הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד: רעידת אדמה בעוצמה של 3.5 הורגשה בצפון

אגף סיסמולוגיה במכון גיאולוגי הודיעה הבוקר כי בשעה 05:38 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.5 , במרחק של 14 ק”מ צפונית מזרחית לבית שאן, רעידת האדמה הורגשה גם באיזור חיפה והצפון, לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק ברכוש

רעידת אדמה קלה הורגשה בצפון הארץ בשעה 6:53 הבוקר (שני). מוקד הרעש, בעוצמה 3.2, היה בים התיכון, מזרחית לדרום לבנון. עומק הרעידה היה 20 ק"מ והמוקד המדויק היה 54 ק"מ צפונית מערבית לנהריה. רעידת האדמה הורגשה גם באיזור חיפה והצפון, לא דווח על נפגעים או על נזק.

לפני כשבועיים רעידת אדמה בעוצמה 6.6 דרגות הורגשה באי כרתים שביוון. לפי המרכז הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני, מוקד הרעש היה בים – 89 קילומטרים מדרום לעיר לרפטרה שבאי. על פי המכון, רעש האדמה היה בעומק של 10 ק"מ מתחת לפני הקרקע. לא דווח על נזק ולא על נפגעים. במכון הגיאולוגי הישראלי לא התקבלו קריאות מאזרחים בישראל.

על פי הדיווחים, הרעש, שהמוקד שלו היה באי היווני, הורגש גם ברחבי ישראל, ובמקומות נוספים כמו אלבניה. על פי דיווחים של ישראלים, הרגש הורגש בין היתר בהוד השרון, בחולון, בראשון לציון ובפתח תקווה. לא ידוע על נפגעים או נזק. המרכז הסיסמולוגי האירופי דיווח על רעידת אדמה נוספת ביוון, כחצי שעה לאחר הרעידה המרכזית. הרעידה השנייה נמדדה בעוצמה של 5 – חלשה יותר מקודמתה.

בפיקוד העורף התייחסו לרעש שמקורו באי היווני, ורעננו את ההנחיות באשר לאופן בו יש לנהוג בעת רעידת אדמה: "השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת אל היציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד. השוהים בחוץ – יש להישאר בחוץ ולהתרחק ממבנים, גשרים ועמודי חשמל. הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב, לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין רמז יותר מזה צפון…רבי שמעון….

יכול להיות מאד שאלו התראות לפני גיל סיסמי גדול באזור המועד לפורענות, בצפון.
למה לא מזהירים את התושבים שם?

אתה מאלה ששום דבר ביקום לא יסתדר להם בלי רמז אקטואלי…
אולי סה בשביל שתחזור בתשובה??
יש בצפון עוד כמה דברים חוץ ממירון.
ואגב 54 קמ מנהריה זה קרוב יותר ללבנון מאשר לרבי שמעון אז אולי זה רומז משהו ללבנון.
כנראה שמספיק להיות דובר האלוקים התורן ולחשב חשבונות שמים

רשב"י מגיע היום ומחכחמתו הרבה וכבודו הגדול האדמה רועדת מפחד. זכר צדיק לברכה.
הכונו להפתעות נוספות היום ומחר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו