צילום: פלאש 90

גנץ: "בית המשפט זה הסמכות העליונה בישראל – מעל המערכת הפוליטית"

יו"ר כחול לבן באמירה שנויה במחלוקת: "במקום שיש מתח, צריך לתת עליונות למערכת החוק והמשפט". שר המשפטים: "אמירה חמורה מאוד הנובעת מחוסר הבנת יסודות הדמוקרטיה". ימינה: "מציע להפוך את ישראל לדיקטטורה בראשות בג"צ"

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ סבור כי מערכת המשפט ובית המשפט העליון הם הסמכות העליונה במדינת ישראל, מעלה המערכת הפוליטית והכנסת: "אני חושב שאנחנו כפופים לשלטון החוק, ובית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, ובית המשפט העליון לא בשבתו בכבג"ץ, זה הסמכות העליונה במדינת ישראל שמפרשת את החוק, ואנחנו חייבים לנהוג על פיו", אמר בראיון לרדיו 103.

"מי שקובע לגבי החוק זה המערכת המשפטית, במובן הזה יש לה עליונות על המערכת הפוליטית, וטוב שכך", הוסיף גנץ. לדבריו, "אין לי מילים לתאר מה יקרה פה אם המערכת הפוליטית תהיה חזקה יותר מהמערכת המשפטית, זה סכנה אדירה לדמוקרטיה". במענה לשאלת המראיין חזר והבהיר כי, "במקום שיש מתח, צריך לתת עליונות למערכת החוק והמשפט".

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר בתגובה לדברי גנץ כי, "י‏ש פה אמירה חמורה מאוד הנובעת מחוסר הבנת יסודות הדמוקרטיה. במקום איזונים ובלמים, ההכרעות החשובות ביותר תתקבלנה על ידי המערכת המשפטית (שופטים, פרקליטים ויועמ״שים) הלא דמוקרטית, שלציבור אין שום השפעה עליה, ולא ע״י הציבור – באמצעות נבחריו. זהו, רבותי, שלטון הפקידים והמשפטנים".

השר יריב לוין אמר כי, "כנראה בני גנץ פספס את שיעור האזרחות בבית הספר. גנץ לא יודע דמוקרטיה מהי, אז הנה תקציר: דמוקרטיה היא שלטון העם ולא שלטון היועמ"ש והפרקליטות. הסכנה שרובצת כאן היא קביעת מדיניות על פי גחמותיהם של משפטנים שלא נבחרו ע"י הציבור ויעשו במדינה כאוות נפשם. רק העם יקבע".

מימינה מסרו בתגובה לדברי גנץ: "מי שמציע להפוך את ישראל לדיקטטורה בראשות בגצ ולמחוק לחלוטין את הפרדת הרשויות המקודשת במדינה דמוקרטית, רצוי שיסיר את מועמדותו לראשות הממשלה. בכל מקרה לשיטתו התפקיד שלו לא יהיה שווה כלום. בבחירות הקרובות זה ברור מתמיד: זה או ימינה שתבלום את האקטיביזם המשפטי, או שמאלה".

סגן שר הביטחון ח"כ אבי דיכטר אמר כי, "היה צפוי שתהיה עליה של הליכוד בסקרים. תרומתו של גנץ לירידתה של כחול לבן נובעת מזה שמדובר באדם שלא בשל להיות רה"מ. התפיסה שלו הזויה ומצביעה על חוסר נסיון פוליטי. אמירתו על וויתור העליונות לטובת בתי המשפט היא זו אמירה חסרת אחריות שמצביעה על חוסר הבנה הכי בסיסי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מר גנץ הגנב בג"ץ ס כות עליונה זה ברור . כי מר מנדלבליט תומך נלהב שלך להחליף את נתנייהו . כולם מבינים כי זה לתועלת פרשת אורפז שמר מנדלבליט ואשכזי חשודים . וכן הוא הכיסוי שלך על ה 50 מליון שמתוכם שלשלת 4 מליון שקלים לקופתך הפרטית . זה כולם מבינים . גם רואים איך הפרצוף שלך התעוות מפחד . גנב . יחד עם ראש שודדי ישראל איווט הרשע ויהיר הלוחם האגדי . עבריין שיכור

הסמכות העליונה היא הקבה
אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים יח.. מי מינה אותך לתפקיד של אנשים חכמים ידפ…

חמור עם קבלות חח

אם העלינות היא אמורה להחליט אז העם צריך לבחור את השופטים…
לזה אפילו גנץ מודה!

מה הוא באמת טמבל הוא לא משחק אותה.
בית המחוקק זה הכנסת היא הגוף המחוקק את החוקים לבית המשפט .
לכן גנץ היה בלחץ שביבי יחוקק חוק שיגן עליו מפני תביעה.
גנץ סע הביתה נמאס ממך

גנץ ברמה של ילד בית ספר לא מבין בכלל מזה דמוקרטיה ואיך היא בנןיה סכנה עצומה לעם היושב בציון באם חסר השכלה זה יקבל את מושכות ההנהגה של המדינה

עכשיו אני מבין כמה חסר נסיון אדון גנץ לך תלמד אזרחות אתה ויועמש מפחדים מהפרקליטות אז אומר שהרשות השופטת היא סמכות עליונה אתה שבוי של פרקליטות

אדון גנץ , בשום מדינה מתקדמת בעולם לא האשימו ראש ממשלה. מעולם ועד עולם. ביבי לא שונה ממה שעושים ראשי ממשלה אחרים ורק במדינה הזאת מביישים עם שלם. מה חושבים על היהודים? מעניין את הסבתא שלכם נכון?
ישראלים אנוכיים לא מעניין אותם כלום חוץ מהנוחות שלהם.
מזל שלא נולדתי פה.

מה גנץ עדיין לא יודע שהסמכות העליונה מעל הממשלה ,בתי המשפט , הרבנים וראשי הישיבות הוא מורנו ורבנו הרה"ג בנימין נתניהו שליט"א?
ואם הוא לא מאמין שילך לשאול כל ביביסיט נמוך מצח ורפה שכל ,
רק של יפריע לביביסיט באמצע תפילה לאלוהיו – ביב השופכין.

אזהרה :
המגיב הקודם בשם . : הוא חיקוי עלוב בעלי אקספרס של . המקורי.
__________
אני נגד ביבי ואעדיף אפילו את טיבי.
אבל למה למען השם השמאל מעמיד נגד ביבי חמור פצוע.
איפה ברק. לבני. ידלין.
יש להם מספיק תותחים כבדים.

ברגע זה גנץ סגר את כל התיקים העתידיים נגדו במימד החמישי,ויזוכה כי בית המשפט ישמור עליו,כי גנץ הצהיר שייתן להם כח הכי חזק ,והם צריכים אותו

גנץ ומנדלביט.הגיע הזמן שתבינו העם קלטו שאתם בוגדים בעם בה' ובתורתו.היזהרו הקורונה בדרך שמעתה ליברמן הגוי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו