת טנורין, כנסית הבכורה של פטרוס הקדוש, כנסית הלחם והדגים.
4. 11.2 – מלון דיוויד ים המלח
5. 12.2 – מצדה. פארק תמנע. מלון לאונרדו נגב בבאר שבע
6. 13.2 – הפארק הלאומי בבאר שבע, מערת המכפלה בחברון. מלון גרנד קורט בירושלים.
7. 14.2 – הר הזיתים בירושלים – בית פגי, כנסיית העלייה, כנסיית פאטר נוסטר, כנסיית דומינוס פלוויט, כנסית גת שמנים. הר ציון – חדר הסעודה האחרונה, קבר מרים, כנסית – gallicantu
8. 15.2 – מסעדת ג'רוזלם גולד. עין כרם ירושלים – כנסית ג'ון הקדוש, כנסית הביקור, כנסית אן הקדושה, ברכת הצאן (בתסדה), כנסיית הקבר הקדוש, כנסיית anastasis.

30 תלמידים מבאר שבע שהיו באתר בגן הלאומי תל באר שבע שבה ביקרה הקבוצה מדרום קוריאה הועברו לבידוד. "בעקבות החשש כי 30 תלמידים שהו בקרבתם של קבוצת תיירים מדרום קריאה והנחיות משרד הבריאות כי ישהו בבידוד, הנחה מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, למנות צוות ליווי לבית הספר", נמסר ממשרד החינוך

מבית החולים סורוקה נמסר כי, "בעקבות המידע לגבי קבוצת התיירים מדרום קוריאה שביקרה גם באזור באר שבע, פנה היום למלר״ד סורוקה גבר בשנות החמישים לחייו, מורה ששהה עם התלמידים באתר בבאר שבע, בו ביקרה גם קבוצת התיירים. הוא הגיע עם תסמינים של שיעול, נלקחו ממנו דגימות שהועברו למעבדה המרכזית של משרד הבריאות, והוא שוחרר לבידוד בית, בהתאם להנחיות".

עוד נמסר כי, "היערכות המרכז הרפואי סורוקה ממשיכה להיות גבוהה, בהתאם להנחיות משה״ב. מטופלים המגיעים לסורוקה בחשד לקורונה, מבוגרים וילדים (בהתאם להנחיות והגדרות משרד הבריאות) מתבקשים להגיע לכניסת המלר״ד הכללי, להתקשר למספר הטלפון המופיע בשילוט שבכניסה ולהיכנס לשטח המיון לאחר תיאום. צוות המיון יצא לקבלם והם יופנו לחדר בידוד המותאם לכך".

קבוצת התיירים הנוצריים ביקרה גם בשכם, חברון, בית לחם ויריחו. משרד הבריאות הפלסטיני פרסם הודעה לציבור הקוראת לכל מי שבא במגע עם התיירים לשהות בבידוד בביתו למשך שבועיים גם כן, להיבדק, ולהודיע על כך לרשויות בעירו. ברשות הפלסטינית טרם אותרו מקרים של הידבקות בנגיף. ביריחו הוקם השבוע מתחם לבידוד השבים ממדינות מזרח אסיה.

מוקדם יותר היום, רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה כי תסורב כניסתם לארץ של תיירים מקוריאה הדרומית, שצפויים לנחות הערב מסיאול. לעת עתה אין צו גורף בעניין זה. הישראלים ייכנסו ויפעלו בהתאם להנחיות משרד הבריאות. גורמים במשרד הבריאות מסרו כי נשקלת האפשרות לצרף את יפן, טאיוואן וקוריאה הדרומית לרשימת המדינות המצריכות בידוד של 14 יום לאחר החזרה לישראל.

בתוך כך, משרדי הבריאות והחוץ מקיימים הערכת מצב שבסיומה עשויה להתקבל החלטה לגבי הגבלות לנכנסים מקוריאה הדרומית. עד כה לא הוצאו הנחיות גורפות בנוגע לכניסת אנשים מהמדינה שבדרום מזרח אסיה, בניגוד למדינות אחרות באזור, בהן יש פחות נדבקים בנגיף. ברשות האוכלוסין וההגירה הוחלט למנוע את כניסתם של תיירים מהמדינה שצפויים לנחות מסיאול בנתב"ג סמוך לשעה 19:00.

במסגרת היערכות המשרדים, שר החוץ ישראל כץ הורה להנהלת המשרד לקיים דיון דחוף ביחס למשמעות האפשריות וההשלכות הבינלאומיות, ולנקוט בפעולות ההסברתיות הנדרשות ברחבי העולם. השר כץ הורה להנהלת המשרד לתמוך בכל הנחיה מחמירה אותה יתן משרד הבריאות ביחס למניעת כניסת נוסעים ממדינות שונות בעולם שעלולים להוות סיכון בריאותי לאוכלוסיה בישראל.

מספר מקרי ההידבקות בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית זינק ל-433, כשמרבית הנדבקים מתגוררים בעיר דאגו ובסביבתה. רבים מהחולים הראשונים כבר הספיקו להחלים, אך ההתפשטות הפתאומית והמהירה בימים האחרונים – העלתה חששות כבדים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מטומטם מי שנתן להם להיכנס

מתי הם היו בשדה תעופה?

הרבה כנסיות הם ביקרו… זה לא אומר משהו. ?

מי אומר שהם נדבקו בישראל? אולי נדבקו בטיסה בחזור?

התיירים יודעים יפה יפה להתפנק מלונות… מסעדות… טיולים…. רפואה שלימה לכולם.

6 מלונות….ו–12 !!!!!!! כנסיות.

"בני" "והקנאי"
אשריכם על הקנאות שלכם לדבר ה' זה דבר טוב מאוד…
אבל אל תשכחו צדיקים שאנחנו (זאת אומרת כל עם ישראל) באותו ספינה עכשיו… והמלאך המשחית התחיל בחו"ל וניכנס עכשיו לארץ הקדושה…
הדרך היחידה עכשיו לבטל את אותו משחית זה אך ורק ס-נ-ג-ו-ר-י-ה על עם ישראל דחוף!!!!!!!!!!!!!
אפילו שעשו מה שעשו חייבים כף זכות על כל יהודי ויהודיה…
ובזכות זה הקדוש ברוך הוא אבינו האב הרחמן ירחם עלינו ויבטל את אותו נגיף ארור….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו