אורלי לוי שלחה לנשיא בקשה להמליץ בנפרד על מועמד להרכבת הממשלה

יו"ר גשר שלחה מכתב למנכ"ל בית הנשיא והבהירה שהקול שלה לא ייכלל בין הממליצים על גנץ במסגרת ההתייעצויות שייערכו עם ראשי הסיעות. המשמעות: כדי לקבל את המנדט – גנץ זקוק להמלצת הרשימה המשותפת כולה, כולל בל"ד, בצירוף ישראל ביתנו

כמה ימים לאחר ההצהרה הדרמטית כי לא תתמוך בממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, מגיע הצעד הבא של אורלי לוי: היא העבירה ללשכת נשיא המדינה בקשה להמלצה יחידנית למועמד להרכבת הממשלה, בנפרד מהעבודה וממרצ – כך דווח ב'חדשות 12'. המשמעות: כדי לקבל את המנדט – גנץ זקוק להמלצת הרשימה המשותפת כולה, כולל בל"ד, בצירוף ישראל ביתנו.

במסגרת הסכם השותפות בין המפלגות, מעמדה של לוי-אבקסיס נשמר כסיעה עצמאית, וכעת הבקשה מאותתת על כך שהיא אינה צפויה להמליץ על גנץ לראשות הממשלה, בשונה מעמדת יו"ר העבודה עמיר פרץ. בימים האחרונים פרץ ניסה לשכנע את לוי אבקסיס להמליץ על גנץ, ואף לתמוך במאמצים לקבלת המנדט מנשיא המדינה.

לוי אבקסיס מסרה במכתבה כי "כיושבת ראש גשר אבקש כי בהתייעצות הנשיא עם נציגי רשימות המועמדים, ביניהם נציגי העבודה ומרצ, לא יובא קולי במניין הממליצים בכל הקשור להמלצה על המועמד להרכבת הממשלה לפי סעיף 7 ב בחוק יסוד הממשלה. על כן אבקש לשמור לי את הזכות להמליץ על מועמד מטעם גשר באופן עצמאי".

גורמים במפלגת העבודה מסרו בתגובה: ההתנהגות של אורלי לוי מחפירה, חסרת בושה ומוציאה שם רע אפילו לציניות הפוליטית. במפלגה לוחצים על היו״ר עמיר פרץ להפר את שתיקתו ולצאת למתקפה אבל גם עכשיו הוא מסרב ודורש להימנע מהתלהמות כלפי לוי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממשיכת דרכו של אביה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו