יונתן סינדל / Flash90

הח"כ המקורב לגנץ: "המו"מ מול הליכוד על סף סגירה, נקבל את המשפטים"

ח"כ חילי טרופר מ'כחול לבן' אמור כי, "המו"מ מול הליכוד על סף סגירה. נקבל את תיק המשפטים ולא את הבריאות". במידה ואכן יקבלו את התיק, ימונה אבי ניסנקורן לתפקיד שר המשפטים וזאת בתמורה להסרת הווטו למינוי יולי אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת

חבר הכנסת חילי טרופר מכחול לבן אמר הבוקר (חמישי) בראיון ל'גלי צה"ל' כי הוא "מרגיש שהמשא ומתן מול הליכוד על סף סגירה. נקבל את תיקי המשפטים והתקשורת, אבל כנראה שלא נקבל את תיק הבריאות".

אחד מהמכשלות שעמדו בפני הקמת הממשלה היה לגבי זהות שר המשפטים הבא ומי יהיה יו"ר הכנסת הבא. בליכוד התנגדו למינוי של אבי ניסנקורן לתפקיד שר המשפטים ואילו בכחול לבן שמו וטו למינוי של יולי (יואל) אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת בטענה כי הוא ביזה את ערכי בית המשפט העליון.

אתמול חודשו המגעים בין הצדדים ונרשמה התקדמות משמעותית בהסכמות, השיחות נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה, כאשר הבוקר דווח ב'כאן חדשות' שבכחול לבן העלו הצעת פשרה מול הליכוד בניסיון לסיים בהצלחה את המשא ומתן להרכבת ממשלה.

לפי ההצעה, יוסר הווטו מצד שתי המפלגות על מינוי תפקידי שרים ותפקידים בכנסת. כך לא יוכלו בליכוד להטיל וטו על מינוי אבי ניסנקורן לתפקיד שר משפטים מטעם כחול לבן, ומנגד בכחול לבן לא יוכלו להטיל וטו על מינוי יולי אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת.

ע"פ הפרסום של העיתונאי זאב קם, בכחול לבן ממתינים לתשובת הליכוד בנושא. בכל מקרה, מסתמן כי גם אם ניסנקורן ימונה לשר משפטים, כל מינוי והחלטה בתחומו (פרקליט מדינה, יועמ"ש וכו') הוא יידרש לקדם רק בהסכמה הדדית עם הליכוד.

בתוך כך, אמש פורסם ב'חדשות 12' ציטוטים מתוך הודעה ששלח יו"ר הכנסת בני גנץ לתומכיו: "לא הייתה אופציה לממשלת מיעוט; לא הייתי מוכן להעמיד את החברה בישראל לבחירות רביעיות; וקיפאון פוליטי היה משאיר את נתניהו לבד בממשלה", נימק גנץ. עוד כתב: "רוב תומכי כחול לבן חשבו שצריך להיכנס, ובלבד שנשמור על תיק המשפטים".

"אני מבין ללב מאוכזביי, אבל תסריט המציאות, שהוא מאתגר יותר מ'בית הקלפים', חייב אותי לפעול", סיכם יו"ר כחול לבן. "ואם זהו סופי הפוליטי אבל אשרת את מדינת ישראל – אז עשיתי משהו". מכך ניתן להבין שגם גנץ עצמו מבין שייתכן ובחבירתו לנתניהו, ביצע "התאבדות" פוליטית.

ב'ווינט' ציטטו גורמים בכירים בכחול לבן שאמרו כי הליכוד חזר בו מההסכמה שלפיה מינוי מפכ"ל המשטרה ייעשה בהסכמת שני הצדדים, כלומר בהתאם לזכות וטו. מקורביו של יו"ר כחול בן בני גנץ אמרו בהתייחסם למשא ומתן לפני הדיווח על התקדמות: "אנחנו רוצים להקים ממשלת חירום אבל לא נלך לממשלה בכל מחיר".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך אפשר לסמוך על הניסנקורן במשפטים

לא יהיה כלום.

מצוין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו