צילום: דוברות מד"א

חולה הקורונה מאיטליה ביקר בחנות באור יהודה; אל על מבטלת טיסות

במשרד הבריאות גם הודיעו שהישראלי שהיה באיטליה ונדבק שהה בחנות צעצועים באור יהודה בשני האחרון. מנכ"ל אל-על הנחה את סמנכ"ל משאבי האנוש של חברת התעופה להכין מיידית תוכנית חירום. אל על מבטלת את הטיסות לתאילנד ולאיטליה

חברת התעופה הישראלית "אל על" פרסמה הערב (חמישי) הודעה ובה ביקשה לעדכן את פעילותה בהתאם למצב התפשטות הקורונה, שכבר הפכה למגיפה עולמית. בהודעה נמסר כי הטיסות לכלל היעדים באיטליה (רומא, מילאנו, ונציה ונאפולי) יופסקו החל ממחר למשך שבועיים, ואילו פעילות החברה לתאילנד תושהה החל מיום שני הקרוב (ה-2.3.2019) ועד סוף חודש מרס.

במשרד הבריאות הודיעו כי החקירה האפידימיולוגית נמשכת ואותרו מרבית המגעים הפוטנציאלים. מעבר לטיסה המדוברת, החולה גם ביקר בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה ביום שני בשעות 9:00-10:00. "על כן", נמסר, "כל מי שהיה על הטיסה הנ"ל וגם בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה בשעה הספציפית שצויינה להכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות".

משרד הבריאות עדכן מוקדם יותר כי מספר הטיסה שעליה היה חולה שאובחן בנגיף הקורונה מאיטליה הוא מספר טיסה Iy 382 שנחתה ביום ראשון בתאריך 23.2 בשעה 16:10. במשרד הבריאות יפרסמו בהמשך פרטים נוספים על המקומות בהם היה בארץ במהלך השבוע. באל על הודיעו כי הם מנסים לאתר את כל הנוסעים שהיו יחד עם חולה הקורונה בטיסה.

ממשרד הבריאות נמסר כי, "על כל מי שהיה בטיסה זו להכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ממועד הנחיתה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400. אם במהלך הבידוד מופיעים סימפוטמים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101".

ברקע ביטולי הטיסות הנרחבים, מנכ"ל אל-על הנחה את סמנכ"ל משאבי אנוש של חברת התעופה להכין מיידית תוכנית חירום הכוללת פיטורים של אלף עובדים באופן מיידי. "לאור ההתפתחויות האחרונות והקיטון בפעילות אני מנחה את סמנכ"ל משאבי אנוש לגבש תוכנית לצמצום היקף כוח האדם בחברה בהיקף של אלף אנשים" כתב מנכ"ל אל על גונן אוסישקין לבכירים בחברה.

בתוך כך, המסחר בבורסה בתל אביב נסגר היום בירידות שערים חדות. תל אביב 35 ותל אביב 125 ירדו ב-4.5%, מניית חברת אל על צללה ב-7.5% לאחר ההודעה על הפסקת הטיסות לאיטליה ותאילנד. המסחר בשבוע האחרון של חודש פברואר בבורסה בתל אביב התאפיין בירידות שערים בכל מדדי המניות המובילים – בדומה לבורסות המובילות בעולם.

משרד הבריאות הודיע היום כי אותר מקרה ראשון של חולה מאומת בנגיף הקורונה בישראל. לפי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מדובר באדם שחזר מאיטליה וחש ברע והתברר שחלה בנגיף. הוא יועבר על ידי צוות מד"א לאשפוז במתקן הבידוד של בית החולים שיבא בתל השומר.

בתדרוך לעיתונאים שקיים הבוקר עדכן מנכ"ל המשרד כי החולה חש אתמול ברע, שלושה ימים לאחר שחזר מחו"ל. עוד התייחס לחשש שהאיש הדביק אחרים: "שירותי הבריאות יאתרו את כל מי שהיה במגע עם אותו אדם כדי להכניס אותם לבידוד. כול המגעים של אותו אדם ייכנסו לבידוד בית, שהוא מחויב ולא וולונטרי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אומיגד

אמאלהההה

?????

לא נעים,
זוכרים את 'טיסת השבת' של אל על ??

ראו נא איזה נס פורים.
עוד לא שמענו על מישהו שנדבק בקורונה שהסתובב בכותל או בקבר רחל. עוד לא שמענו על מישהו שחזר מאומן או העיירות וקיבל קורונה. כלומר המקומות בהם הוזכרה מחלת הקורונה מקומות טמאים הם. כמו איטליה שמזכירה את מלכות רומי שהרבה יהודים נהרגו ממנה או סין ויפן שבהם אוכלים אפילו אבר מן החי. וכן כל החוזרים ממקומות אלה לגמריי כופרים בתורה ומחללים שבת. כמובן שהרבה מהם אולי אוכלים שקצים ורמשים ורחוקים מאמונה בקב"ה.
לכן יקיריי דעו לכם שמי ששומר מצוותיו ושבתותיו אין לו מה לחשוש ממחלת הקורונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו