פגישת צוות בבית הלבן - בצד נתניהו: השגריר דרמר, ראש המל"ל והשר לוין. בצד טראמפ: סגן הנשיא, השר פומפאו וקושנר. ממול: השגריר פרידמן. (צילום: הבית הלבן)

עסקת המאה: הצוות אמריקני למיפוי יו"ש והבקעה בדרך לישראל

שבוע ויום לבחירות: משלחת אמריקנית שתפקידה הוא מיפוי שטחי יהודה ושוומרון לקראת סיפוח בקעת הירדן ויו"ש יצאה היום מארה"ב לישראל. בלשכת רה"מ סרבו להתייחס לפרסום אך לא הכחישו את הידיעה. בשגרירות ארה"ב בישראל לא מסרו תגובה לידיעה

האם הולכים לקראת סיפוח יהודה ושומרון? משלחת אמריקנית למיפוי שטחי יהודה ושוומרון יצאה היום (ראשון) מארה"ב ועושה את דרכה לישראל – כך פורסם 'בחדשות 12'. תהליך המיפוי הוא חלק מהתנעת תכנית השלום שהציג בחודש שעבר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

הצוות האמריקני בוועדה כולל את שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, היועץ הבכיר לטראמפ אריה לייטסטון והממונה על העניינים הישראליים-פלסטיניים במועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, סקוט ליית'. ע"פ הפרסום של העיתונאי 'ירון אברהם' עם נחיתתם יפגשו עם הצוות הישראלי: שר התיירות יריב לוין, שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ. בלשכת ראש הממשלה סרבו להתייחס לפרסום אך לא הכחישו את הידיעה. בשגרירות ארה"ב בישראל לא מסרו תגובה לידיעה.

כזכור, כחלק מ'עסקת המאה' שהציג נשיא ארה"ב טראמפ נמצא גם סיפוח בקעת הירדן ויהודה ושומרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו רצה להחיל ריבונות באופן מיידיף אך ארה"ב דחתה את הרעיון והחליטה להקים צוות מיוחד שיכין את המפות לקראת הסיפוח. בפתח ישיבת הממשלה בשבוע שעבר אמר נתניהו כי, "בשבועות האחרונים הבאנו בשורה ענקית למדינת ישראל ולארץ ישראל. ידידי הנשיא טראמפ הצהיר באופן ברור שהוא יכיר בריבונות הישראלית בבקעת הירדן, בצפון ים המלח, בכל היישובים ביהודה ושומרון ובשטח נרחב שמקיף אותם. אנחנו הקמנו צוות ישראלי שיעבוד מול הצוות האמריקני בעבודת המיפוי שכבר החלה – היא בעיצומה".

נתניהו התייחס לפרסום כי הוועדה החלה את עבודתה ועדכן כי גם ראש המל"ל יהיה חלק ממנה: "אני מיניתי לצוות הזה את השר יריב לוין, את ראש המל"ל מאיר בן שבת, את מנכ"ל משרדי רונן פרץ והם יסתייעו גם בשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר. הצוות הזה יעבוד בצמידות לגורמי ההתיישבות וכמובן הביטחון, כדי להשלים את המלאכה במהרה. האמריקנים מצידם יעבדו איתנו. נשלים את המלאכה במהירות האפשרית. אנחנו הופכים את חבלי המולדת ביו"ש לחלק ממדינת ישראל לעד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו