מרים אלסטר / Flash90

בכירים בכחול לבן: "חוששים מידיעות כוזבות על מתקפת קורונה בקלפיות"

בחירות וקורונה: גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי, "בעלי אינטרסים שונים שונים ינסו לנצל למטרותיהם את הבהלה הציבורית מפני הנגיף, ולהפיץ הודעות כזב בנוגע להתפשטותו באזורים מסוימים כדי להוריד את שיעורי ההצבעה באותם האזורים"

מפלגת כחול לבן נערכת להתקפות פייק ניוז ביום הבחירות בעוד שבוע בדיוק שיתבטאו בדיווחים כוזבים על "התפשטות מאסיבית" של נגיף הקורונה בקלפיות המזוהות עם המפלגה, כך דווח הבוקר (שני) ב'ידיעות אחרונות. בכחול לבן מעריכים כי גורמים פוליטיים ינסו לשבש את ההצבעה בקלפיות המזוהות עם תמיכה גדולה של כחול לבן, כדי למנוע ממצביעי כחול לבן להגיע ולהצביע ביום הבחירות. יחד עם זאת, למטה הבחירות של כחול לבן אין מידע על כוונה כזו והיא נערכת לאפשרות של מתקפת פייק ניוז בעקבות התפשטות מגיפת הקורונה.

בכיר במפלגה שצוטט 'בידיעות' אמר כי,"העברנו הנחייה לכל הפעילים בקלפיות שאם הם מקבלים דיווחים או ידיעות כוזבות על מתקפת קורונה הם מעדכנים אותנו באופן מיידי כדי שנוכל לפעול ולהתריע שמדובר בפייק ניוז". במקרים כאלה מתכוונת המפלגה להעביר מסרונים והודעות בזמן אמת למצביעי כחול לבן לצאת ולהצביע ולהסביר כי הם נחשפו ל"מתקפת פייק ניוז קורונה".

בנוסף בכירים בכחול לבן הביעו דאגה מהסקרים הצמודים בין כחול לבן לליכוד, כולל נתונים דרמטיים שבהם הליכוד עובר לראשונה את כחול לבן. בכחול לבן העריכו, כי לקראת סיום הקמפיין כחול לבן תפתח פער מול הליכוד במטרה להיות המפלגה הגדולה ביותר בפער גדול, כך דווח ב'ווינט'.

ע"פ דיווח של העיתונאי 'יובל קרני', גם בסקרים פנימיים של כחול לבן מתבטאת היחלשות מול הליכוד. הסקרים הפנימיים של המפלגה מצביעים על שוויון בין שתי המפלגות. בכיר במפלגה אמר כי, "הגיע הזמן שהציבור שלנו יתעורר, ידענו שזה יגיע. הציבור שלנו אדיש". בכחול לבן הוחלט להעלות באופן מיידי קמפיין שלטי חוצות תחת הסיסמא “צאו להצביע – או שביבי יכריע".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות, עם שר הבריאות יעקב ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, ראש המל״ל וגורמים בכירים נוספים. הערכת המצב התקיימה בחמ״ל החירום של משרד הבריאות בהמשך לדיונים האחרונים שקיים ראש הממשלה ולהערכות המצב השוטפות בנושא וכן בשל ההתפתחויות האחרונות.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי: "חשש נוסף שביקשתי ממשטרת ישראל להיערך אליו כי אי אפשר להתעלם מכך שאנחנו נמצאים שבוע וחצי לפני יום הבחירות. כמובן שיש חשש גם שיהיו השלכות לקורונה על יום הבחירות עצמו, על גורמים שינסו לפגוע בטוהר הבחירות – להפיץ ידיעות בדויות, פייק-ניוז, בנושא הזה, כדי להשפיע על אחוזי ההצבעה באזורים מסוימים. צריך להבין, מדובר בעבירה פלילית כמובן, פגיעה בטוהר הבחירות, וגם לכך יש היערכות מיוחדת של משטרת ישראל כדי למנוע שימוש לרעה בכל דרך שהיא בנגיף".

ראש הממשלה הוסיף בהמשך לדברי השר ארדן כי יש למנוע הפצה של ידיעות כזב שעלולות לפגוע בטוהר הבחירות: "אני מבקש לערב אפילו את משטרת ישראל בעניין הזה, גם את פעילות השב"כ, יכול להיות כל מיני גורמים, לרבות גורמים זרים שיכולים להתערב בדרך הזאת בבחירות, יש לנו עניין לעצור את זה".

דובר ועדת הבחירות פרסם אמש הודעת מיוחדת לפיו "עקב פניות רבות בכל הנוגע לנגיף הקורונה והיערכות ועדת הבחירות בנושא – מבקשת ועדת הבחירות המרכזית להבהיר כי צו מנכ"ל משרד הבריאות אוסר כרגע על השוהים בבידוד בית לצאת מביתם לכל צורך שהוא".

"המשרד האמון על שמירת בריאות הציבור הינו משרד הבריאות. לפיכך, על משרד הבריאות לקבל החלטה, האם ניתן לאפשר לאותם "מבודדי בית" לצאת מביתם לצורך הצבעה, ובאלו תנאים. היה וכך יוחלט – נדרש שינוי הצו הקיים של מנכ"ל משרד הבריאות. ועדת הבחירות המרכזית מכבדת את צו מנכ"ל משרד הבריאות כפי שהוא נכון לרגע זה, לפיו אין לצאת מהבידוד".

עוד הוסיף כי, "יחד עם זאת, מכח היותה הגוף האמון על ביצוע הבחירות, ולוח הזמנים הקצר מאוד שנותר עד ליום הבחירות – בוחנת הוועדה היבטים שונים הקשורים לסוגיה, ובניהם: הקמת קלפיות ייעודיות. גיוס צוותים ייעודיים שיסכימו לכהן בוועדות קלפי אלו. איתור מקומות להצבת הקלפיות הייעודיות".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כנראה שגנץ חטף קרונה
לכן הוא מתבלבל כל כך הרבה
הוא לא מרגיש טוב מסכן!

אני חושב שהוא צריך לפחד בלי הקורנה גם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו