Abed Rahim Khatib/ Flash90

הנייה: "אם מנהיגי ישראל רציניים – אנחנו מוכנים להגיע לעסקה"

בנאום שנשא אמר ראש הלשכה המדינית בארגון כי הוא אופטימי בנוגע לקיומה של עסקת שבויים עם ישראל: "אמרנו למתווכים מה עשוי להיות המפתח לסוגיה". מקורות פלסטיניים: חמאס דורש מכונות הנשמה במסגרת עסקת השבויים

ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, אסמאעיל הנייה, אומר כי הוא "מוכן ללכת לסבב משא ומתן לא ישיר ולקיום עסקת שבויים, לאור המצב ההומניטרי. אם מנהיגי ישראל רציניים – אנחנו מוכנים להגיע לעסקה כדי לשחרר את אסירינו. צדדים ומתווכים יצרו קשר עם חמאס ובדקו מולנו את האפשרויות שנהיה מוכנים ללכת אליהן. הצגנו למתווכים מה עשוי להיות המפתח לסוגיה הזאת".

הבכיר בארגון הטרור תקף את הרשות הפלסטינית ואמר כי עליה מוטלת האחריות בכל הנוגע לאסירים. "הם ביצעו פשע גדול מאד כשחתמו על הסכמי אוסלו מבלי לשחרר את כל האסירים הפלסטינים, כמחווה של רצון טוב", אמר. עם זאת, הוא הביע הערכה כלפי התנגדותה של הרשות הפלסטינית לעצור את המשכורות לאסירים, אך הדגיש כי "חלק מהם עדיין לא מקבלים משכורות עד לרגע זה".

מנהיג חמאס הוסיף כי ארגון הטרור הציג בפניהם את מה שעשוי להיות "מפתח אמיתי" לסוגיה. הנייה אמר כי לגדודי אל-קסאם יש ארבעה שבויים ובתשובה לשאלת המראיינת אם המשוואה היא 250 אסירים לפחות בתמורה לאותם שבויים אמר שאינו ידבר על מחירים בתקשורת. הוא ציין כי הם דרשו שחרור של זקנים, חולים, ילדים וגם את אסירי עסקת שליט שנעצרו.

ב'חדשות 13' דווח כי מקורות פלסטיניים אמרו שבמסגרת עסקת השבויים המסתמנת בין חמאס לישראל, ארגון הטרור דורש מכונות הנשמה וציוד רפואי מתקדם, מישראל או ממדינה שלישית. עוד דורש הארגון שחרור אסירים עם דם על הידיים כולל אסירי עולם – תנאי שישראל מסרבת לו בשלב זה ומהווה את המכשול העיקרי בעסקה, כך לפי המקורות.

חוסאם בדראן, מבכירי חמאס, נאם לרגל יום האסיר הפלסטיני ואמר כי נושא האסירים הוא "עדיפות עליונה עבור העם". בדראן הדגיש: "לא ננוח עד שנראה אותם חופשיים בקרב משפחותיהם"". עוד ציין בדראן כי "האסירים של הכיבוש אינם מספרים, הם דגל וסמל לנושא והם מופת של הנחישות והעקשנות, הם מובילים אותנו בדרך השחרור".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אפשר לספק להם מאלו שהמוסד "הרים" מאיראן….

אתם חיים בסרט!!

אסור לשחרר מאות רוצחים שימשיכו לרצוח יהודים עבור שני גופות ובדואי שעבר לעזה מרצונו, אסור לחזור על שגיאות העבר, צריכים להודיע לחמאס שהכללים השתנו,

זה לא סוגיה כל כך פשוטה ואי אפשר לזרוק סתם ספינים בפרט שהחילים שם נלחמו שם בשבילך צריך לקבל החלטה שקולה ולא לזרוק ספינים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו