יונתן סינדל / Flash90

נתניהו על ועדת הריבונות: "הצוות פועל כדי להשלים את המלאכה במהרה" • צפו

ראש הממשלה בישיבת הממשלה: "הקמנו צוות ישראלי שיעבוד מול הצוות האמריקני בעבודת המיפוי שכבר החלה והיא בעיצומה". עוד עדכן: "צוות ישראלי יתכנס לגבש תוכנית להרחבת תחומי שיתוף הפעולה עם סודאן". על הקורונה: "ברוך ה' לא הגיע לישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להתקדמות בנושא החלת הריבונות ואמר כי, "בשבועות האחרונים הבאנו בשורה ענקית למדינת ישראל ולארץ ישראל. ידידי הנשיא טראמפ הצהיר באופן ברור שהוא יכיר בריבונות הישראלית בבקעת הירדן, בצפון ים המלח, בכל היישובים ביהודה ושומרון ובשטח נרחב שמקיף אותם. אנחנו הקמנו צוות ישראלי שיעבוד מול הצוות האמריקני בעבודת המיפוי שכבר החלה – היא בעיצומה".

נתניהו התייחס לפרסום אמש כי הוועדה החלה את עבודתה ועדכן כי גם ראש המל"ל יהיה חלק ממנה: "אני מיניתי לצוות הזה את השר יריב לוין, את ראש המל"ל מאיר בן שבת, את מנכ"ל משרדי רונן פרץ והם יסתייעו גם בשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר. הצוות הזה יעבוד בצמידות לגורמי ההתיישבות וכמובן הביטחון, כדי להשלים את המלאכה במהרה. האמריקנים מצידם יעבדו איתנו. נשלים את המלאכה במהירות האפשרית. אנחנו הופכים את חבלי המולדת ביו"ש לחלק ממדינת ישראל לעד".

"דבר היסטורי נוסף", הוסיף ראש הממשלה וחשף את המגעים החשאיים המתקדמים בין ישראל לסודאן, "בהמשך לפגישה ההיסטורית שקיימתי עם יו"ר מועצת הריבונות של סודן, יתכנס השבוע צוות ישראלי שיגבש תוכנית להרחבת תחומי שיתוף הפעולה. זה מה שסיכמתי עם נשיא סודן, כשהמטרה היא להגיע בסוף לכינון נורמליזציה ויחסים מדיניים בין ישראל לסודן. אני הנחיתי את המל"ל להוביל את התהליך ההיסטורי הזה יחד עם כל הגופים הביטחוניים והאזרחיים בישראל".

נתניהו רמז עוד כי, "אנחנו בעיצומו של תהליך נורמליזציה עם מספר גדול מאוד של מדינות ערב ומדינות מוסלמיות. אתם רואים רק חלק מזה, זה קצה הקרחון שהוא מעל פני המים. מתחת לפני המים יש עוד תהליכים רבים שמשנים את פני המזרח התיכון וממקמים את ישראל גם כמעצמה אזורית וגם כמעצמה עולמית. זה פירות של המדיניות שלנו. אנחנו מטפחים את העוצמה של ישראל, ואנשים עושים בריתות ומכוננים יחסים עם מדינות חזקות, ישראל היא מדינה חזקה".

ראש הממשלה התייחס למאבק הישראלי בחקירה הצפוי בבית הדין הבין לאומי בהאג ש"הפך זה מכבר", לדבריו, "למכשיר פוליטי במלחמה נגד ישראל. כרגע הוא מנסה להפוך את עובדת היותנו במולדתנו לפשע מלחמה. אנחנו נאבקים בכך ולצידנו, אני חייב להגיד, גם ידידות רבות בעולם. אני רוצה לברך את גרמניה, אוסטרליה, אוסטריה, ברזיל, צ'כיה, הונגריה ואוגנדה שחברו לארה"ב בעמידה האיתנה לצד ישראל. אני שוחחתי עם כמה מהמנהיגים של המדינות הללו, ויחד עם ארגונים בינלאומיים ומומחים בעלי שיעור קומה בעולם, הם הביעו עמדה ברורה שלבית הדין הבינלאומי אין שום סמכות לדון בסכסוך בין מדינת ישראל לפלסטינים".

עוד הוסיף כי, "זו אמירה שניתנה אחרי מאמץ דיפלומטי גדול שנעשה מצידי, מצד המל"ל ומצד משרד החוץ. ביום חמישי שעבר הם הגישו איגרת לבית הדין הבינלאומי שבהן המדינות הללו קבלו על כך שבית הדין דן בענייננו. הם מנסים למנוע פוליטיזציה מכוערת של בית הדין הבינלאומי, אבל לצערי זה כבר התקיים. העובדה שמדינות רבות התייצבו לצידנו, ולצידה של ארה"ב – היא עובדה שצריכה בהחלט לעודד את כל ידידיי ישראל ברחבי העולם ואת כל אזרחי ישראל".

לסיום דבריו התייחס נתניהו לנגיף 'הקטרונה' ואמר כי, "הממשלה ממשיכה את ההיערכות שלה להתמודדות עם נגיף הקורונה. בניגוד לציפיות, עד לרגע זה לא ידוע לנו על הידבקות בארץ. יש כמובן אפשרות כזאת, אבל זה עדיין לא קרה, אף על פי שכבר הגיע מקרה ראשון למצרים לפי הדיווחים בתקשורת. במקביל אני רוצה להודות לשר הבריאות שפועל יחד עם צוותו כדי להביא את הישראלים על האונייה שנמצאת ביפן. אלה שלא נדבקו – יבואו לארץ ויכנסו לבידוד. אלה שנדבקו נשארים לפי החלטת ממשלת יפן שם, ואנחנו שלחנו להם רופא כדי שיעזור להם. אנחנו כולנו כמובן מתפללים לשלומם. אנחנו נמשיך לעשות מה שצריך ברמה המדינתית כדי לעכב כמיטב יכולתנו, ולמנוע התפשטות של המחלה בישראל. עד עכשיו כמו שאומרים – ברוך ה'."


השר אופיר אקוניס בכניסה לישיבת הממשלה. צילום: פייסבוק

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס בכניסתו לישיבת הממשלה לדיווחים מיפן על הידבקות הישראלים ועדכן כי, "אנחנו יודעים על שלושה מקרים של קורונה בתוך הספינה. אנחנו שולחים רופא גם מכאן לטפל בהם ומנהלים משא ומתן עם היפנים שאת כל שאר הנוסעים נחזיר הביתה. הנחת העבודה אומרת שתהיה כאן קורונה, אנחנו עשינו את כל ההכנות".

על אמירתו של ליברמן על ההצעה שקיבלו החרדים מגנץ: "ליברמן מעולם לא אמר אמת זה עוד אחד מהשקרים שלו שהוא מפיץ כל הזמן. אני מפסיק להכחיש כל מה שהוא אומר. פעם הוא עם הימין פעם אחדות, פעם עם השמאל פעם עם מרץ. הוא מסתכל בלילה בסקרים ורואה שהוא יורד אז הוא יורה".

שר החוץ ישראל כץ התייחס לשחרור הישראלים מספינת הקורונה ביפן ואמר: "הפעולה שלנו היא לחלץ את הישראלים שלכודים בספינה כדי לדאוג לחייהם, השלושה שנדבקו מועברים על ידי היפנים לטיפול ואת השאר הישראלים מהספינה נביא לארץ. נשים אותם בבידוד בארץ בלי לסכן אף אחד תוך ארגון מטוס במימון חברת הביטוח על מנת להביא אותם באופן מפוקח וישיר".

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס אמר בפתח ישיבת הממשלה: "הציבור הישראלי מבין שגנץ איננו מתאים להיות ראש ממשלת ישראל, את זאת יודעים ומבינים גם מצביעי כחול לבן. למרות שהם יודעים שהוא לא מתאים, הם יצביעו לו רק כי האג'נדה שלו היא רק לא נתניהו, רק לא ליכוד". אקוניס הוסיף: "בשבועיים ויום אחד שנותרו עד לפתיחת הקלפיות אתם תראו את מגמת העלייה בכוחה של הליכוד וירידה בכוחה של כחול לבן. אני מקווה שזה יאפשר הקמת ממשלה לאומית חזקה בעוד חודשיים וחצי".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמו שתספח ביום ראשון הקרוב?
פראייר מי שמאמין…

אם לא הפה ביב-ג'ורה שלו.
הוא לא היה מתקבל אפילו כשוליה אצל שום בעל מלאכה.
לבחון אותו לפי מעשים ולא דיבורים!!

באמת נראה לכם שאחרי 14 שנות חידלון ורגע לפני הסוף הוא גם יעשה חוץ מלדבר ולדבר ולהבטיח?

לכתוב את עסקת המאה לקח 3 ,
עד הפרסום -שנה ,
בכל הזמן הזה לא היה אפשר לתכנן מפה?
השקר צועק, תגיד את האמת – לא יהיה סיפוח בלי מדינה פלשתינית!

נראה שמי שכתב את 4 התגובות הוא אותו אדם….
מה שאתה לא מבין הוא שביבי היחיד שיכון כרגע לנהל את מדינת ישראל על כל מורכבתה.

סכנה כופרים בתורה, לב שרים בידד ה'. יש רבנים בישראל לא מוזנים מכופרים שמקררים כעמלקים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו