Noam Rivkin Fenton/Flash90

סמוטריץ: "אנחנו מצמצים הרבה מאוד חילולי שבת – בשקט, בלי מלחמות"

שר התחבורה סיפר בשיחה סגורה על פעילתו למען השבת: "ברכבת אנחנו מצמצמים בצורה דרמטית, הקדמנו אוטובוסים בימי שישי, אני לא עושה את זה ברעש". עוד הבטיח: "צריך לטפל בפריצה של הסטטוס-קוו, בשביל זה צריך ממשלה נורמלית"

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אומר כי הוא פועל מאחורי הקלעים לצמצום חילול שבת המחפירים בתחבורה הציבורית: "תאמינו לי שמה שאני יכול אני עושה, אנחנו מצמצמים הרבה מאוד חילולי שבת, בשקט, בלי מלחמות, זאת הדרך. הדרך היא להביא לתוצאות ולא לריב עם השומר", כך אמר בהקלטה שפורסמה ב'וואלה' מדיון שקיים בקבוצת ווטסאפ של תושבים באלון מורה כמין "חוג בית טלפוני".

במהלך הדיון השיב סמוטריץ לביקורת שספג בתקופה האחרונה מחלקים בציונות הדתית, ובהם תנועת חזון, על כך שאינו פועל מספיק נגד חילול שבת בתפקידו כשר התחבורה: "יש כאן קמפיין ציני, אני לא רוצה להגיד מורשע אבל ציני, של אותה חבורה שכדרכה רק אוהבת לתקוף ולקטר", טען. עוד הוסיף כי, "כל הקמפיינירים האלה שבמקום להזיק ולתקוף להפריע למי שהכי נאמן לערכים האלה, שיתנו כתף ויסייעו ובעזרת ה' נוכל אחר כך לתקן מה שצריך".

סמוטריץ' התחייב בשיחה הזו כי הוא מתכוון לחתום בכנסת הבאה על תקנות שמשמעותן מיגור תחבורה ציבורית שפועלת בשבת ברשויות המקומיות: "אין לי שום יכולת לתקן היום את התקנות, המתווה שהם פרסמו הוא פיקציה, בשביל תקנות אני צריך כנסת, בשביל כנסת צריך ממשלה מתפקדת, אמרנו שנשמור על הסטטוס קוו, אנחנו מחויבים לזה, והפריצה החמורה הזו של הסטטוס קוו צריך לטפל בה, בשביל זה צריך ממשלה נורמלית".

בשיחה הציג שר התחבורה את הצלחותיו בנושא למרות ממשלת המעבר: "אני עוסק בזה הרבה, מגיע להישגים, ברכבת אנחנו מצמצמים בצורה דרמטית, משנים את שיטת העבודה, זה חשוב, מטפלים בזה, הקדמנו אוטובוסים בימי שישי שלא ייכנסו בתוך שבת, אני רק לא עושה את זה ברעש וצילצולים, כי אני לא עובד אצל חזון ואצל החברה שמה שמעניין אותם זה בעיקר הכותרות, התוצאה תהיה סתם להיכנס למלחמות דת, אני רוצה להצליח ולעשות את הדברים ולא לריב כדי לקבל כותרות".

"הלוואי שגם החברים האחרים שמזוהים עם האגף החרד"לי ילמדו לעבוד חכם ולא לחפש את הכותרות ובסוף רק להזיק", הוסיף, "אני לא חושב שאני צריך תעודת כשרות ממישהו, שהנושא מעניין ומעסיק אותי ואני עוסק בו במידת האפשר, עם המגבלות, עם המורכבות. שוב, המחשבה הזאת שאתה נכנס למקום ויוצא למלחמות קודש, מלחמות דת, שובר את כל הכלים ואחר מצליח להגיע לתוצאה, פשוט חוסר הבנה מוחלט של איך המערכות האלה עובדות".

בתנועת חזון פרסמו היום, בשם עשרות רבנים בציונות הדתית, פנייה לשר הפנים אריה דרעי ולשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בבקשה כי יתקנו תקנות מתוקף סמכותם לעצירתה של התחבורה הציבורית בשבתות במספר ערים בישראל: "נציין כי לכל אחד מהשרים יכולת נרחבת לחוקק תקנות שבכוחן לעצור את התופעה. השר סמוטריץ' מתוקף תקנות התעבורה והשר דרעי תקנות מתוקף פקודת העיריות אשר כשר הפנים מוקנות לו", מסרו בתנועה.

בשבוע שעבר פרסמו מכתב של ששיגר עו"ד גיא בוסי, מומחה למשפט מנהלי, לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בו הוא טוען כי על פי חוק קיימת בידיו של סמוטריץ' האפשרות לעצור את נסיעת הקווים הציבוריים בשבתות ברשויות המקומיות כבר כעת, גם כאשר מדובר בתקופת בחירות. עו"ד בוסי כותב כי הפעלת מערכת תחבורה פרטית שלא תחת סמכותו של שר התחבורה הינה עקיפה של החוק ופוגעת בהיותו של שר התחבורה הרגולטור על התנהלות התחבורה הציבורית בישראל.

עוד הוא כותב כי כאשר רשויות שונות מכירות בסמכות משרד התחבורה בכל ימי השבוע ומשתמשות בשירותיו אך בשבת הינן עוקפות את סמכותו ומייצרות מערכת היסעים פרטית הרי שהן מייתרות את הצורך במשרד ממשלתי האמון על הנושא. עו"ד בוסי מציין כי על פי דברים שנמסרו לו, חוסר התייחסותו של השר סמוטריץ' לנושא עד כה הינה מכיוון שהלה לא מודע למספר חוקים העומדים לרשותו בעניין.

בהמשך מכתבו הוא מצטט את אותן התקנות לפיהן לשר התחבורה ישנה יכולת רחבה לעצור תופעות כגון אלה ואף בתקופתה של ממשלת מעבר. עו"ד בוסי מבהיר כי אין לשר כל צורך להזדקק לאישור של אדם אחר והסמכות לתקן תקנות שימנעו את מערך ההיסעים הפרטי הינה בידיו.

"חזון מוחלת על כבודה, העיקר שהשר ידאג לשבת", הגיבו בתנועה לדברי סמוטריץ'. "אנו מברכים את השר על ההחלטה לתקן לקנות וקוראים לו לעשות זאת לפני הבחירות כפי שקובעת חוות הדעת המשפטית. חזון מוחלת על כבודה, הענין זה לא אנחנו, אלא השבת".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם לחרדים כבר לא משנה שבת או לא – העיקר ביבי אלהינו ואין בילתו,
טוב שיש מישהו שיהיה אכפת לו מהשבת.

אחרי כל חילולי השבת של הליכוד – עבודות הרכבת ,
עבודות רכבת הקלה בגוש דן,
תחבורה ציבורית בגוש דן ע'י כרמל שמאה הכהן ראה"ע מטעם הליכוד – חייבים לעשות משהו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו