צילומים: דוברות הכנסת - עדינה ולמן ועמוס בן גרשום

נתניהו הציג את הממשלה: "נושא תפילה להצלחתנו במשימות החשובות"

ראש הממשלה בשבעת הממשלה: "העלות של ממשלת האחדות נמוכה לאין-שיעור מהעלות של בחירות נוספות". פנה לימינה: "הגיע הזמן שכל מי שמאמין בצדקת זכויותינו בארץ ישראל יצטרף לממשלה ברשותי כדי להוביל מהלך היסטורי זה יחד"

ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו הציג בפתח הדיון את קווי הייסוד של ממשלתו החדשה, הרכבה ואת חלוקת התפקידים בה. בפתח דבריו פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש לח"כ בני גנץ ואמר: "פעלנו יחד במבצע צוק איתן אני כראש ממשלה ואתה כרמטכ"ל, להגן על אזרחי ישראל במערכה שאין צודקת ממנה. אני משוכנע שנפעל יחד בהצלחה בממשלת האחדות למען המדינה שלנו".

נתניהו התייחס בדבריו לרקע שהוביל לכינון ממשלת האחדות ואמר: "זהו יום חשוב למדינת ישראל, הממשלה החדשה הוקמה ברצונם של רוב אזרחי ישראל והיא תשרת את כל אזרחי ישראל, יהודים ולא-יהודים. יחד מתוך אחריות כבדה בחרנו בני גנץ ואני לפעול להקמת ממשלת חירום ואחדות לאומית ולמנוע בחירות נוספות בתוך שנה אחת. מדינת ישראל עברה שלוש מערכות בחירות, הם העמיקו את הכיתוב בעם, הם גבו מחיר כבד מקופת המדינה. אם היינו הולכים עכשיו לבחירות רביעיות העלות הנוספת למשק הייתה מסתכמת בשווי מיליארדי שקלים. העלות הנוספת של ממשלת האחדות נמוכה לאין-שיעור מהעלות של בחירות נוספות."

נתניהו התייחסה לקשיים בהרכבת הממשלה ולחלוקת התיקים בתוך הליכוד ואמר: "הציבור רוצה ממשלת אחדות וזה מה שהציבור מקבל היום. מעשה המרכבה כשמו כן הוא, היה מורכב מאוד עד הרגע האחרון. כל השותפים לממשלה אבל בראש ובראשונה חברי מפלגתי שלי הליכוד, שקיבל את מספר המצביעים הגבוה ביותר של מפלגה כלשהי קיבלה אי-פעם בתולדות המדינה, נדרשו לפשרות ולוויתורים כואבים אפילו כואבים מאוד. אבל אנחנו בחרנו לשרת את העם יחד כמתחייב מגודל השעה וכמתחייב מדוחק השעה, ואכן השעה דוחקת".

ראש הממשלה התייחס למשבר הקורונה שמופיע בקווי הייסוד של הממשלה והזהיר מגל שני של המגיפה: "משבר הקורונה מטלטל יבשות ומדינות. הוא גבה עד כה את חייהם של מאות אלפי בני אדם ברחבי העולם, ולכן החלטנו יחד להסית הצידה את המחלוקות בינינו ולהתייצב כתף אל כתף מול האתגרים הגדולים שמגיפת הקורונה מציבה. המערכה טרם הסתיימה, איש אינו יודע אם אנחנו בהפוגה זמנית, הסכנה תוסר סופית רק שיימצא חיסון ובינתיים הנגיף עדיין פה. יש אפשרות שגם גל שני חוצה יבשות יפקוד את העולם וגם את ישראל כפי שקרה בדיוק במגפת השפעת הספרדית לפני 100 שנים. משום כך הצעד הראשון שממשלת האחדות תעשה הוא להקים את קבינט הקורונה כדי להכין את המענה לאתגר הגל השני."

נתניהו התייחס למשבר הכלכלי שנוצר בעקבות משבר הקורונה ולמספר המובטלים הגדול: "באותה מידה ניתן מענה לאתגר הכלכלי העצום שעומד לפנינו. נצטרך להעביר תקציב מושכל ואחראי. זה יהיה תקציב מורכב, שימנע את קריסת המשק, שיבטיח יציבות, שיחזיר את הצמיחה ושייתן לכם אזרחי ישראל אופק ותקווה. כבר השקענו משאבים כבירים כדי לעזור לעצמאים לעסקים קטנים לשכירים ומבקשי העבודה, אני יודע שהדאגה לפרנסה היא בראש מעייניכם אזרחי ישראל ואני רוצה שתדעו שדאגה הזו היא גם בראש מעיינינו הממשלה החדשה תעשה הכול להחזיר את המצב הכלכלי לקדמותו ככל שניתן".

נתניהו התייחס בדבריו אף לאתגרים הביטחוניים ובהם ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה: "בתחום הביטחוני נמשיך לסכן ולהרחיק איומים במדינת ישראל. אני חייב להגיד לכם כולל מהימים האחרונים שאיומים אלה לא נפסקו אפילו ליום אחד בתקופת הקורונה. אנחנו ננהל בנחישות רבה את המאבק בין מבקשי נפשנו, בכל זירה שבה נזהה איום נפעל בלא היסוס, סמוך לגבולותינו והרחק מגבולותינו. נוסיף להיאבק ללא פשרות בניסיונותיה של איראן להתבסס צבאית בסוריה בניסיונותיה להשיג נשק גרעיני. כמו כן ניאבק בניסיון המקומם של בית הדין הבינלאומי בהאג, ניסיון שלצערי מתעצם מאוד לאחרונה, להאשים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה כמו גם את מדינת ישראל, על "הפשע הנורא" של בניית גני ילדים בגילה, בשובנו לשילה לבית אל ולחברון".

ראש הממשלה התייחס להחלת הריבונות וקרא למפלגת ימינה להצטרף לממשלה: "חבלי ארץ אלו הם מחוזות לידתה וצמיחתה של האומה היהודית, הגיע הזמן להחיל עליהם את החוק הישראלי ולכתוב פרק מפואר נוסף בתולדות הציונות. כולם יודעים שמאות אלפי המתיישבים ביהודה ושומרון אחינו ואחיותינו יישארו תמיד במקומותיהם כחלק מכל הסדר קבע לשלום, והגיע הזמן שהעם הפלסטיני וגם אנשים בבית הזה יכירו בזה. והגיע הזמן שכל מי שמאמין בצדקת זכויותינו בארץ ישראל יצטרף לממשלה ברשותי כדי להוביל מהלך היסטורי זה יחד. הרי כל נושא הריבונות עומד על הפרק רק בגלל שפעלתי אישית לקדם אותו במשך 3 שנים תמימות, בגלוי ולא בגלוי".

בסיום דבריו אמר נתניהו: "מעל במה זו אני נושא תפילה על הצלחתנו, משימות חשובות לפתחנו באחדות ובשיתוף פעולה יכול נוכל להם. בעברנו הקדום עמדנו בצמתים שבהם יד איש שהייתה באחיו, שילמנו על-כך מחיר איום ונורא, אני רוצה להאמין שהפקנו את הלקחים הדרושים."

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי נושא תפילות לאלוקים שהוא לא מאמין בקיומו?
על זה נאמר " רשע מה לך ספר חוקי"

ממשלתו?
חצי מהשרים שם לא מחוייבים לו בכלום ובתוך סיעתו יש המון ממורמרים שבהזדמנות הראשונה יתנקמו בו ….

זה לא נכון, זה המצאה ושטות מוחלטת להגיד כך, יש איזה אובססיה להגיד שביבי לא מאמין למרות שאין לזה שום הוכחה

אין כאן המקום לפרט
רק אציין שביבי כתב במפורש בספר שלו על ביטחון בישראל שהוא מאמין באבולוציה עפ"ל

לא צריך הוכחות – הוא כתב זאת במפורש בכמה מאמרים שהוא לא מאמין בכלל.
אני עצמי ראיתי את זה בלפחות 2 מאמרים

יהודי יקר
המלצה שלי
אל תקרא את הספר " מקום תחת השמש " שכתב נתניהו,
אבל תשאל את מי שקרא והוא יגיד לך שהספר מלא בכפירה ואפיקורסות מהסוג הגרוע ביותר.

מתוך מה שיש ,אין יותר טוב לעם מביבי,ה'הציל אותנו,מימשלה שונה חרדים ומושטתת על ערבים ,ואתם רק יודעים ללכלך,מגיבים מגעילים ,המיתאוננים, כל מה שה' מציל אותנו ואתם בוכים ,?יש לכם מישהו עדיף מביבי.או שאתם מעדיפים את טיבי,חלולים.???

במאה שערים כנראה לא למדו עברית….
או שזה דרכם של הביביסטים – לעזוב את הבית ספר בכיתה ב'…

ביבי מלך ישראל מאמין באלקים וכל הכבוד לו שמדבר כך חזק ואמץ
רק אל תיתן לבני גנץ להיות בבלפור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו