דיווח בארה"ב: שליט צפון קוריאה מאושפז במצב קשה לאחר שעבר ניתוח

המודיעין האמריקני סבור כי מנהיג קוריאה הצפונית נמצא בסכנת חיים לאחר שעבר ניתוח בימים האחרונים. לאחרונה החמיץ קים את חגיגת יום ההולדת של סבו, מייסד המדינה, מה שהעלה ספקולציות בנוגע למצבו הבריאותי. הוא נראה לאחרונה לפני יותר משבוע

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נמצא בסכנה בריאותית לאחר שעבר בימים האחרונים ניתוח – כך מסר הלילה (שלישי) גורם אמריקני ל-CNN. לפי הדיווח, המודיעין האמריקני סבור כי קים נמצא במצב קשה, וייתכן כי הוא בסכנת חיים ממשית. הגורם הוסיף כי ארצות הברית עוקבת אחר הנושא, בעקבות מידע מודיעיני שקיבלה. בממשלת קוריאה הדרומית אמרו כי הם עוקבים אחר הדיווחים.

קים הופיע לאחרונה בתקשורת הממלכתית בקוריאה הצפונית ב-11 באפריל, בישיבת ממשלה שאותה ניהל. ארבעה ימים לאחר מכן הוא נעדר מחגיגות יום ההולדת של סבו, מייסד המדינה קים איל סונג, שנערכות ב-15 באפריל ונחשבות לחג החשוב ביותר במדינה. היעדרו של קים מהחגיגות נחשב לדבר חריג במיוחד. בעבר, כשמנהיג המדינה לא התייצב לחגיגות אלו, הדבר בדרך כלל רמז על התפתחויות משמעותיות במדינה.

בממשלת קוריאה הדרומית אומרים כי הם עוקבים אחר הדיווחים בתקשורת האמריקנית. גורמים במשרד האיחוד במדינה ובשירותי המודיעין של הדרום לא יכלו לאשר את הדיווח, שציטט מקורות אנונימיים שטענו שקים מחלים מאירוע לב שעבר. בתוך כך, גורמים בממשלת קוריאה הדרומית אמרו לכלי התקשורת כי מצבו של קים אינו קשה, וכי הדיווחים על מצבו הרפואי אינם נכונים.

גם בסין מסתייגים מהדיווחים הראשונים על מצב שליט צפון קוריאה. גורם רשמי במפלגה הקומוניסטית השלטת אמר לסוכנות רויטרס כי מצבו של שליט צפון קוריאה אינו קשה

Daily NK, אתר דרום קוריאני שמסקר את המתרחש בצפון קוריאה, ציטט גורמים בלתי מזוהים בתוך המדינה המבודדת שאמרו שקים עבר את הניתוח ב-12 באפריל וכעת מתאושש בווילה באתר נופש במחוז היינגסאן. לאחר שהעריכו כי מצבו של קים השתפר, חזרו מרבית אנשי הרפואה שטיפלו בו לפיונגיאנג ב-19 באפריל וכמה מהם נותרו לעקוב אחר החלמתו – כך על פי אתר החדשות הקוריאני.

לפי הדיווח בדרום קוריאה, בריאותו של קים הידרדרה בחודשים האחרונים כתוצאה מעישון כבד, עודף משקל ועומס בעבודה. "היו לאחרונה שמועות באשר למצבו הבריאותי של קים", אמר חוקר אמריקני ששוחח עם CNN. "אם הוא אושפז בבית החולים, זה מסביר מדוע לא נכח בחגיגות החשובות ב-15 באפריל". סגן ראש מחלקת צפון קוריאה לשעבר ב-CIA ציין כי "לאורך השנים נפוצו מספר שמועות כוזבות באשר למצבם הבריאותי של קים ושל אביו. נצטרך לחכות ולראות"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קים למה אתה לא קם

ימך שמו

אישורה שימות

שימות

ברוך השם
כן יאבדו כל אויביך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו