צילום: Rishwanth Jayapaul

השבוע בשִׁירַיִם: מסע תאו"י לקרעסטיר, ומרן האדמו"ר מויזניץ ברחובות בני ברק

כמידי שבוע, יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: מסע 'לבקש רחמים' של שר התורה, מרן האדמו"ר מגור בבר מצווה של בבצ'יק ועוד • אל תפספסו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השבוע האחרון עבר על כותב מדור 'שיריים' בפעילות חובקת עולם ובמתח ממשי זאת נוכח הבחירות הקרבות ובאות בצעדי ענק, כתב שיריים שנמצא בלחץ תמידי לקראת תוצאות הבחירות שיתקיימו ביום שני הקרוב לא נותן מנוח לעפעפיו והוא עושה הכול על מנת להבטיח תוצאות טובות, תוצאות כאלו שישמחו את יושבי ארץ הקודש הנאמנים להשם ולתורתו.

כתב שיריים שהיה אמור להמריא ליעד עלום ביטל את טיסתו ברגע האחרון עקב בהלת הקורונה. כתב שיריים מקווה שמעמד תפילת פיטום הקטורת שיערך הערב בכותל המערבי יעצור את הנגיף והוא יוכל לעלות על הציפור הגדולה ולהמריא למחוז חפצו לחיים ולשלום.

אבל, בשביל מה לספר לכם את כל הדברים הללו כשהדברים העיקריים עוד לפנינו. מיד בשעה שנצפו שלושה כוכבים במוצאי שבת האחרון הבדיל כתב שיריים על היין ונחפז לשמחת הבר מצווה לבן הבכיר של ליצמן הלא הוא מוטי בבצי'ק שם ראה את כל המי ומי. כתב שיריים שממעט לצלם את האדמו"ר מגור פן יכעסו עליו אנשי החסידות מצא לנכון לתעד את הרבי בשמחת הבר מצווה וכך כשהוא מחזיק את מכשירו המוגן בצורה כזו שיחשבו שהוא משוחח עם מאן דהו הצליח כתב שיריים לתפוס תיעוד קצרצר מהמעמד.

מיד לאחר שהרבי מגור יצא מן השמחה הגיע הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לשמחה הגדולה, בבצי'ק שכידוע שומר על קשרים גם עם אלו שלא נמנים על חסידות גור זכה לבואו של הראשון לציון שהביע הכרת הטוב לפועליו הכבירים של בבצי'ק. הגר"י יוסף שליט"א איחל מזל טוב. כתב שיריים כמובן תיעד.

ביום ראשון האחרון בשעות הבוקר מכשירו המוגן של כתב שיריים רטט, על הצג ראה את מספרו של אחד מאנשי הבית ברחוב רשב"ם, כתב שיריים מיהר לענות שם שמע כי האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו שעושה מסעות בכל העולם עתיד להגיע בדקות הקרובות לביקור מיוחד במעונו של שר התורה, כתב שיריים היה באותו זמן בעיר הקודש והמקדש על כן שלח את דוד זר התותח שיתעד את הביקור, זר לא אכזב ושלח תיעוד כמו שרק הוא יודע.

מיד לאחר מכן נסע האדמו"ר לבית פינטו אל עבר העיר נתניה שם יחד עם המשגיח הגר"ח וואלקין ביקרו במוסדות של ארגון 'שובו', כתב שיריים התרגש לראות כיצד שני הצדיקים אוחזים ידיים זה לזה ותומכים אחד בשני, כתב שיריים שהתרגש מהמחזה תיעד עבור קוראיו את הרגעים.

שליח 'שיריים' לקרעסטיר לא נח לרגע וכל הזמן שלח תיעודים מרהיבים ונדירים ממסע קודשו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שהמריא בשבוע שעבר יחד עם נגידי החסידות לציונו של ר' ישעיל'ה. בבוקרו של יום שני השבוע מיד לאחר התפילה הגיע האדמו"ר למטבח ה'הכנסת אורחים' של קרעסטיר שם התבונן בתעשיית החסד הזו, כשלאחר מכן ערבב עם כף גדולה את ה'חמין' של הבוקר, כסגולה הידועה מזה דורות. כתב שיריים רוצה לחשוף כאן על עוד כמה אדמורי"ם שצפויים להמריא למקום אך כידוע כתב שיריים נאמן למקורותיו ואם בקשו שלא לפרסם אז הוא לא מפרסם, רק תזכרו היכן שמעתם על כך לראשונה.

בדרך חזור לארה"ק עדכן שליח שיריים כי נגידי החסידות נצלו את השהות עם הרבי על המטוס וכך במהלך כל הטיסה עברו החסידים לדקות אישיות עם הרבי כשהוא מצדו הרעיף עליהם מברכותיו ועצותיו המחכימות, כתב שיריים מקנא בנגידי החסידות שלא היו צריכים לחכות בתור בקבלת קהל וקבלו וי איי פי.

השבוע הגיע למודיעין עילית ראב"ד ה'עדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א לרגל שמחת אירוסי נכדו שיחי', כתב שיריים שלא מפספס הזדמנויות רץ לחזות בפניו של הראב"ד, במקום ראה שיחה קצרה בין הגרמ"מ קארפ לבין הגר"מ שטרנבוך, כתב שיריים כאן בכדי לספר לקוראיו כי הגרמ"מ קארפ חיזק את הראב"ד נוכח המתקפות החוזרות ונשנות כנגדו מצדם של אנשי רשע. הראב"ד שנהנה מהדברים בירך בחום את ידידו הגרמ"מ קארפ. כתב שיריים ניסה להידחף סביב רכבו של הראב"ד בכדי לתפוס תמונה אך ללא הצלחה. במקום ראה את הצלם איתמר קרישבוים שתיעד את הרגע.

כתב 'שיריים' שעקב בדאגה רבה במשך שבועות ארוכים אחר מצבו הרפואי של כ"ק האדמו"ר מקליוולנד הוכה בתדהמה עת שמע על הסתלקותו לשמי מעלה. כתב שיריים שחש קרבה רבה לחסידות כאב את הכאב עם לכתו של הרבי. במסע ההלוויה שיצאה מבית המדרש שברחוב הר סיני ברעננה שמע את הספדו המצמרר של הרבי החדש הרה"צ רבי אורי לייב רוזנבוים שליט"א שביכה את לכתו של אביו הגדול, לצידו ראה את נכדו חביבו של הרבי זצ"ל הלא הוא ידידו הטוב של כתב שיריים הרב צבי פרנקל בנו של הרבי מרימנוב ונכדו של הרבי מקאמרנא שביכה את לכתו של סביו הגדול. כתב שיריים שולח מכאן את תנחומיו, ובמעבר חד שולח גם את ברכת ה'מזל טוב' לרגל הולדת הבת שתחי' שזכתה להיות הנינה הראשונה לרבי מקליוולנד זצ"ל.

ואיך אפשר בלי ביקורו ההיסטורי של האדמו"ר מבאבוב שהגיע לארה"ק, שעות לפני שהמריא הרבי חזרה לארה"ב ערך את שולחנו הטהור לרגל ראש חודש אדר בבית המדרש בבת ים, מי שכובד בזימון היה בנו של האדמו"ר ממכנובקא בעלזא שליט"א. הצלם דוד קשת שעקב אחר המסע הקדוש הזה בדריכות רבה, תיעד.

מיד לאחר תפילת שחרית למחרת יצא הרבי עם מספר חסידים לשדה התעופה, דקות קודם המראתו ראה כתב שיריים כיצד החסידים מתקשים להיפרד מרבם, גם כתב שיריים הרגיש פספוס שכבר הרבי הגדול חוזר לארה"ב. כתב שיריים מתנחם באלפי התמונות שמילאו את מכשירו המוגן ממסעו של הרבי.

באחד מלילות השבוע ראה כתב שיריים את מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א הולך ברחובות העיר בני ברק ללא רכבו, כתב שיריים התעדכן כי הרבי הלך מביתו לשמחת אחד מחסידיו, החסידים שהתרגשו לראות את הרבי שהולך ממש כאחד האדם הצטרפו להליכה ברחובות העיר.

ובמסע ההלוויה הכאובה של 'מקרב הרחוקים' הרב אברהם ישעיהו שטיגליץ ז"ל שיצאה מביתו בקרית ספר ראה כתב שיריים את המשגיח והרגש הרה"צ ר' לוי יצחק שושן שליט"א שבין השיעורים ב'אוהל יוסף' לשיחות ב'דרך התורה' הגיע להשתתף במסע ההלוויה.

כתב שיריים מרגיש בזמן האחרון איך הוא נסחף בלי משים לאמפריה שמקים האדמו"ר ממיאלען שליט"א בנו של כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצוק"ל, כתב שיריים שיש לו לב חסידי בוער החל להחזיק מאוד מהרבי הצעיר והחדש שדומה מאוד לאביו הגדול זיע"א, כתב שיריים אף שמע כמה 'מופתים' גדולים שעוד ידובר בהם רבות אך אין מקומם כאן לעת עתה.

כתב שיריים שלו אנשים רבים בחסידות ראה מכתב שנכתב ע"י הגבאי המיתולוגי הרב מאיר כץ שכתב בשם הרבי ממיאלען שליט"א כי על פי דעתו של אביו הרבי מקרעטשניף קרית גת זיע"א אין להתערב בבחירות הארציות כלל וכלל. "אך כפי שהשיבו לאלו השואלים שהולכים להצביע, שיצביעו אך ורק לרשימת אגודת ישראל". כתב שיריים לא הצליח להבין אם כן מדוע אחיו הגדול הרבי מקרעטשניף קרית גת שליט"א הביע תמיכה פומבית ביהדות התורה, מקורביו של הרבי הסבירו כי השעה היא שעת חירום וזו לא עת לחשות על כן הביע הרבי תמיכה פומבית ב'יהדות התורה', למרות שאביו זצ"ל היה מורה שלא להתערב בבחירות הארציות.

ביום רביעי אחה"צ יצא כתב שיריים מירושלים לעיר התורה והחסידות בכדי להצטרף למסע 'לבקש רחמים' של שר התורה הגר"ח קניבסקי לעיר צפת, כתב שיריים מתרגש כל פעם מחדש להצטרף למסעות הקודש הללו ולראות כיצד שר התורה ממרומי שנותיו ותורתו מרחיק נדוד עד צפת הרחוקה למרות הקושי שבדבר וכל זה על מנת להרבות מצביעים לרשימת 'יהדות התורה' שסימנה ג'. כשנכנס שר התורה לכינוס בצפת הצליח כתב שיריים לתפוס תיעוד של הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א רוקד בפני שר התורה עם מרץ נעורים. כתב שיריים מעדכן שהמסע הפך לשיחת היום בעולם כולו שכולם דברו על כך ש'ר' חיים הגיע לצפת'. את תוצאות המסע נראה כולנו בקלפי.

וגם השבוע כתב שיריים יסיים את המדור הנחשק בסיפור 'מופת' שמסעיר את אוהדי שמו של הרה"ק מקרעסטיר זיע"א. הכל התחיל כשהתוודע לאחד העסקנים הגדולים ביום רביעי בשבוע שעבר על הזדמנות לפגוש את אחד מגדולי הנדיבים בארה"ב ביום חמישי שלמחרת עבור מטרת צדקה חשובה. העסקן לא היסס לרגע והזמין מיד כרטיס לטיסה שיוצאת עוד באותו יום מישראל לארה"ב, ארז את חפציו ויצא במהירות לכיוון נתב"ג. בכדי לכבד את הנדיב הוא לקח איתו את יצירת המופת המפוארת של הרה"ק רבי ישעיה מקרעסטיר זי"ע מבית ווקסברגר שהוא נוהג בדר"כ לתת לנדיבים איתם הוא נפגש, אך הפעם בשונה מתמיד הוא לא הספיק לארוז את היצירה כראוי בכדי להכניס לתא המטען של המטוס.

שעה לפני מועד הטיסה נכנס העסקן לטרמינל כשחפציו בידו האחת והיצירה בידו השנייה, בשיחה עם שיריים סיפר העסקן: "בהגיעי למסור את המזוודה, פער הנציג את עיניו בתימהון ושאל: מה אתה מתכוון לעשות עם זה? כשהוא מצביע על היצירה, נדרכתי קצת, אבל בעודי תוהה מה לעשות, מגיע נציג אחר ומזרז אותו שלא יעכב את הטיסה ולא יתעסק ב'שטויות' כלשונו, ומאותו רגע התחילה שרשרת ההתרחשויות המדהימה. מעודד מההתרחשות הראשונה רצתי למטוס, כשאני ממשיך כל הזמן לבקש שבזכות הצדיק הכל יעבור בשלום".
"כשרק נכנסתי לתוך המטוס קפצו עליי כמה דיילים ואמרו לי להוריד את זה מיד, לא איבדתי עשתונות ואמרתי להם מיד שבמקום לדבר ככה שינצלו את ההזדמנות ויעמדו מול הצדיק לבקש פרנסה, הצלחה, שמירה וכל מה שהם צריכים, תוך כדי זה שאני מסביר להם מי היה הצדיק הנשגב פועל הישועות'. לאט לאט הם התחילו לחשוב בעצמם ולהביט על פניו הקדושות של רבי ישעיל'ה זי"ע, ואז החלו לקום אנשים שכבר ישבו על מקומותיהם וביקשו להתנדב להחזיק את היצירה אצלם כל הטיסה'.

ופה חל המפנה הגדול כפי שמספר העסקן וכפי שנראה מהתיעוד שהגיעה ל'שיריים' הדיילים החלו דיון בינם לבין עצמם 'איפה הם ימצאו מקום ראוי להחזיק את התמונה של הצדיק?', הם פשוט עצרו את הכל והחלו לחפש מקום מתאים וראוי, הם עברו בכל הארונות והמקומות שברובם היצירה לא נכנסה עקב גודלה. בסוף הם הגיעו לארון שם מאוחסנים הכריות והשמיכות לנוסעי המטוס, הם רוקנו את כל תכולת הארון ומהר מאוד החלו להכניס את כל הכריות והשמיכות מתחת למושבי הנוסעים שהחלו ב'מבצע' מיוחד לכך, וכך אוחסן לו היצירה אחר כבוד בארון הכריות במשך כל הנסיעה, כאשר כל הזמן עמדו אנשים והתפללו מול זיו קודשו של הצדיק וצילמו את עצמם עם היצירה.

'ראו את כוחו הגדול של ר' ישעי' זיע"א' סיים עסקן 'כולל משניות' ע"ש הרה"ק רבי ישעיה מקרעסטיר זי"ע בנחרצות לכתב 'שיריים'.

יש לכם תיעוד או סיפור מעניין למדור 'שיריים'? אתם מוזמנים לשלוח לכותב המדור במייל: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אפשר קצת פחות את הביטוי 'כתב שיריים' שמופיע לפחות 50000 פעם בכתבה?
תודה

מדור יפה,
בפרט המופת של רבי ישעיל'ע עם התמונה

וואהוו, סיפור מדהים, זה התמונה שווקסברגר עשו,
ראיתי את זה באתר שלהם, זה נראה באמת מרשים ומתאים לגבירים.

הכי נהניתי לראות את האדמו"ר ר' שרול מויז'ניץ הולך במרץ ובחיוניות בגילו הלא צעיר. עוד ינובון בשיבה… אכי"ר!

חיקוי יפה יחסית ללייבלה וזופניק, יש במה להשתפר אמנם אבל התחלה נחמדה. כדאי יותר דברים פיקנטיים ופחות סיפורים מישיבות.

התמונה של ר ישעלי הופך למשהו עולמי
איפה אפשר להשיג?

איפה זה מיאלן. באנטרטיקה?
בכל מקום אחר כבר תפוס לקרעטשינף אחר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture