Avshalom Sassoni /Flash90

גנץ: "מי שמספר שהייתה אפשרות להקים ממשלה אחרת – משקר"

יו"ר כחול לבן סיפר כי "השבת האחרונה הייתה אחת מהשבתות הקשות בחיי. ידעתי שעם צאת השבת אצטרך לקבל החלטה – ממשלה או בחירות. יציבות למדינת ישראל או המשך הטירוף. ההסכם מול הליכוד נסגר כמעט במלואו ונדרשה החלטה"

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ הציכ היום בהודעה שפרסם את תרחיש האימים הפוליטי שהייתה מתרחש אם לא החלטתו לחתום על ממשלת אחדות: "הולכים לבחירות רביעיות, תקציב הבחירות בגובה 3 מיליארד ש"ח כבר אושר, ועדת הבחירות המרכזית התחילה לגייס עובדים, הבחירות תתקיימנה באוגוסט 2020. אלו היו הכותרת השבוע אלמלא חתמנו על הסכם להקמת ממשלת חירום ואחדות".

הוא סיפר כי, "השבת האחרונה הייתה אחת מהשבתות הקשות בחיי. ידעתי שעם צאת השבת אצטרך לקבל החלטה – ממשלה או בחירות. יציבות למדינת ישראל או המשך הטירוף. ההסכם מול הליכוד נסגר כמעט במלואו ונדרשה החלטה. סימנתי לצוותי המשא ומתן את גבולות הגזרה והדד ליין. ביום שני קיבלתי את ההחלטה הסופית".

"אם יש משהו שאני שמח עליו, זה שהשיח התקשורתי עסק בהסכם ולא בהליכה לבחירות. סקרי דעת הקהל מראים שזה מה שרוב מוחץ מאזרחי ישראל רצו וגם רוב ממצביעי כחול לבן. אני שלם ויודע, שזה היה המעשה האחראי והנכון, עם כל המחירים. כן, חטפנו ביקורת. חלקה בצדק. חלקה לא. כן, רציתי להיות ראש ממשלה מהיום הראשון. כן, רציתי ממשלה קטנה יותר ורציתי לקדם רפורמות שאינן חלק מההסכם שנחתם ויהיה קשה לקדם אותן במבנה של הממשלה הנוכחית".

"אבל גם נתניהו רצה להיות ראש ממשלה לאורך 4 שנים ולא לשנה וחצי, וגם נתניהו רצה ולא הצליח לקדם נושאים רבים שהיו חשובים לו וסותרים את תפיסות עולמנו. זה טבעו של משא ומתן. מה היה עדיף? מי שמספר שהייתה לי ולחבריי אפשרות להקים ממשלה אחרת – מטעה או משקר. במקרה הטוב היינו הולכים לבחירות רביעיות".

"אם זה היה מהלך נכון או לא, רק ההיסטוריה תשפוט. אעשה כל מאמץ שהממשלה הזו תקום, תמלא את ימיה ותכניס יציבות למדינה בעת הזו, כשהכלכלה מפורקת ומיליון אזרחים מובטלים בבית. גם אם היא לא תצליח, אדע שעשיתי את המירב למען אזרחי ישראל".

"וכן, יש גם חצי כוס מלאה. עם השבעת הממשלה, ימונו אנשי כחול לבן והעבודה למשרות בכירות ודברים רבים ישתנו כאן. כשהקמתי את כחול לבן, אמרתי שצריך להתמקד ב-80% מהנושאים שמוסכמים עלינו, ולדון בנושאים שבהם אנחנו חלוקים. גם אם נגשים רק חלק מהיעדים שלנו, אני מבטיח שיהיו הישגים אדירים לטובת מדינת ישראל ושמירה על הערכים החשובים לנו ובראשם – שלטון החוק", דברי גנץ.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ולפיד שוב אכל אותה חחחחח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו