צילום: ויקיפדיה

"סליחה על האנטישמיות": מפלגת הלייבור בחרה מנהיג חדש במקום קורבין

איש השמאל המתון קיר סטארמר נבחר ברוב של 56% לראשות המפלגה, וכעת ינהיג את האופוזיציה בבריטניה. סטארמר, נבחר במקום ג'רמי קורבין שהתפטר אחרי התבוסה בבחירות. בנאום הניצחון התנצל סטארמר בפני היהודים: "האנטישמיות היא רעל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קיר סטארמר, לשעבר דובר מפלגת הלייבור לענייני הברקזיט, נבחר היום (שבת) לתפקיד ראש המפלגה במקומו של היו"ר ג'רמי קורבין. סטארמר התחייב להביא אל סופה התכתשות ארוכת שנים בין המחנות בתוך המפלגה, וכן לעבוד יחד עם ממשלתו של בוריס ג'ונסון השמרן כדי להכיל את משבר הקורונה.

סטארמר, איש שמאל מתון בן 57, היה בעבר עו"ד ועמד בראש התביעה הציבורית בבריטניה. הוא נחשב למתנגד חריף של הברקזיט, וכיהן כשר הצללים בנושא הפרישה מהאיחוד האירופי. סטארמר קרא לקיים משאל עם נוסף, אך אחרי התבוסה לשמרנים בדצמבר אמר שהתוצאות הראו שהסוגייה כבר לא רלוונטית. ראש הממשלה ג'ונסון בירך את סטארמר על הניצחון, והשניים סיכמו לשתף פעולה.

בבחירות שנערכו היום הביס את שתי המועמדות האחרות שרצו מולו – וגרף יותר מ-56% תמיכה כבר בסבב הראשון של ההתמודדות, מה שהופך אותו ליושב הראש החדש של המפלגה, שבשנים האחרונות דבקה בה תמיד אנטי-ישראלית ואף אנטישמית, זאת עקב עמדותיו הקיצוניות של קורבין, שעמד בראשה עד שפרש בדצמבר האחרון.

המנהיג החדש, אמר כי אחת המשימות שעומד בראש סדר העדיפויות שלו היא מחיקת האנטישמיות הקיימת בתוך מפלגת הלייבור בשנים האחרונות. "האנטישמיות היא כתם במפלגתנו וראיתי את הכאב שהיא הביאה להרבה חברי מפלגה יהודיים. בשם כל החברים אני מצטער. אני אשים סוף לאנטישמית ואעמוד על כך שחברי מפלגה שעזבו אותנו בעקבותיה יחזרו אלינו".

סטארמר, שכניסתו לתפקיד נעשתה באופן מידי, אמר כי הוא מתכוון לעבוד בשיתוף וביעילות עם הממשלה, כשיראה כי זה הדבר הנכון לעשות, אך עם זאת לבחון היטב את התנהלות ג'ונסון ולהצביע על כישלונותיו. "המטרה שלנו במקרה הזה זהה לזו של הממשלה – להציל חיים", אמר קיר בהצהרת ניצחון שהוקלטה מראש בגלל מגבלות המגיפה.

לסטארמר יש אפילו קרובי משפחה בתל אביב והוא ביטא בריאיון שנערך לאחרונה את מחוייבותו לישראל: "אם ההגדרה של להיות ציוני זה להאמין במדינת ישראל – אז במובן הזה, אני ציוני". בראיון אחר שנערך לפני מספר חודשים אמר כי הוא "תומך בציונות ובעיקר תומך בזכותה של ישראל להתקיים במולדת העם היהודי". חברי המלפגה היהודיים הגיבו בשמחה רבה לניצחונו של סטארמר ואמרו כי "5 שנות כהונתו של קורבין היו תקופה חשוכה עבורנו".

יו"ר מפלגת העבודה, ח״כ עמיר פרץ, המקבילה הישראלית למפלגת הלייבור בירך את סיר קיר שטארמר על היבחרו: "ניצחונך ומחויבותך ל״הסרת כתם האנטישמיות״ יוצרות תקוה ליחסי ישראל והממלכה הבריטית, ולבניית שיתופי פעולה בין המפלגות למען שלום וצדק חברתי. בהצלחה".

שר החוץ ישראל כ״ץ אמר כי "אני מברך את קייר סטארמר על היבחרו למנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה. אני מקווה שיקיים את הבטחתו להילחם באנטישמיות שצמחה במפלגה בשנים האחרונות, וכמו מנהיגי לייבור בעבר, יחזק את הידידות בין בריטניה לישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הישראלים עדיין בפיגור כתבי ושדרני התקשורת עדיין חושבים שאנטישמיות ורדיפת יהודים חרדים יביא להם אוהדים ואינם מסוגלים להבין גם אחרי שהטמבל הזה שרצה להיית ראש עיר בטבריה היום מחפש עבודה וליברמן מחפש חברים ורינה מצליח מחפשת קריירה ולא תמצא כי מהשנאה היוקדת לא תהיה להם שום תוצאות טובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture