צילום: אבשלום ששוני / Flash90

ממשיך להתפשט: מניין המתים כתוצאה מנגיף ה'קורונה' עלה ל-2,663

בידוד עולמי: נגיף ה'קורונה' ממשיך לגבות קורבנות ברחבי העולם, 2,663 מתו כתוצאה מהנגיף, ועוד כ-77,658 אובחנו נגועים בוירוס הסיני. בדרום קוריאה זועמים על החלטת ישראל לא לאפשר את כניסת האזרחים, וטוענים כי מדובר ב"תגובה מוגזמת"

הרשויות בסין דיווחו הלילה (שלישי) על עוד 71 בני אדם שמתו מהנגיף במדינה. בכך עלה מניין המתים בסין ל-2,663. מבין המתים, 68 הם בעיר ווהאן שבמחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף. עוד נמסר כי אובחנו ביממה האחרונה 508 נדבקים חדשים, ובסך הכל 77,658 מתחילת ההתפרצות. בניכוי המקרים במחוז חוביי, אובחנו בסין כולה רק תשעה מקרי הידבקות חדשים – הנתון הנמוך ביותר מאז החלה הממשלה בבייג'ינג לעדכן על מספר הנדבקים באופן קבוע לפני כחודש.

גם דרום קוריאה פרסמה נתונים חדשים על מספר הנדבקים בשטחה, ועדכנה כי עוד 60 בני אדם נדבקו בנגיף. בסך הכל נדבקו במדינה 893 בני אדם. בכך עברה דרום קוריאה את יפן, שבה נדבקו רבים מנוסעי הספינה "דיימונד פרינסס", והפכה למדינה עם המספר הגבוה ביותר של נדבקים אחרי סין. מבין המקרים החדשים בקוריאה, 49 נרדמו בעיר טגו שבדרום-מערב המדינה וסביבותיה. המדינה גם דיווחה על אדם שמיני שמת מן הנגיף.

שרת החוץ של דרום קוריאה, קנג קיונג-וואה, התבטאה הלילה בחריפות נגד החלטתה של ישראל לאסור על כניסת תושבי דרום קוריאה לשטחה. "זו תגובה מוגזמת, אנחנו עוקבים אחרי הצעדים שנוקטת כל מדינה בעולם".

בראיון ל'סוכנות הידיעות' הממשלתי בדרום קוריאה אמרה קנג כי, "החזרת האזרחים שלנו שכבר נכנסו ושהו בישראל זה דבר שונה מרק להטיל הגבלות כניסה". שרת החוץ הוסיפה כי היא מודאגת מהצעדים שנוקטים ברחבי העולם כדי להגביל את כניסת הדרום קוריאנים, והבטיחה "אנחנו נמצאים בשיח אינטנסיבי כדי למנוע צעדים קיצוניים מדי. אני מאוד מודאגת מאירועים של קסנופוביה, שנאה, הפליה בביקורת גבולות וגירוש אקראי של בני אדם".

במקביל, מדדי מניות בכל רחבי העולם רשמו הלילה צניחה חדה, זאת בשל החשש מהתפשטות הנגיף והשפעתו על כלכלות איטליה וקוריאה הדרומית בהן מספר מקרי המוות נמצא בעליה. בכך, מדדים הגיעו לשפל שנראה לאחרונה רק בשנת 2016, ומדדי וול סטריט – נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P500 – ירדו ביותר מ-3%.

בתוך כך, ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיש לקונגרס בקשת אישור תקציב בסך 2.5 מיליארד דולרים שיוקצו למלחמה בנגיף הקורונה – כך הודיע הלילה הבית הלבן. על פי הודעת מעון הנשיא, יותר ממיליארד דולר מהסכום הכולל יוקצו לפיתוח חיסון לווירוס.

טרם הודיע הבית הלבן על המהלך, הנשיא טראמפ אמר כי נגיף הקורונה נמצא תחת שליטה במדינה. "אנו בקשר עם כולם ועם כל המדינות הרלוונטיות", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "המרכז לבקרת מחלות וארגון הבריאות העולמי עובדים קשה וחכם מאוד".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלא ישקרו על מספר הנדבקים בסין כי זה ברור שלא היו 9 נדבקים בלבד אלא הרבה יותר.
והם יכולים לזעום שישראל לא מכניה אזרחים של דרום קוריאה. הם יכולים מצידי לעשות חרם על ישראל. אנחנו נמשיך לדמור על בריאות עם ישראל בגלות ישראל.
עם ישראל יותר חשוב מהביזניס הדרום קוראני והסיני.

שלא ישקרו על מספר הנדבקים בסין כי זה ברור שלא היו 9 נדבקים בלבד אלא הרבה יותר.
והם יכולים לזעום שישראל לא מכניסה אזרחים של דרום קוריאה. הם יכולים מצידי לעשות חרם על ישראל. אנחנו נמשיך לשמור על בריאות עם ישראל בגלות ישראל.
עם ישראל יותר חשוב מהביזניס הדרום קוראני והסיני.

שקרים שקרים ושוב שקרים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו